+ 5
Inlägg: 2940921
Svarskommentarer
Sv: Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Costanza:
Tycker vi ska sluta jämföra oss med Dif, så här dåliga var de garanterat inte.
Tycker man såg lite "köra huvudet i sanden" mentalitet av Sundell redan på presskonferensen efter MoDo-Troja. Kolla 9 min in när han får frågan om det finns frustration i laget.. "vadå, vi ligger tvåa i serien "
m.youtube.com/watch?v=BFTDzw2Xp5Q
Tycker vi ska sluta jämföra oss med Dif, så här dåliga var de garanterat inte.
Tycker man såg lite "köra huvudet i sanden" mentalitet av Sundell redan på presskonferensen efter MoDo-Troja. Kolla 9 min in när han får frågan om det finns frustration i laget.. "vadå, vi ligger tvåa i serien "
m.youtube.com/watch?v=BFTDzw2Xp5Q
+ 1
Sv: Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Costanza: Hade inte Djurgården bland det sämsta målvaktsspelet i hela ligan i början av säsongen? Medan i vårt fall så har Werner snarare räddat poäng åt oss. Djurgården var rätt hårt kritiserade men hade likväl 3 poäng mer än vad vi har nu.
Sv: Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Costanza: Nej , såklart är inte spelarna såhär usla, spelare för spelare är vi klart bäst i Ha på papperet.
Men när spelsystem fallerar, när frustrationen byggs upp så tenderar det alltid att mynna ut i soloräder, bortslängda puckar, dålig tajming och improvisation över hela banan, alltså ett skolboksexempel på det vi ser nu och det vi sett i ungefär 2 säsonger.
Kan Karlin vända detta, absolut men det kan lika gärna fortsätta i den nedåtgående spiral vi just nu befinner oss i.
Men när spelsystem fallerar, när frustrationen byggs upp så tenderar det alltid att mynna ut i soloräder, bortslängda puckar, dålig tajming och improvisation över hela banan, alltså ett skolboksexempel på det vi ser nu och det vi sett i ungefär 2 säsonger.
Kan Karlin vända detta, absolut men det kan lika gärna fortsätta i den nedåtgående spiral vi just nu befinner oss i.
4:a Djurgårdens IF 21m 10v 9o 2f 70 : 57 ( 13) 43p