RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: TACK Nikki Nine ! Äntligen lite silly snack i denna gästbok och att det just handlar om Sveriges viktigaste lag= Modo Hockey är verkligen skönt att läsa , kan vi för guds skull hållas till Modo Hockey nu framöver !!!
När pratade PH med Näslund sist ?
Wayne Gresky:
Jag tror att Lasse Kukkonen är aktuell:
1. Vill inte till Finland eller KHL.
2. Spelat med Foppa i Philly.
3. Säger att han bestämmer sig efter midsommar(-festen).
4. Perfekt ersättare till Tollefsen, bra defensiv och bra ledartyp.
Han har ju inte direkt gjort bort sig i Vm.
J F K: Ingen aning, jag får heller inte riktigt ihop det.
Men jag vågar påstå att det inte hinner gå mer än max tio omgångar av Elitserien innan det skurit sig rejält mellan dåren Norrena och tjurskallen Janne Karlsson.
J F K:
Rykten gör gällande att Gerber och Janne Karlsson inte kom överens. Sedan gick det ju rykten om att Växjö ville värva tillbaka Fasth. Det är ju möjligt att de inte ville förlänga med Gerber direkt.
MODO:s storsatsning: Landslagsmeriterade värvade och klara | Hockeymagasinet – allt inom hockey
spud: Det var väl snarast SAIK som tillsammans med Djurgården startade den senaste trenden. DIF körde fast och Brynäs kopierade SAIK.
Modos verksamhet med 73-75 kommer nog aldrig att helt kunna kopieras för så bra årgångar kommer inget annat svenskt lag lyckas med.
Annars vet jag inte vad du pratar om!
Visst har Modo värvat utlänningar som floppat rejält men de har nog alla lag ellerhur?
Nikki Nine: Han har väl visat upp alla karaktärer som Macke uttalat att han inte söker?
Macke vill ha spelare som vill nånstans och vill nå NHL en spelare som skriver långtidskontrakt med ett allsvensktlag och sen floppar kan knappast finnas på mackes radar.
spud:
Slängde bara ut det. Konstigare saker har hänt :)
Innan folk blir helt galna på mig så vill jag påpeka att jag inte sagt huruvida jag vill ha honom i laget eller inte. Men jag ser det inte som omöjligt att Modo finns med i leken till en viss gräns.
Nikki Nine: Jo nu och för all framtid kommer du förknippas som den som förordar att Macke övertrumfar Stenbeckas kontrakt.
Uffe gillar ju att spela sina barn, vilket vi smärtsamt uppmärksammade. Hur gick det för Philip i vintras? Sitter han på ett kontrakt? Han kanske rent av kan vara bra nog att förtjäna ett kontrakt och speltid?
spud:
Pittsburgh behöver göra lite ändringar på backsidan så jag kan tänka mig att han kommer få ännu mer speltid i AHL nästa säsong. Har fått förvånansvärt bra recensioner på senare tid.
Än hur han coachar så är det en väldigt känslig fråga. Och floppar han blir det ju faktiskt ett helvete, igen.
Modo lyckades inte särskilt bra svedberg, trodde väl ännu mindre på just Bjurling vilket gjorde det osäkert. Pecka gjorde en fantom av Svedberg också! Sveriges överlägset bästa målvaktstränare! Bara att buga och bocka och tacka för att ni inte är lika bra på att utveckla målvakter.
Hur många söner har Samuelsson som ni kan fylla upp laget med?
Om du också vågade vara lite mer "feg" emellanåt så kanske nån hade tagit dig lite mer på allvar.
"Dom flesta" härinne är lika mkt lekmän som du och jag, så vad vi tycker säger nog inte så mkt, ärligt talat.
Det viktigaste är vad Sundlöv och Alcén tyckte om Svedberg, tur att dom inte frågade dig om råd....
Va i helv!
Stäng av Brynäsarna i den här tråden. Så här kan vi inte ha det.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy:
Ölen är slut, anticimex har inte öppet på helgen. Godnatt.
Om du är så korkad att du inte ser någon talang i den som anses vara sveriges bästa målvakt i sin åldersgrupp. BYT SPORT. Om du inte ser någon talang i en juniormålvakt som har 90% i räddningsstatistik i ES, BYT SPORT. Om du svarat ja på ovanstående frågor men ändå ifrågasätter en MVs tränare med goda meriter, GÅ OCH SJÄLVDÖ.
Slutat tvivla på Pecka, alla lag borde ha en Pecka. Där
har samtliga lag ett stort handikapp mot Brynäs. Nästa talang på tur förhoppningsvis Oskar Dansk!
Enligt Pelle Hägglund som pratat med Näslund ska det komma in cirka fem spetsspelare. Det behövs.
Påhlsson har hög prio.