Inlägg: 3012936
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: 1:a april i Nobelhallen 2026
Robin Ztorken L: Jag har också påpekat ett tag nu att det kommer krävas stora förändringar i Modo för att vi ska bli t.ex en kontinuerlig topp 6-8 klubb i SHL. Vi flyter på ytan och håller oss levande och visst, med lite flyt kan vi gå upp i SHL redan i år. Men grundproblemet återstår allt jämt. Och detta vill inte folk förstå.
Verkligheten är den att den dag Modo återigen blir en toppklubb i svensk hockey kommer samtliga personer som nu är i klubben och styrelsen vara utbytta. Något annat skulle förvåna mig något kopiöst.
Då kommer vi också in på kravställan återigen. Om vi tycker det är mysigt att vara topp/mittenklubb i allsvenskan, köra över några smålandslag som Vimmerby och Troja och ha några mysiga fredagar mot Björklöven så är vi på en fantastisk plats just nu.
Verkligheten är den att den dag Modo återigen blir en toppklubb i svensk hockey kommer samtliga personer som nu är i klubben och styrelsen vara utbytta. Något annat skulle förvåna mig något kopiöst.
Då kommer vi också in på kravställan återigen. Om vi tycker det är mysigt att vara topp/mittenklubb i allsvenskan, köra över några smålandslag som Vimmerby och Troja och ha några mysiga fredagar mot Björklöven så är vi på en fantastisk plats just nu.
Här måste det till stooora förändringar.
Samma sak gäller Modo, vi har ,under 25 år legat där o harvat runt bottenlag i SHL och topplag i HA, till och med hunnit med att vara bottenlag i HA.
Kontinuitet är bra om det funkar men i vårt fall inte, likt LHC.
Här måste till ett omtag o röra runt i grytan, vi borde göra ett studiebesök i Skellefteå, se o lär därifrån.