Dexter : Leksand Kan väl inte gå upp? Helt nytt lag och hög målsättning. Kommer ta 20 matcher att spela ihop laget och sen blir pressen för stor. Det vet väl alla!?
Leksand siktar nog på att gå upp med Ollas vid rodret men vet inte vad den preliminära målsättningen är första året men det är såklart inte enkelt med lag som SSK, Karlskoga och Modo och framförallt AIK som jagar bakom, skulle man misslyckas så tror jag nog inte många fans bli alltför besvikna, iaf inte jag.
Jag har lärt mig efter mina 45 år som leksing att man kan inte vara säker på nånting alls när det gäller den här föreningen.
Kan bli fågel eller fisk.
Jag skulle bli förvånad om Leksand blir så överlägsna som många sk " experter " verkar tro
AIK är laget att slå tror jag också.
Värvningen av Kovacs är jag extremt avundsjuk på. " Ja jag tror han kommer skriva på "
Hägglundsmaffian: Leksand har visserligen budgeterat för att gå till final, men det framstår samtidigt som att det finns lite andra drivkrafter än enbart sportsliga som tvingar fram den typen av kalkyl.
Det är knappast någon seriös aktör som har dem som förstahandsfavoriter efter alla turer runt klubben, utöver att de lite slentrianmässigt placeras topp-4 i förhandstipsen. De lyckas ändå på något sätt smyga lite under radarn trots att man spänt bågen om högt publiksnitt etc.
Men att vissa redan nu försöker måla upp Leksand som ett nytt HV/Brynäs, med tanke på hur lagbygget ser ut i dagsläget, framstår mest som ett ganska krystat försök att driva en tes som inte riktigt håller...
Samtidigt är det ändå en rätt tydlig skillnad i målsättning mellan att “gå till final” kontra att “gå upp direkt”.
Och i MoDos fall ska man inte glömma att när snacket kring MK började hårdna så hade man bara ett lag som vid det laget var klart före. Det är inte säkert att besluten eller turbulensen i klubben (pga pressen utifrån) ens hade blivit densamma om målsättningen bara varit att “nå final”.
Hedberg kommer knappast att få sparken om laget ligger i toppen av tabellen och dessutom har starka resultat mot topplagen, som i fallet med Karlin...