+ 2
Inlägg: 3038287
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Kindwsll, Johan Larsson, Lindstein och många andra spelare med Brynäs. Du menar att de var dåliga säsongen Brynäs gick upp i och med det.
Jag har hört saker som gör att jag är helt övertygad om att många av de spelarna du nämner kommer vara betydligt bättre den här säsongen med stor sannolikhet.
Backsidan är oerhört mycket rörligare och kommer göra stor skillnad på anfallsspelet.
Vi får väl se i och med att det är upp till bevis i höst.
Jag har hört saker som gör att jag är helt övertygad om att många av de spelarna du nämner kommer vara betydligt bättre den här säsongen med stor sannolikhet.
Backsidan är oerhört mycket rörligare och kommer göra stor skillnad på anfallsspelet.
Vi får väl se i och med att det är upp till bevis i höst.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: vi kommer bara få oprövad skit på sista platserna. I klass med swett, oregan och hutsko
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Såg/hörde dig inte på livesändningen från årsmötet. Jag som trodde att du skulle styra upp det här nu och avsätta Hinken?
+ 4
För det första nämner man inte att vi har tappat 7 av våra 10 bästa poängplockare, och då räknar jag inte ens med Fitzgerald som kom in sent; Det är 182 poäng i grundserien som skall ersättas, och helst överträffas.
Så vad består då denna "kontinuitet" av?
Målvakter:
Hellsten
Werner
Backar:
Berglund
Hallin
Forwards:
Bjerselius
Carlsson
Hermansson
Larsson
Mattsson
Ohlsson
Pettersson
Det är 11 stycken, varav två målvakter (hoppas de har hunnit spela ihop sig nu...!).
Berg kom in den 30:e januari, så det blir bara löjligt att räkna honom. Samma sak med Falkenhäll som knappt spelade. Men Hinken och Widebro var ännu mer kreativa, och räknade in Øversveen, som varit utlånad hela säsongen. Vi är fortfarande bara upp i 14 på kontrakt, så gissningsvis har de även räknat med Malcom Gästrin eller liknande som gjorde något gästinhopp förra säsongen.
Är det någon som anser att ovanstående lista är stommen som skall ta oss till SHL? Att den bara behöver toppas med några ECHL-chansningar så blir det bra? På forwardssidan består "stommen" av:
- Emil Larsson, som ryktades vilja bryta sitt avtal fram tills nyligen
- Måns Carlsson, en av de mest kritiserade spelarna i laget
- Elton Hermansson, supertalang som kommer lämna efter säsongen
- Carl Mattsson, som var bänkade stora delar av förra säsongen och som Hinken försökte bli av med
- En brunkande fjärdekedjan
Det är inte en stomme inte ens Hinken tror på, utan både Larsson och Mattsson hade förmodligen spelat någon annanstans om någon klubb hade velat ta över deras kontrakt.
Sedan kan vi komma ihåg att Berglund, Carlsson, Sebbe och OP alla var med och spelade ner oss till HA.
Nåväl, i övrigt står Hinken och svamlar på sedvanligt Hinken-manér: "Vi har några vi tittar på, 1:a juli kan det hända att det dyker upp nya spelare på marknaden, kanske kommer något intressant då, vi väntar och ser...". Precis som förväntat så finns det exakt noll tanke och plan.
Jag gissar att han har bränt budgeten Rosén och Yoon, och hoppats på att kunna frigöra pengar genom att lösa Larsson, Andersson och Mattsson, men att han enbart fick loss en av tre och därför har ytterst begränsat med medel att värva etablerat. Därför kommer det garanterat bli tre spelare vi aldrig har hört talas om förut och som förmodligen kommer floppa hela bunten.
Det här laget fixar inte topp-6.