RE-building the future 2013/2014
Dock var det bara en fråga ifall Tommy kunde vara aktuell om han skulle tänka sig att spela för det han blev erbjuden?
Det är ju inget rykte att han är påväg till Modo utan vara en ren spekulation!
Oscar Hedman skulle jag se som en på förhand bra värvning med tanke på vad jag tror han kostar och det faktum att jag är övertygad om att han kommer att offra en arm för att göra bra ifrån sig. Han inser nog att det är nu eller.. Allsvenskan, skulle man kunna säga.
Pettan: Är han? Har du nån länk? Googlade men hittade inget, stod inget på eliteprospects heller..
Cyklob: Eftersom det inte hänt så mycket efter att Tambellini anslöt så kanske man kan tro att det är några transatlanter på ingång?
Varken Ahnelöv eller Cumiskey har rört på sig heller. Hoppet finns, fastän det är litet.
J F K:
I fallet Timander tycker jag att det beror lite på. Är han villig att spela för en symbolisk summa och kan acceptera att få begränsat med istid, skulle jag inte ha någonting emot att ta in honom som en mentor för de yngre killarna, lite som Snygg-Hasse var var på slutet. Frågan är väl om han är intresserad av en sådan roll.
Timander må vara gammal men jag ger mig fan på att han fortfarande är bättre än Hedman.
Bad_Brett: Jag håller med dig. Hedman är en spelare som absolut kan höja sig litegrand. Han är med största sannolikhet billig och väldigt lojal. Jag är inte alls inne på samma linje som Berka, men det är jag å andra sidan relativt sällan:)
Nej tack till Timander. För gammal och skadebenägen. Där Hedman skulle kunna vara en 3-6 back i tio år till har Timander ett eller kanske två år kvar om motivationen är på topp. Det tror jag inte att den är.
Monno: Varför skulle MODO värva Timander? Vem har fått för sig det? Hur många 38 åriga backar har blivit bättre de senaste 2 säsongerna? Nej det resonemanget är taget ut luften. Antingen spelar han i LIF, Ulvön eller att han och Susse åker på en Europaresa ihop. Tror dock att han gärna slutar på topp, att fortsätta i LIF är att riskera att spela ner dem i AS som avslutning. Slutar han nu så slutar han på toppen med en framgång.
Jag är inte alls emot en värvning av Hedman dä, så länge det är ett prestationsbaserat kontrakt där istid +/- och poäng(både individuella och lagets poäng i de matcher han har mer istid än t.ex 10min) är saker som genererar utbetalning
Berka: Jag är rädd att om vi värvar Timander så kommer Skröder framstå som världens snabbaste skridskoåkare i jämförelse.
Timmy var INTE bra sista året han var här. Han var på sin höjd ok. Men inte i närheten den gigant han en gång var. Att han sen har funkat riktigt bra i Leksand är nog av det enkla faktum att AS är betydligt sämre liga än ES. Ta en spelare som Ryno t.ex. "poängkung" AS men ingan jag direkt grät tårar över att han fick lämna Modo.
Tror Björklöven vore bra för Timander. =) För han vill tydligen inte möta Modo.
Berka: Dax å börja grina då för det står ju klart å tydligt att han haft tydlig kontakt med Näslund om att spela i Modo.
Värvningen av Hedman beror ju såklart på vad vi får in mer för spelare. För Skulle man t.ex. hitta en Pöck liknande typ åt Lethivuori så är det faktiskt ett dugligt andra par.
Regehr-NY
Finnen- NY Pöckish typ
Hedman-Torp
Hägg/Byström/Carlsson
Tror ändå det skulle funka. Hedman lär inte vara dyr heller. Klart man hellre ser att Finnen är 3dje par kanske och 3st riktigt bra backar. Men det låter även väldigt dyrt.
Om gudarna vill och de utvecklas som det ska kan ju backarna istället bli
Regher-NY
Hägg-NY
Hedman-Finnen
Torp-Byström
Varför blir det cp radavstånd på datorn för men inte via mobil?...
Har varit otroligt medioker i Timrå, 4 ass på 55 matcher och bland dom sämsta i +/-
Just nu om vi tappar ahnelöv och cumiskey så har vi 3 st backar för plats 5,6,7 och Hedman är en 6,7:e back, Modo behöver 2-3 riktig bra backar så Hedman får bara inte vara aktuell för Modo då kommer jag att börja grina ;-)
Blake:
Jag skulle vara mycket nöjd. Oscar är en kille med ett stort MoDohjärta som skulle acceptera begränsat med istid utan att börja gnälla. Han kan spela fysiskt och stå upp för sina lagkamrater. Dessutom är känslan att han fortfarande har potentialen att bli en riktigt bra back.
Oscar Hedman till Modo?
http://allehanda.se/sport/modo/1.5765314-hedman-pa-vag-hem-till-modo
Berka: Alla klubbar letar målvakter att hyra, utom Modo för dom har fyra!
Kan vara bra för honom att få stå många matcher på hög nivå. Forsberg har gjort sitt prövoår. För jag tror ärligt båda har svårt att konkurrera ut Starkbaum från förstaspaden sett över en hel säsong.
Vem fan vet om ullmark eller sockan vill stanna i Modo av olika skäl?
Nej du fick på käften för att du vill göra dig av med starkbaum som var en av seriens bättre målvakter, för att istället satsa på ett helt orutinerat målvaktspar (ullmark och Forsberg).
Att behålla målvakterna inom Modo kan ju även vara att se till att man kontrakterar dom för mer än kommande säsong och sedan lånar ut för att dom ska få rutin.
Klart vi ska ha kvar starkbaum sedan ska vi ha en av ullmark/forsberg som andra målvakt. Den som blir över lånas ut till lämplig klubb, ifall det inte löser sig själv genom att forsberg åker över och testar.
Gustafsson: Bort med Alsenfelt, låna ut Forsberg och ha Ullmark som backup till Starkbaum.
Nästa år går Starkbaums kontrakt ut, då blir Ullmark förstamålis och Forsberg får slåss om andraplatsen.
Å en annan har å ryktesvägen hört att Dan Hinote kommer att assistera Anders Forsberg i båset kommande år. Vet icke sanningshalten i det hela men det vore ju förjäkla trevligt må jag säga.
Han kommer som "sämst" lånas ut till lämplig allsvensk klubb nästa säsong,
Hoppas verkligen Modo tar bra beslut i frågan
InVinoVeritas: Har MoDo råd att slarva bort en målvakt av Ullmarks kaliber?
Jag förväntar mig betydligt mycket mer av Näslund.
mattias - 74: Lite roligt att Aftonbladet samtidigt antyder att Modo ska behålla Alsenfelt och Starkmaum... Ullmark kan tydligen offras(!)
...avd. full koll!
Brynäs på väg in i målvaktskarusellen | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Köplustan har precis får in ett gång heta ynglingar.
Hur fan ser det ut nu för oss, varken cumiskey eller ahnelöv har rört på sig än och dom som lämnat är madsen, nagy, muller och kousa och den enda klara vävningen är väl nordamerikanen bellini.
Ryktet säger ju oxå att öhnerud är klar men inget officiellt ?
Har jag bommat nått
Icing-Ove: Jag klagar inte, detta känns bra!
Välkommen hem igen Anders!
Wackelkandidat Schneider: Freezers: Zwei Neue sind schon fix | Freezers - Hamburger Morgenpost
J F K:
Dina misstankar brukar ju slå in. Förmodar att du pratar om andra sidan Atlanten.
Misstänker att vi kommer att hämta spelare från annat håll än Tjeckien...
Löjligt dominanta siffror hemma i Tjeckien dock.
Vad gör han i den skitligan tro?
Men om han försvinner ersätts han nog med den han själv ersatte, Frögren. Frögren har väl floppat fint i khl så.
zigge: Gräset är alltid grönare på andra sidan, jag kan också sakna Hedman ibland men sedan tänker jag på hans yrande i försvarszon och fastnandet i offensiv kortsarg.
Jag kan aldrig tänka mig att Näslund vill ha Timander, om han inte själv kontaktar Näslund och erbjuder sig att spela i princip gratis och tar vilken roll som helst då, men det är ju en helt annan sak.