Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag håller med om att vi saknar en center 1a, kanske en renodlad sniper men du får nog räkna med att Hermansson kommer vara en toppspelare i HA, så får vi en en center etta och en sniper alternativt en center etta och en 2a så har vi spets framåt i 2 formationer, vi har Caderoth som är en ligans smartaste 2 vägs centrer, stark på tek och loggar extremt med speltid och vi har möjlighet att addera Ejk som ytter eller center i någon av botten 6.
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.

Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge

Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.