Prishöjningar
el corazon:
Jag har fått svar via telefon från Nicke Andersson. De kommer förmodligen gå ut med den informationen jag fick i ÖA eller på hemsidan. Därför väntar jag med att skriva det de sa till mig och låter dem säga det med egna ord.
Så mycket kan jag dock säga, att svaren jag fick var väldigt genomtänkta och bra.
Man kan väl också nämna den preliminära prissättningen på sittplatskort i nya arenan. Det kommer mest troligt ligga mellan 5500 - 9000. Ungefär som i Karlstad och LLA med andra ord.
Det låter ju som dom har litegrann på fötterna då, men varför inte gå ut med informationen i samband att man skickar ut brevet till kortinnehavarna? Det hade ju besparat lite spott och spe. Men det verkar ju inte som att man kommer att ha råd med dom dyraste platserna i nya arenan iaf...
el corazon:
MoDo Hockey fungerar så. De ser inte vad alla andra ser (dvs. vad som vore smart att göra för att folk ska vara nöjda med deras agerande). De är experter på att "glömma" att informera om saker.
Det här ger inget proffsigt intryck från Modos sida.
Enligt FBK:s hemsida liggger prisintervallerna i Karlstad på 4 000- 8 300
Jason:
Det är väl iofs inte jättesvårt att lista ut vad som kostar vad. Tror det var sagt att en plats motsvarande min skulle kosta typ 6000:- (eller hur var det, Poffa?). 9000:- är logiskt sett platserna som är dyrast i Kempis nu - dvs de i mitten och inte allra längst ner.
Fast nu när jag tänker på det kanske man måste punga ut med de där 1000:- om man vill slippa sitta på de bästa (= dyraste) platserna. Tänk om ingen tycker sig ha råd med dem? Oops.
Så luddigt är det inte. Tänker man bara lite så förstår man ganska snabbt vilka platser som kommer ligga i de dyrare klasserna. Dessutom är ju spannet så stort pga att det kommer finnas både serie och vipkort.
Så luddigt är det inte. Tänker man bara lite så förstår man ganska snabbt vilka platser som kommer ligga i de dyrare klasserna. Dessutom är ju spannet så stort pga att det kommer finnas både serie och vipkort.
Man kan gissa att 5 500:- är rad 1 eller är det högst upp på "ballkongen" ? men hur har du kommit fram till 6 000:- ? sitter du på rad 2 ?
Jag har större krav än att behöva gissa mig till varans pris när jag gör affärer
Skulle aldrig falla mig in att betala 1 000:- för ingenting och det kanske blir som du säger att dom bästa platserna blir dom som är över och då kan man nästan påstå att jag fått 1 000:- rabatt på en fin plats
Jason:
Det har du förstås rätt i. Rad ett kommer väl förmodligen inte att vara billigare än rad tre längre, om jag förstått det rätt. Däremot borde det nog kanske vara billigare på övre läktaren än på nedre.
Äh, jag tar tillbaka. Vad kul det vore om alla ringde kansliet och frågade vad en plats motsvarande den de har nu kommer att kosta i arenan.
Det finns i Sillysäsongsnacktråden, men har Poffa fått nåt svar öht på sitt mail? Det har ju inte gått mer än 5 dagar sen han skickade det, men om MODO bryr sig om sina supportrar är det kanske på sin plats att svara på frågor.