1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507856 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3035788

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Poängen är att exakt samma personer med grov TDS är de som tycker att kritik mot Hinken är "tjatig". Det är hyckleri av sällan skådat slag. Skillnaden är att de inte har några argument utöver "Orange man bad!" och att "Ukraina har rätt till sitt eget land!". Folk som har mage att tycka annorlunda är ondskefulla narcissister som vill se barn lida ungefär. Med andra ord inte en speciellt sofistikerad debatt.

Jag hatar inte Hinken, jag har flertalet gånger sagt att han verkar vara en jättetrevlig person att dricka öl med. Jag älskade att det var just Hinken och Karlin som fick ta upp MoDo till SHL igen. Men någonting hände sedan, det var för mycket som gick snett för att det skulle vara en slump. Misslyckade värvningar, hela Europas sämsta lag i boxplay, spelare som såg loja ut och som uttryckte missnöje i media etc. Och framförallt: Tangenten har konstant pekat åt fel håll sedan dess. Rent sportsligt är klubben i fritt fall, och då måste man börja uppifrån. Styrelsen kommer bytas ut, men enligt rapporter så bär Hinken hela det operativa ansvaret för herrlaget, och då måste han stå till svars för hur han har disponerat alla miljoner han har fått till sitt förfogande. Detta kallas uppföljning och sker i alla seriösa organisationer.

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är fortfarande bisarrt att sätta in er sportchefs namn i samma diskussion som världsledare och diktatorer. Det hade varit mer relevant att jämföra honom med andra sportchefer och där är han knappast så katastrofalt dålig som du vill få det till.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB