RE-building the future 2011/2012
Nu handlar ju inte ishockey bara om att producera, för i sådana fall hade både Brendl och Lintner varit otroligt heta på marknaden.
Ishockey handlar snarare om att vara inne på fler mål framåt än bakåt. Sista säsongen Bremberg spelade i Djurgården, slutade han på 57 poäng, men hade ändå -8 i +/-.
Han kan säkerligen lyfta Timrås powerplay, men i spel 5-mot-5 kommer han bli en belastning, det är jag övertygad om.
Sjöström till Frölunda? I sådana fall utgår jag ifrån att Färjestad har klart med en ersättare. NWT säger Sjögren, men det skulle inte förvåna mig om det är Axelsson trots allt.
Jag vet inte, men av någon anledning känns det som att Näslund inte uppskattar de signaler han sänder ut på till exempel twitter: Utgång fredag och lördag (tillsammans med Fanny), pizza på söndag. Även Kenny Starfighter var inbjuden, men tackade nej på grund av att han hade morgonträning.
Nu är han ju visserligen skadad så jag har inga direkta synpunkter på om han går ut och träffar lite kompisar i Stockholm, men likväl har jag en känsla att Näslund inte är supernöjd med hur saker å ting fungerar.
Det skulle därför inte förvåna mig Axelsson ersätter Sjöström i Färjestad, och att MoDo värvar en ny spelare.
Det verkar lite konstigt tycker jag nu när kompisen Ritola kommer.
Ta det med en nypa salt.
Jag har ett par säckar över. Ska jag skicka över någon?
Vi får hålla tummarna och kanske offra en get eller två.
bisterfinnen:
Biiiiiiiiiisteeeeeer Finneeeeeeen! :)
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Det blir allt vanligare med spelare som misslyckas och kommer hem med svansen mellan benen, vilket borde öppna för nya lösningar. Jag har förvisso ingen aning om hur det fungerar med NHL:s regelverk, men nog vore det förnöjsamt om man började skriva kontrakt som gällde vid avbrutna NHL-karriärer. Alltså att det gamla kontraktet återaktiverades om spelaren väljer att flytta tillbaka över pölen.
Zucca - hä hem dä!
"- Jag letar efter en ny bildskärm, och göra den lösning under de kommande dagarna, gav Hannula, enligt tidningen."
Paddan:
Någonting som är väldigt intressant är att Google översätter "Kärpät" till "Detroit Red Wings". Hur i hela friden kan detta ha gått till?
Paddan:Ja Kärpät verkar ha lite saker över för de ska köpa en lobby.
"Åtminstone den svenska Aftonbladet tidning jutuissaan måndag verkade tro att karphuvudtränare Hannu Aravirta lyckats övertyga Hannula. Aftonbladet har förevigats av HannulaAravirran förhandla med hotellets lobby i Helsingfors."
spud:
Fast just den där meningen är ju en av de bättre översättningarna har jag sett. Det ska väl vara något i stil med:
"Aftonbladet förevigade när Hannula och Aravirta förhandlade i hotellets lobby i Helsingfors".
Lumber Jack: Den andra nyheten är att det inte blir någon Niinimaa i Kärpät.(Fritt översatt)
"Kärpät har under början av säsongen lidit speciellt av skador på försvarssidan och förhoppningar fanns till att kunna knyta till sig Janne Niinimaa.
Niinimaa stannar dock inte i Uleåborg, utan blickar mot utlandet.
Kärpäts tilltänkta 6 toppbackar är nu skadefria, och man gråter inte längre efter Niinimaa."
Hmm, har han spelat för högt ändå?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2625030/inget-kontrakt-for-mika-hannula-i-khl
Lumber Jack: Kvällstidningarna är bra kåta att få avslöja först.
Iofs. så brukar de ju slå sig för bröstet ändå. Aftonbladet kunde redan för fyra dagar sen avslöja att X skulle byta klubb till Y. (Källa Text tv. Sid. 318.)
Nu råder inga tvivel om att jag ska köpa hem matchen mot AIK idag, Possler är med! Ska bli fruktansvärt intressant att se "lill-Wernblom" för första gången!
Skönt för Olofsson att få sätta ett sånt snyggt mål mot HV också. "klong!" sa det i stolpen. Fick gåshud. :)
Gustafsson:
Får han istid så blir han den 19:e forward Modo spelar med denna säsong.
Min drömvärvning ;)