Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frella: Aha, det var så hans förslag såg ut, det hade jag tydligen glömt/förträngt. Ett sånt lönetak skulle väl inte skapa särskilt stor förändring, för det är väl oftast redan nu de klubbar som har störst omsättning som fläskar på i kontraktsanbuden.

Samtidigt så känns det som att exempelvis NHL trots sitt lönetak snart har hunnit upp i de lönenivåer de var uppe i innan lockouten.