1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508054 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3036306

Sv: BBs statistikhörna
Trilske: Hedberg är bäst i Sverige när det gäller att få ut maximalt från unga spelare. Deras 20-åringar är ju inga dussinlirare utan kommer dominera på allsvensk nivå. Lite som när Glader lånade in Niederbacher.

Svarskommentarer

Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett:

Tyvärr så försvann våra bästa 2 unga i Koblar och Kaderli till Rögle respektive SAIK men det var ju väntat, nu får Langvardt, Lissel, Crookes och den nya Oliver Dejbjerg Larsen från Rögle visa vägen

Av våra nya spelare så är Sjöholm den jag har störst förväntningar på.

Bra att kunna norpa honom från TPS för att spela AS, en klassback

Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett:

Det är väl knappast långsökt att tro att Leksand kan bli kvar i HA för ett tag framöver. De har visserligen varit i SHL ett par säsonger nu, men jag skulle inte säga att de uppfattas som mer “SHL-mässiga” än vad en klubb som MoDo gör, trots alla säsonger vi har gjort i HA de senaste åren.

Jojo-stämpeln tvättar man inte bort i första taget.

Sen vet vi ju att de levt på lånad tid efter 19/20, och den känslan har inte direkt blivit mindre av uppgifterna om dopad ekonomi för att hålla SHL-drömmen vid liv.

Rätt komiskt hur lite de där SHL-säsongerna faktiskt har påverkat hur de uppfattas...

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB