RE-building the future 2013/2014
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Kan såklart hålla med om en eventuellt inhalad storfisk.
I övrigt så är twitter svårbegripligt för mig. Det kräver en ständig "inloggning" för att vara med i den sk. debatten.
Bad_Brett:
Du summerar det perfekt. Blir tyvärr oftast mest irriterad när jag läser igenom flödet. Åh vad jag önskar att de kunde ta tillbaka det officiella forumet.
NuMo:
Måste medge att det var skojigt att tjaffsa med Helber, Boork och övriga gänget, men jag har också tappat suget helt.
Jag börjar förstå varför det är så populärt dock. Alla är på samma nivå. De personer som på traditionella forum aldrig har tid, ork eller kunnande att skriva längre, välformulerade inlägg, är helt plötsligt kungar. Nu kan de skriva "Starkbaum 4 prezzzident" och få mängder av re-tweets på det.
Och trots att jag nästan bara följer MoDoiter, begravs mycket av det intressanta som skrivs i skrytskräp:
"Chillar på playan med metal i lurarna! #livsnjutare"
eller
"min stiliga karl" (och sedan en bild på en ful hund).
Då har jag inte ens nämnt hela den här följarkarusellen. Personligen trodde jag att det gick ut på att skriva intelligenta saker, så skulle fler personer upptäcka en. Fel. Antalet följare används för att bestämma hierarkin på Twitter och därför gäller det att till varje pris ragga upp fler. Bästa sättet?
"Om du följer mig, så följer jag dig".
För att göra det lite mer diskret, hittade något sänke på #ff (följarfredag). Varje fredag gör man reklam för andra twittrar, för på så sätt skapa goodwill så att de senare skall returnera tjänsten. Tillåt mig att kräkas.
Helt off-topic får vi liva upp det hela med lite Bieber, utifall att någon har missat detta fantastiska klipp:
NuMo:Böjd att hålla med. Inga fantastiska utlägg av Björn W, Hellge eller vår "tik-vänn" Bundy heller.
bj21: Twitter kvittrade en fågel till mig.
För mig är det en nästan meningslös tillställning för inbördes beundran. Ingen debatt, inga motståndare. Urk!
NuMo:Verkar nästan så. Är lite bitter att det dröjde mig så lång tid att upptäcka den!
Berka: Med en "liten knorr"
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/modo-presenterar-forsberg-i-morgon/
Vad kan "knorren" vara? Förändringar i organisationen? Att Forsberg tar med sig nån från SAIK? Något om Cumiskey och Ahnelöv? En tredje tränare?
Rätt logiskt lr hur? :-)
Öhnerud var väl i princip klar enligt rykten
Hallin ryktas det om
Ahnelöv har ju förväntats lämna
Cumiskey är man väl säkra på att han lämnar
Inget har hänt, kommer vi kanske få behålla våra backar?
Nummer ett, juniorer kostar lite och ingenting därför kan man kontraktera ganska många.
2: vid längre utlåningar så kan lön ubetalas uav låntagaren
I dagens superstränga ekonomi så måste man satsa ännu era på sina billiga juniorer, och det är precis det jag hoppas Anders Forsberg kommer göra i Modo om det nu blir han?!
Berka: Man kan ju inte skriva kontrakt med samtliga juniorer och hoppas att alla lyckas. Rätt som det är står man och betalar hela eller delar av lönen för ett antal spelare som ingen vill ha. Man måste helt enkelt ta ett beslut för vilka spelare man på lite kortare sikt tror kommer att kunna nå elitserien.
Sedan är det väl knappast troligt att Krüger vill skriva ett kontrakt med en klubb han inte kommer att representera på ett par år. Krüger kommer alltså att prova på allsvenskan och tidigast nästa år är han väl mogen för elitserien, tidigast.
Svedberg övergav vi fortare än kvickt och man kan ju inre annat än påstå att han gjort succé efter han lämnat!
Kruger är inte den bästa vi haft men en väldigt skicklig spelare som absolut har mer talang än många många andra!
Kanske Byström skulle må bra av speltid och mognad i tex löven ?
När vi ändå är inne på juniorer, Nyström har väl äntligen börjat hitta tillbaka till sin jättetalang och spelat bra i sin utlånade roll, ska man ta hem och pröva?!
Kallar Modo till presskonferens redan idag tro, eller får vi vänta till måndag?
Däremot har Måns ett mycket bra spelsinne och är en skicklig playmaker, på lite längre sikt bör han ha hyfsade möjligheter att plocka en plats i något ES-lag.
Angående Lööv så tror jag som nån på Twitter skrev. Att Byström ryker. Samtidigt så känns lööv som en bättre värvning på alla plan än Stehlik. Stor elak småful spelare. Men mkt mkt billigare och antagligen bättre.
Någon som har en åsikt?
renen: Ja, Boorks favorit till skytteligatiteln en säsong är inte direkt het numera. Jag har aldrig riktigt gillat Johan Forsberg, även om han är rätt rivig. (Det kanske gällde främst innan den där ögonskadan).
Vet inte om vi verkligen jagar någon SAIK-spelare. Holloway är självklart väldigt bra, men de andra känns inte som några superlirare. Då kryddar jag hellre med riktiga kanoner och kompletterar med juniorer än att ta äldre breddspelare.
renen:
Varför Forsell? Han sitter ju på kontrakt över nästa säsong enligt eliteprospects. Och tror inte att SAIK vill släppa honom och varför skulle han vilja bryta?
De som sitter på utgående kontrakt är:
Bud Holloway
Johan Forsberg
Martin Sevc
Tomas Skogs
Och därifrån går det nog direkt att räkna bort Holloway.
Tar A Forsberg med sig någon spelare till Modo från Skaik? Vilken/vilka? Forsell?
Gamle Modospelaren Eddie Larsson till Växjö. Kul att han lyckats med att vara å vända i Allsvenskan en sväng. =)
http://mrmadhawk.se/2013/april/eddie-lamnar-bik-vaxjo-nasta.html
Och Modo är sugen på en stor halvful SSK back. Verkar dock som AIK har första tjing.
http://mrmadhawk.se/2013/april/loov-lamnar-ssk-aik-nasta.html
Ingen som var på sponsorträffen igår som Modo hade ??
Hade varit kul att få lite info om vad som sades där när det gäller truppen !