+ 8
Inlägg: 2986460
Svarskommentarer
Sv: AIK - MoDo Hockey : 2026-02-10
sundsasen:
Ja man minns hur galna folk blev på Sedinarna. Som att ta oss till två SM-finaler inte vore nog.
Ja man minns hur galna folk blev på Sedinarna. Som att ta oss till två SM-finaler inte vore nog.
+ 1
Sv: AIK - MoDo Hockey : 2026-02-10
sundsasen: Jadu. Jag tycker man aldrig ska säga aldrig. Sätts saker i rullning vet man aldrig vad som händer. Om Modo om fyra år ett topplag i SHL med Ullmark, Victor Olofsson, (Kempe?), mfl samtidigt som Hedman haft det tufft i Tampa, vem vet hur hans tankar kommer vara då? Jävligt hypotetiskt scenario ja men vafan.
Sen håller jag det som mer sannolikt att han stannar för gott där borta men på fyra år kan mycket hända.
Sen håller jag det som mer sannolikt att han stannar för gott där borta men på fyra år kan mycket hända.
+ 1
Och argumentet “han kan väl flytta hem ensam då” är ju nästan ännu bättre. Ja, såklart. Lämna familjen kvar, lev på distans i två säsonger, missa vardagen, missa smågrejerna, och så ska allt magiskt funka när han kommer tillbaka. Det är ett sånt där förslag som låter superenkelt när man själv inte behöver leva det.
Det där med att han är “skyldig Modo” känns också som en efterhandskonstruktion för att få sin egen önskan att låta som en princip. Skyldig för vad? För att han växte upp här? Han har redan gjort mer för Modo än 99% av alla som nånsin dragit på sig tröjan, bara genom att vara den han är och alltid förknippas med klubben. Det är inte som att han måste checka av en sista uppgift för att få godkänt av oss.
Det blir bara så tydligt att det här egentligen handlar om att vi vill känna något. Vi vill ha “hemkomsten”, vi vill ha “avslutet”, vi vill ha den där sista scenen där allt knyts ihop. Men att göra det till att han är skyldig, eller att det är “enkelt om man vill”, är bara att låtsas att verkligheten inte finns.