RE-building the future 2011/2012
« Föregående · 1405192 · Nästa » Till forumet
Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie: "Nej vi behöver ingen mer bredd, vi behöver spets."
Därför skall vi trubba till bland det spetsigaste vi har?
Självklart är det en komplementvärvning av LHC. Men vi har ju inga komplement i våran trupp skrivs det ju om. Vi skulle ju kunna haft Svarten i denna roll men det sket sig. Därför skulle en dylik värvning kunna fungera bra för oss.
Därför skall vi trubba till bland det spetsigaste vi har?
Självklart är det en komplementvärvning av LHC. Men vi har ju inga komplement i våran trupp skrivs det ju om. Vi skulle ju kunna haft Svarten i denna roll men det sket sig. Därför skulle en dylik värvning kunna fungera bra för oss.
+ 2
Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett: Vad fasen! Det är klart att vi inte ska ha in JE. Vi ska ha in en bättre spelare än så när Hannulas kontrakt gått ut. Jocke var verkligen inte bra sista året i Linköping och jag tycker inte ens han var bra i SSK ifjol, utan att ha tittat på hans siffror.
Meyer skulle spelat i NHL även detta året om han inte åkt på sin hjärnskakning. Jag tror att han är i Modo bara för att slippa det hårda spelet i NHL och på så sätt bygga upp sig för en ny sejour nästa säsong. Up and coming, nej, men samtidigt en kille som har ambitionen att spela i NHL.
Skröder kommer aldrig någonsin vara en bra center i min bok, gratis eller inte gratis.
K Fopp spelar i fjärdekedjan och det gör han endast av en enda orsak. Han jobbar hårt och är bra defensivt. Vi ska inte ha en konstruktiv kille i den rollen, utan det är jättebra med en spelare som gör sitt jobb och gärna spelar 0-0-
Jo, det finns betydligt bättre spelare än JE. Jag tror och hoppas att det kommer någonting när kontraktet med Hannula börjar gå ut.
Meyer skulle spelat i NHL även detta året om han inte åkt på sin hjärnskakning. Jag tror att han är i Modo bara för att slippa det hårda spelet i NHL och på så sätt bygga upp sig för en ny sejour nästa säsong. Up and coming, nej, men samtidigt en kille som har ambitionen att spela i NHL.
Skröder kommer aldrig någonsin vara en bra center i min bok, gratis eller inte gratis.
K Fopp spelar i fjärdekedjan och det gör han endast av en enda orsak. Han jobbar hårt och är bra defensivt. Vi ska inte ha en konstruktiv kille i den rollen, utan det är jättebra med en spelare som gör sitt jobb och gärna spelar 0-0-
Jo, det finns betydligt bättre spelare än JE. Jag tror och hoppas att det kommer någonting när kontraktet med Hannula börjar gå ut.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine: Linus Videll och Fredric Andersson passar in i den profil MODO bestämt sig för att de ska satsa på. Jocke Eriksson passar in på den profil MODO bestämt sig för att lämna.
Jävligt osmakligt att ena dagen sitta och skrika på att man ska ha röd tråd, sen så fort allt inte går som man tänker backa hem ta en defensiv position och ropa in en gamling. Det är ingen väg frammåt.
Jävligt osmakligt att ena dagen sitta och skrika på att man ska ha röd tråd, sen så fort allt inte går som man tänker backa hem ta en defensiv position och ropa in en gamling. Det är ingen väg frammåt.
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
spud:
Men dom spelade ju ner sitt lag i allsvenskan? Det skrev du klart och tydligt att det ska vi inte ha i vårt lag.
Vi ska också hålla oss till vår röda tråd där vi vill ha spelare som har ambition och vill uppåt i karriären. Ladislav Nagy behöver med andra ord inte ringa. Eller kan man göra undantag?
Jag ser inte en röd tråd som att man måste ha alla spelare i en och samma profil. Jag ser en röd tråd som en övergripande handlingsplan men sedan måste man anpassa efter vad laget behöver och hur man får ut mest av sina stjärnspelare.
Jag tycker inte heller att "allt inte går som man tänker", jag tycker vi har börjat säsongen ganska bra och jag ser med tillförsikt fram emot resten av säsongen eftersom att jag tror att det kommer att bli bättre.
När jag ser Jocke Eriksson ser jag inte en ålder, jag ser en spelare som passar in på en kravprofil som vi inte riktigt har i laget efter att Svartvadet sjukskrev sig. Jag ser honom också som ett bra komplement till våra offensiva stjärnor.
Men dom spelade ju ner sitt lag i allsvenskan? Det skrev du klart och tydligt att det ska vi inte ha i vårt lag.
Vi ska också hålla oss till vår röda tråd där vi vill ha spelare som har ambition och vill uppåt i karriären. Ladislav Nagy behöver med andra ord inte ringa. Eller kan man göra undantag?
Jag ser inte en röd tråd som att man måste ha alla spelare i en och samma profil. Jag ser en röd tråd som en övergripande handlingsplan men sedan måste man anpassa efter vad laget behöver och hur man får ut mest av sina stjärnspelare.
Jag tycker inte heller att "allt inte går som man tänker", jag tycker vi har börjat säsongen ganska bra och jag ser med tillförsikt fram emot resten av säsongen eftersom att jag tror att det kommer att bli bättre.
När jag ser Jocke Eriksson ser jag inte en ålder, jag ser en spelare som passar in på en kravprofil som vi inte riktigt har i laget efter att Svartvadet sjukskrev sig. Jag ser honom också som ett bra komplement till våra offensiva stjärnor.
+ 5
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:
Innan du svarar att Nagy är bättre än Eriksson...
Ja, det är han. Men för dig verkar det vara viktigare att man följer den röda tråden än att man försöker förbättra laget.
Innan du svarar att Nagy är bättre än Eriksson...
Ja, det är han. Men för dig verkar det vara viktigare att man följer den röda tråden än att man försöker förbättra laget.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:
"Gällande speltid så har jag ett påstående. Kan det vara så att LHC vill spela ihop sina kedjor/formationer och att Jocke får ta den platsen som blir över eftersom att dom vet att han inte får vara kvar längre än 22 oktober?"
Men varför tror ni han inte får vara kvar, tror ni det är för att han presterar bra och är en bra ledartyp han får lämna laget?
Jag vet att många här inte var några större fans av A.Molinder. Hur sjutton kan han få mer förtroende än ert centerhopp Eriksson.
Varför väljer Linköping att släppa en center som i ert tycke passar som center i vår toppkedja?
Kan inte förstå varför en del forumskribenter är så villiga och sugna att göra brunsås av hela Modo. Det trots att det under flera års tid nu stått ganska klart att det inte är rätt väg att gå.
"Gällande speltid så har jag ett påstående. Kan det vara så att LHC vill spela ihop sina kedjor/formationer och att Jocke får ta den platsen som blir över eftersom att dom vet att han inte får vara kvar längre än 22 oktober?"
Men varför tror ni han inte får vara kvar, tror ni det är för att han presterar bra och är en bra ledartyp han får lämna laget?
Jag vet att många här inte var några större fans av A.Molinder. Hur sjutton kan han få mer förtroende än ert centerhopp Eriksson.
Varför väljer Linköping att släppa en center som i ert tycke passar som center i vår toppkedja?
Kan inte förstå varför en del forumskribenter är så villiga och sugna att göra brunsås av hela Modo. Det trots att det under flera års tid nu stått ganska klart att det inte är rätt väg att gå.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk:
För att LHC anser att Molinder är mer värdefull för framtiden och därmed väljer att satsa på honom? För att han är gissningsvis billigare?
För att LHC anser att Molinder är mer värdefull för framtiden och därmed väljer att satsa på honom? För att han är gissningsvis billigare?
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:
Ja eller ve och fasa, att Molinder helt enkelt är bättre än J.E i år!
Ja eller ve och fasa, att Molinder helt enkelt är bättre än J.E i år!
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine: Vågar man ens yppa namnet Michael Nylander nu :)
+ 2
Sv: RE-building the future 2011/2012
Dirigo:
Nu snackar vi!
Nyllet är en visserligen en gamling men han besitter fortfarande kvaliteter som skulle funka i ES
Har dock svårt att se att han väljer Modo...
Nu snackar vi!
Nyllet är en visserligen en gamling men han besitter fortfarande kvaliteter som skulle funka i ES
Har dock svårt att se att han väljer Modo...
Redigerad kommentar
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk:
Schremp Nylander Axelsson
Ingen brunsås här inte. Kan bli lite ensamt för backarna i egen zon dock.
Schremp Nylander Axelsson
Ingen brunsås här inte. Kan bli lite ensamt för backarna i egen zon dock.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk: En kedja som inte kommer funka, varken framåt eller bakåt. Strålande...
+ 2
Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Du insåg inte ironin, trots hinten med backarna.
suck...
Du är så upptagen och ivrig att försöka påpeka på mina inlägg poffa att du glömmer att öppna ögonen :D .
Du insåg inte ironin, trots hinten med backarna.
suck...
Du är så upptagen och ivrig att försöka påpeka på mina inlägg poffa att du glömmer att öppna ögonen :D .
Redigerad kommentar
Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa: Oroa dig inte. Med Skröder på backen så fixar det sig nog.
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk: Jag skrev även att de inte skulle funka framåt, vad har det med ensamma backar att göra?
suck...
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Du förstår fortfarande inte att inlägget var ironiskt....
Du förstår fortfarande inte att inlägget var ironiskt....
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk: Nä, du var ju allvarlig när du ville sätta Skröder som center, så jag har svårt att utläsa när du skämtar och när du är allvarlig.
+ 3
Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa: Nu känner jag att jag varit lite negativ på senaste så nu tänkte jag sticka in lite positivism!
Fruktansvärt starkt att kunna vinna igår trots att LHC länge var de bättre laget, snacka om att mål ger energi!
Och det är helt sjukt att niklas Sundström kan hålla så FRUKTANSVÄRT hög klass år efter år trots att han är på väg ner i karriären... Elitseriens förnärvarande bästa center!
Fruktansvärt starkt att kunna vinna igår trots att LHC länge var de bättre laget, snacka om att mål ger energi!
Och det är helt sjukt att niklas Sundström kan hålla så FRUKTANSVÄRT hög klass år efter år trots att han är på väg ner i karriären... Elitseriens förnärvarande bästa center!
+ 3
Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Ja det var allvarligt menat och det skulle funkat bra.
Om du inte är så ivrig att kommentera mina inlägg slipper du göra bort dig. Testa att läsa dem två gånger.
Har jag kanske råkat trampa poffa på tårna lite för mycket, därför du hugger så fort :(
Kan du komma med några konkreta uppgifter varför Skröder inte skulle kunna passa som center utan att rapa upp en massa Lasse Kinch klyschor?
Ja det var allvarligt menat och det skulle funkat bra.
Om du inte är så ivrig att kommentera mina inlägg slipper du göra bort dig. Testa att läsa dem två gånger.
Har jag kanske råkat trampa poffa på tårna lite för mycket, därför du hugger så fort :(
Kan du komma med några konkreta uppgifter varför Skröder inte skulle kunna passa som center utan att rapa upp en massa Lasse Kinch klyschor?
Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka: Jag håller med dej till 100%, bugar och lyfter på den nu slitna sommarkepsen!
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk: Skönt att du är så självsäker.
Om du läst det jag skrivit tidigare så vet du varför jag inte ser Skröder som en center. Men du har fullt upp med att försöka övertyga allt och alla att du har den enda rätta tron gällande Modo.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk: Har du hört med ÖA om det här med "Sawchuks puckprat" än?
+ 4
Sv: RE-building the future 2011/2012
Sawchuk:
Du skämtar. Det måste du göra. För du kan väl inte på allvar mena att du skulle vilja ha Nylander, men inte Joakim Eriksson? I sådana fall har vi uppenbarligen väldigt olika sätt att se ishockey på.
Med Joakim Eriksson vet vi precis vad vi får; Elitseriens förmodligen smartaste center och bäste tekare. Med smartaste menar jag inte bäst spelsinne, utan helt enkelt den intelligentaste. Jag älskar den entusiasmen han har för sporten, hur han sitter och tittar igenom konkurrenternas matcher i efterhand för att kunna analysera hur matchbilden troligtvis kommer se ut etc.
För mig är det ofattbart hur vissa kan vilja ha in Hasse Jonsson "eftersom han är billig och är en bra lagspelare", samtidigt som de absolut inte vill ha Joakim Eriksson som är en otroligt mycket bättre ishockeyspelare.
Du skämtar. Det måste du göra. För du kan väl inte på allvar mena att du skulle vilja ha Nylander, men inte Joakim Eriksson? I sådana fall har vi uppenbarligen väldigt olika sätt att se ishockey på.
Med Joakim Eriksson vet vi precis vad vi får; Elitseriens förmodligen smartaste center och bäste tekare. Med smartaste menar jag inte bäst spelsinne, utan helt enkelt den intelligentaste. Jag älskar den entusiasmen han har för sporten, hur han sitter och tittar igenom konkurrenternas matcher i efterhand för att kunna analysera hur matchbilden troligtvis kommer se ut etc.
För mig är det ofattbart hur vissa kan vilja ha in Hasse Jonsson "eftersom han är billig och är en bra lagspelare", samtidigt som de absolut inte vill ha Joakim Eriksson som är en otroligt mycket bättre ishockeyspelare.
+ 2
Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett: Ska du anställa Jocke som tränare? coach? spelare?
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
spud:
Jag är övertygad om att han kommer bli en framgångsrik tränare i framtiden, om han inte väljer att satsa på en karriär som expertkommentator (vilket jag hoppas, eftersom han skulle höja nivån på sändningarna med ungefär 500%).
Jag är övertygad om att han kommer bli en framgångsrik tränare i framtiden, om han inte väljer att satsa på en karriär som expertkommentator (vilket jag hoppas, eftersom han skulle höja nivån på sändningarna med ungefär 500%).
Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett:
Jo, skulle mycket hellre se Nylander än Eriksson i Modo. Nu kommer det ju tyvärr inte att bli så.
Han blir nog kvar i USA, har hört att han och Jagr lirar en mot en i arenan långt efter de andra gått hem. Snacka om att älska hockey!
Jo, skulle mycket hellre se Nylander än Eriksson i Modo. Nu kommer det ju tyvärr inte att bli så.
Han blir nog kvar i USA, har hört att han och Jagr lirar en mot en i arenan långt efter de andra gått hem. Snacka om att älska hockey!
Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett:
Vi har redan den intelligentaste centern i laget och ES redan. :)
Vi har redan den intelligentaste centern i laget och ES redan. :)
Redigerad kommentar
+ 3
Sv: RE-building the future 2011/2012
Vad förvånansvärt många som förespråkar Joakim Eriksson. En, numera, ganska medioker spelare som väldigt tydligt är på väg utför. Sjunger på sista versen, så att säga.
Jag antar ( förutsätter ) att de som förespråkar en värvning av denna 35 åring också önskade att Svartvadet innan säsongen skulle tackat för sig?
Att i nuläget ersätta sjukskrivne Svartvadet känns för mig som den lagdelen vi, frånsett målvaktssidan, minst bör förstärka. För mig går nog både backsidan och forwarssidan före, iaf forwards. Hannula har vi några matcher till och vi får se hur det utvecklar sig, vill Näslund kontraktera honom vidare? Vill han själv skriva på överhuvudtaget? Ja, vad vet man. Backsidan är svår, men ingen panik så länge inga skador uppstår iaf ( peppar peppar OKT ).
Näe, Spud är inne på rätt linje. Eriksson är en TIK värvning. Någon ingen annan vill ha, han som blev över.
Jag antar ( förutsätter ) att de som förespråkar en värvning av denna 35 åring också önskade att Svartvadet innan säsongen skulle tackat för sig?
Att i nuläget ersätta sjukskrivne Svartvadet känns för mig som den lagdelen vi, frånsett målvaktssidan, minst bör förstärka. För mig går nog både backsidan och forwarssidan före, iaf forwards. Hannula har vi några matcher till och vi får se hur det utvecklar sig, vill Näslund kontraktera honom vidare? Vill han själv skriva på överhuvudtaget? Ja, vad vet man. Backsidan är svår, men ingen panik så länge inga skador uppstår iaf ( peppar peppar OKT ).
Näe, Spud är inne på rätt linje. Eriksson är en TIK värvning. Någon ingen annan vill ha, han som blev över.
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Tollefsen verkar fortfarande vara day-to-day. Tränade en kort stund, gick sedan av. Åkte bara lite skridskor i träningsoverall. Följer med laget i morgon, om han spelar avgörs innan match.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Dirigo: In med alla hängskallar i fjällräven. Vi har massa stolar lediga.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Dirigo: För att mjölka pengar, kanske. Rent trivselmässigt säger jag en retur till Hardys gäng.
Sv: RE-building the future 2011/2012
Dream Team:
Jag tror knappast att Djurgården är intresserade av Bremberg. Däremot Malmö kanske vore ett alternativ?
Jag tror knappast att Djurgården är intresserade av Bremberg. Däremot Malmö kanske vore ett alternativ?
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nu kanske jag blir hudflängd men jag tycker också att det här med att Modo vill ha spelare som vill vidare inte håller hela vägen (särskilt inte i ett eventuellt kvalspel) och därför behöver Modo fler spelare med Modohjärta och vilja. Och då föreslår jag Conny Strömberg i form av en try-out. Istället för Hannula t ex. Är jag den endå som tycker så?
Redigerad kommentar
Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine: Beror väl på hur hans kontrakt ser ut. Kanske finns det en lucka som gäller Elitserien. Men visst; ett riktigt långskott. Finns det överhuvutaget andra spelar som "liknar" Conny, d v s Modohjärta och som är energispelare men som inte är låsta?
Sv: RE-building the future 2011/2012
Gbg: Värvar Modo Conny då har dom gjort en sån dålig värvning att det får ju timrås värvningar att framstå som genialiska
+ 2
Sv: RE-building the future 2011/2012
Gbg: Sen kan jag medela att Conny är precis allt annat än energispelare.
+ 1
Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka: IDag skulle jag ta Conny direkt och smacka in honom i ES-historiens sämsta PP-uppställning. Det skulle bli en avsevärd förbättring.
+ 1
« Föregående · 1405192 · Nästa »
Själv tycker jag att Jocke var riktigt bra i Södertälje och drog ett enormt lass när det gick tungt för laget.
Vidare konstaterar jag att MoDo inte har någon spelare som vinner mer än 50% av sina tekningar. Den hyllade defensivspecialisten K-Fop har mindre smickrande 28% hittills, medan Jocke i vanliga ordning ligger på 60%.
Ärligt talat förstår jag inte hur någon kan vara negativ till en värvning av Jocke med tanke på hur situationen ser ut nu. Vi behöver en center, vi behöver en duktig tekare och vi behöver naturliga ledare nu Svarten är borta.
Jag tror ingen här vill ha hit honom på femårskontrakt, men under en mellansäsong som denna, skulle han tillföra mycket i laget, det är jag övertygad om.