+ 1
Inlägg: 3038499
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Nucky: Det offensiva ansvaret kommer inte att falla helt på Elton och Milan, men delvis på Elton vilket bara är helt rätt. Han ska ha en stor roll. Sen platsar Karlberg definitivt i Leksand, men de försökte vara smarta och dribblade bort sig. AIK ville ha honom till en toppkedja och erbjöd honom ett avtal, och Tappara såg också hans potential. Men jag håller med om att de två sista värvningarna blir enormt viktiga.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.
Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.