RE-building the future 2013/2014
NuMo:Jag förbannar den dag idiot-Challe satte Hedman i frysboxen, början till slutet i MoDo för honom, saknar honom betydligt mer än Tollefsen, utifrån matchen idag.
Han skulle fått vara kvar o utvecklas i MoDo, en riktig PowerForward idag.
Gusse: Dom Timråiter som ville att Modo skulle åka ut tycker jag inte speciellt synd om nu. Men jag kommer att sakna derbymatcherna ,även om dom inte var lika heta i år som förut. Nu har dom inte åkt ur än. Men nu är det nära.
Går löven upp i as så har Modo bra möjligheter att låna ut spelare för kortare perioder!
Monno: Det är bara att i Google att fylla i spelares namn framför "klar för MoDo" så dyker flera bekanta namn upp :-) Sami Torkki är ett....
Icing-Ove: Vilken jävla luring du gör!! Trodde Näslund hade värvta Lehtinen... Undrade ett tag om han fått en stroke.
Lehtinen har för övrigt lagt av. Om någon undrar =)
Redigerad kommentar
Icing-Ove: Han satsar såklart på brödra kemi!;)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8913
Frågan är väl dock om Robyn kan tänka sig går ner i lön rätt rejält? 20mille känns ju lite väl...
Redigerad kommentar
J F K: Ja det vore ju något för AB och Expressen om Sedinarna gick ut med uttalandet: "Jag fattar inte vad Macke tänker när han värvar honom, en jävla skitstövel som knappt duger till att slå en puck. Den sämste vi nånsin spelat med i NHL"
Nu är det ju knappast så, men som sagt hade dom knappast sågat honom.
NuMo: Jag kan inte låta bli att tycka om Nagy. Killen var tyvärr inte samma offensiva hot i vinter. Han var lite fegare på att bryta in, sökte oftare passningar, tog lite längre tid på sig att få iväg skottet och hade inte samma sikte längre. Trots det gillade jag killen. Han jobbade hemmåt betydligt hårdare än jag såg honom förra gången. Det såg ut som om han verkligen ville prestera bra, men att det knöt sig pga självförtroende.
Nåja, är Tambellini en uppgradering ska inte jag gnälla.
Sedinarna har säkert varit med och tyckt till innan man värvade honom, men som NuMo konstaterar så lär de knappast såga ett nyförvärv oavsett vad de själva tycker.
Smurfen:
Förhoppningsvis och med de små minnen jag har av honom i Vancouver. En spelare med minst lika hårt driv som Nagy, men som är betydligt mer målinriktad. Ett dragskott som är liknande Nagy, men som numera (jämfört med den gamle, unga Nagy) sitter under ribban,snarare än över. Dessutom en hel del år yngre.
Tvillingarnas omdöme skiter jag helt i, nästan. De skulle aldrig tala ner en tidigare lagkamrat som värvats till Modo. Att han skulle vara för liten för NHL, för att slå igenom är en annan sak. Inte jämfört med de som är i hans egen storlek eller mindre som platsar i NHL i alla fall.
Under ett par år hade Vancouver ett par tre spelare som hade raketer under skridskorna som man ofta använde i spel i nummerära underlägen, som ett offensivt alternativ, trots det nummerära underläget. Jag har för mig att Tambellini Var en av dem (Jag hoppas det i alla fall)
Redigerad kommentar
allehanda.se/sport/1.5718001-ullmark-uttagen-i-blagult
Riktigt skoj för Ullmark!! =)
Lite oväntat kanske. Men finns fan inte så mkt svenska klass målvakter i Europa ändå? Inte för att ta ifrån Ullmark något men =)
Sen undrar jag, Paulsson i FBK, hade inte det vare något? Såg att han tydligen är muntligt överens med Davos. Men tror ni Näslund har försökt ro hem han?
mattias - 74:
Riktigt spännande värvning. Positivt är att han har 2 säsonger i Europa redan så han borde behöva mindre tid till att aklimatisera sig. Jämför med t.ex Schremp som hade det tufft i början tills han kom in i spelet och storleken på rinken.
Nu fattas det bara en riktigt bra center till förstakedjan så är den klar.
Skröder - x - Tambellini
renen:
Enligt nån snubbe vid namn " Karol " så skall denna spelar vara klar för MoDo tills nästa säsong. Källa Flashbacks sillytråd ;)
Nej jag vill helst inte se Nordgren i Modo. Skadedrabbad samt att han bör ha en plats i kedja 1 eller 2 för att komma till sin rätt, och jag tror vi kan hitta bättre spelare till dessa.
Vad säger vi om Aaltonen i Rögle då? Han verkar ju ha en bra kväll mot Timrå iaf. När han är spelsugen är han riktigt bra, men tyvärr verkar han vara ojämn och inställningen kanske inte alltid finns där.
Nej för fan till Molinder. Är det något vi inte behöver så är det en till center som inte platsar topp två.
zigge:
Om det nu blir så att Timrå ryker, vilka spelare kan vi tänkas vara intresserade av? Nordgren har ju haft sina skadebekymmer, för för en billing penning kanske man kunde skriva 1+1 eller så. Molinder verkar ju ha utvecklats en del. Hedman kan spela fysiskt och har MoDo-hjärta.
Näslund var ju för övrigt på läktaren i matchen mot Södertälje och då spelade inte Önerud. Vad tror ni?
Synd att kontraktssituationen inte finns på hemsidan, iaf inte så jag kan hitta den?!
Ja är det över nästa säsong så är det ju toppenbra
Ska man tolka det som att sockan har bara över säsong 12/13 men att säsongen inte räknas som slut än?, eller är uppgifterna felande?
Någon som har starkare kännedom om detta?
Jag säger bara att om jag blev tvungen att satsa på 2 och kasta bort en så hade österrikaren rykt då jag hellre för modos framtid både nu och efter eventuella nhl karriärer får tillbaka sina toppmålvakter, och därav satsat å visat dessa småkillar att dom är modos framtid.
Handen på hjärtat, har vi haft en målvakt som ens varit i närheten av ullmarks talang förut? Eller ens i närheten av sockans fast han enligt mig är något sämre!
2 st potentiella toppmålvakter och jag vill inte tappa nån av dom annat än till nhl.
Drömscenariot vore väl om sockan drog till Columbus efter att ha kritat på för modo och ullmark får ta 2:a spaden permanent och kanske får en 15-20 matcher under säsongen tillsammans med starky.
Nu förstår jag iaf vad det är du vill, du hoppar ju fram och tillbaka så jag blir helt yr här.
Trots allt, alla får vi ha våra åsikter, oavsett om resten av världen säger emot. :)
Bara hålla tummarna för att vi inte förlorar våra 2 främsta målvakter sen urminnes bara för att vi satsade för lite på dom.
Nä att kicka Starkbaum ser jag som oerhört ogenomtänkt. Ska man se till MoDos bästa så är det faktiskt vettigare att skeppa Sockan lr Ullis. För ingen av dom lär ändå vara kvar om två år. Starkbaum finns faktiskt en chans att få behålla.
Varken Sockan eller Ullmark kommet heller kunna hålla en lika hög och jämn nivå som Starky nästa år. Inte i så hög nivå som elitserien iaf.
Den ultimata lösningen vore såklart Ullmark till AS och att Sockan å Starky delar relativt jämnt på posten. Den är också inte så troligt.
Alsenfelt skeppas såklart. Karln är ju dum i huvudet om han ens vill vara kvar.
Enda jag ser är att om vi kan få in feta rysspengar på att sälja Starkbaum så ser jag inget fel i att starkt överväga det.
Starky har varit bra under säsongen men ingen jävla jälte!!
Han är kass på frilägen/straffar och han visade sig absolut INTE hålla i slutspelet.
Ullmark har varit riktigt jävla bra när han fått stå + att han var rena rama jävla väggen mot fbk.
Är det konstigt att jag vill satsa på dessa 2 målvakter.
Det tycker inte jag, inte ett jävla dugg dessutom!
Rytter: Precis.
Vi ska göra oss av med den målvakt som bevisat sig hålla i elitserien över en hel säsong.
Ahlsenfelt ska vi skeppa, för han har inte visat sig hålla i elitserien trots att han varit grym i allsvenskan och kvalserien.
Däremot ska vi behålla en i elitserien oprövad Anton Forsberg som håller i allsvenskan, men som inte varit bra i kvalserien.