1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507872 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3038982

Sv: Silly Season
Kapten Långnäsa: Min känsla är att det här är ett bättre sammansatt lag i alla lagdelar så håller med dig. Förra säsongens lag var förvisso bättre på papperet men att ha så många alfahannar i samma grupp kan vara problematiskt. Det är väl idag som det är sista dagen som shl klubbar kan stjäla spelare från allsvenskan, så imorgon om har något klart bör det väl presenteras något.
Tänk positivt, det här blir bra

Svarskommentarer

Sv: Silly Season
Sven Tuta: Tar man backsidan så får vi faktiskt fem plus i betyg som enda lag av Hockeynews. Jag tycker många stirrar sig blinda på forwards, vilket kanske är lätt att göra med tanke på att vi där är på papperet mycket svagare, men det är lätt att glömma att en anledning till att våra forwards presterade så uselt (Kelleher gjorde väl flest poäng och kom 21a i poängligan) berodde väldigt mycket på dålig backsidan och uruselt spelsystem. Två bitar jag tror kommer bli mycket bättre och därmed automatiskt hjälpa forwards oerhört i poänggörandet.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB