+ 1
Inlägg: 2985169
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Klart att Hinken trivs bättre i HA. Här kan han sajna med toppspelare som vill till en förväntad toppklubb med bäst faciliteter i ligan. I SHL fick vi bara skitspelare som ingen annan ville ha.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: ett lag kan man absolut driva på det sättet. Verksamheten i stort är en annan femma.
SHL är hårt och kallt i jämförelse. Spelarna går till högst budande. Börjar det gå utför ger halva laget sig ut på marknaden direkt. Och fallet när man åker ur är stenhårt.
Jag tror detta är förklaringen till svamlet om att "bygga långsiktigt". De lever i villfarelsen att de ska lyckas bygga upp en stark kärna av superlojala spelare som sedan, kryddat med några toppspelare, ska kunna dominera även i SHL. För Hinken behärskar inte en hård och kall marknad, utan hans filosofi är "Vi kommer göra allt för att du ska lyckas, och då förväntar vi oss att du gör allt för att MoDo ska lyckas!".
Man kan inte driva en verksamhet som omsätter hundratals miljoner på detta sätt.