+ 2
Inlägg: 3038258
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag såg Widebro på årmötet nämnde att vi har amorterat 58 Miljoner av lånen på Arenan på 10 år det är ju imponerande med tanke på att vi har spelat i HA dom flesta av dom säsongerna.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan förstå långsiktigheten hos MoDo då det maler ner SHL-lag och HA-konkurrenter på sikt. Jag har ingen tokstress att nå SHL men många har det.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: FAN ingen comeback för Näslund denna gång... som han gjorde förra gången han var med i styrelsen..
Positiv Nyhet:
LHC Får dra i handbromsen..
Att Linköping HC skulle göra ett ekonomiskt minusresultat var väntat. Men omfattningen överraskade många.
Föreningen redovisar ett underskott på 8,8 miljoner kronor efter finansiella poster för verksamhetsåret 2025/26. Efter koncernbidrag och skatteeffekter landar förlusten på 4,0 miljoner kronor.
Enligt klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar är det framför allt ökade personalkostnader som ligger bakom det svaga resultatet.
Under säsongen bytte LHC både sportchef och tränare samtidigt som skador tvingade klubben till kortsiktiga värvningar.
Samtidigt försvarar han de beslut som fattades under våren.