1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507643 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3038263

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Information som är Positiv:

Tidigare var det fram till den 27 juni som SHL-klubbarna hade på sig att värva spelare från hockeyallsvenskan. Men det datumet har skjutits bak i det nya

Emil Georgsson har mer eller mindre lagbygget redan klart inför nästa säsong. Det enda orosmolnet nu är om någon SHL-klubb vill värva någon spelare från SSK innan den deadlinen går ut.

Det datumet var den 27:e juni enligt det tidigare avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan som gällde fram till den gångna säsongen 25/26

Emil Georgsson kan andas ut om två dagar.

Men i det nya avtalet är det den 24 juni som gäller.
Alltså på onsdag vid midnatt kan sportchefen andas ut.

I fjol värvade Skellefteå backklippan Viktor Grahn i juni, vilket SHL-klubben hade rätt till. Men det var i början av månaden.

Men det är två dagar kvar till den 24 juni säger Georgsson

Tarun Fizer presenterades och därmed är lagbygget klart. Rekordtidigt.

På midsommarafton presenterades den kanadensiske forwarden Tarun Fizer.
Därmed är lagbygget spikat, eller åtminstone så klart som det här slags levande dokumentet kan vara tills vidare.
SSK har nu 14 forwards och sju backar på kontrakt inför nästa säsong.

En vecka återstår innan Georgsson kan andas ut helt.
Den 24 juni är sista datum för SHL-klubbarnas möjlighet att sno spelare från SSK. För ett år sedan blev man av med Viktor Grahn till Skellefteå i det här skedet.

Ja, men det var i början på juni (den 5:e). Men det är klart att det finns en liten oro. Och det är säkert andra klubbar också som känner så. Man kan inte göra så mycket åt det, det är det som är grejen.

Har du fått några indikationer på att det här kan ske igen nu?

Nej, inte vad jag har hört. Men samtidigt hade vi inte någon koll på Grahn heller i fjol. Så det där kan gå rätt fort.

På tal om Fizer är det en spelare som Emil Georgsson haft på radarn i flera år, säger han. För ett par månader sedan började det bli skarpt läge.

Ja, han har ju varit på bordet sedan i april.

Kanadensaren har ett C som i center uppsatt på sig på Eliteprospects men han är inte tänkt som det i SSK.

För mig är han en forward och de tre åren jag har följt honom så har han spelat forward varje år. Sedan kanske han var center när han var ung, men det är som forward han ska spela.

Hur skulle du beskriva honom?

En skridskostark forward. Bra i omställningarna, bra skott, en målskytt mer än en framspelare. En spännande spelare.

Fizer blev alltså den sista pusselbiten åtminstone för nu i lagbygget.

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: 27:e till 24:e är ju ingen märkbar skillnad öht.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB