Tuppen: läste på hockeyallsvenskans sida att MoDo drar in 50 miljoner per år i intäkter runt arean, motsvarande för AIK 1,7
Inlägg: 3022619
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Janne G: Det som är intressant är vad som blir kvar på sista raden, det kostar en hel del att driva en arena. Men det är en styrka att äga sin egna arena.
Sv: Silly Season
Janne G: Politikerna i Sthlm struntar fullständigt i idrott i allmänhet och ishockey i synnerhet. Dels genom att se Bajen, AIK (som hör hemma i Solna i o f s) och grinDif som kunder och hyresgäster och dels genom att a kraftigt underdimensionerade idrottsytor i relation till befolkning. Hade Sthlm haft ishallar i paritet med Ö-vik borde finnas sju stycken bara på Söder. Nu är det ett litet tält på Zinken.
+ 1