+ 1
Inlägg: 2942262
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Det är ingen teori att det fanns många synpunkter på att han detaljstyrde för mycket och lade sig i frågor som han inte borde lägga sig i. Sedan var det inte därför han avgick så hastigt, utan det var av helt andra anledningar.
Jämför hur mycket han syntes i media under Glader-tiden med Hinken-tiden. Det är uppenbart att någonting hände där. Dvs att han fick tydliga instruktioner att fokusera på ekonomi, arenaupplevelsen etc. och låta Hinken och Karlin sköta det sportsliga. Vilket på intet sätt är fel, snarare tvärtom. Det som däremot blir fel är ifall man helt och hållet flyttar ut VD:n från linjeorganisationen och låter styrelsen överta delar av det operativa ansvaret.
Jämför hur mycket han syntes i media under Glader-tiden med Hinken-tiden. Det är uppenbart att någonting hände där. Dvs att han fick tydliga instruktioner att fokusera på ekonomi, arenaupplevelsen etc. och låta Hinken och Karlin sköta det sportsliga. Vilket på intet sätt är fel, snarare tvärtom. Det som däremot blir fel är ifall man helt och hållet flyttar ut VD:n från linjeorganisationen och låter styrelsen överta delar av det operativa ansvaret.
Och har det inte isf mer att göra med att sporten gick bra varpå den blev mer intressant och ekonomin gick bra varpå den blev mindre intressant?
Du har intressanta teorier men det raljeras lite väl mycket ibland. Personliga gissningar och åsikter är inte fakta.