RE-building the future 2013/2014
Petey21: Kan man få så pass mycket ordning på John Klingberg så tror jag att det inte ska vara något problem att få Hägg och company att bli bra. Jag tror inte alls att det blir katastrof i vinter.
Torp var på gång några gånger och kan man bara slipa bort lite valpiga fasoner är han en stabil kugge. Hedman kan också vara en riktigt hygglig elitserieback i rätt omgivning. Hägg måste gå tillbaka till att spela redigt och enkelt, men han har absolut kapacitet att ta flera steg.
Det jag saknade ifjol var kontinuerligt matchande. Hur ska Hägg, Byström eller Torp kunna växa in i laget med sex-sju minuters istid?
Dock så kan man inte göra bra elitseriespelare av alla spelare, det måste till en viss talang vilket kanske inte alla har!
Torp känns som att han spelar ungefär på den högsta nivån han är kapabel till, Hedman hade en ganska hög nivå för en 4-5 år sedan men har inte varit där sedan dess, visst kanske han kan tränas dit igen men risken är att han passerat zenit (så att säga).
Hägg har all talang för att kliva över i NHL på sikt och lööv är nog helt okay men spontant av det man sett av han och allt han uträttat i sina tidigare klubbar så är väl "stabil elitserieback" det mesta man kan begära.
Som sagt jag hoppas på denna backbesättning men det finns risk att vi kan få det tungt i vinter
MODOJohan: Intressant rapport om Modo Hockeys betydelse för Ö-vik och den lokala ekonomin.
Antar att det bakomliggande syftet är "please send more money" genom att skapa beslutsunderlag för kommunal hjälp?
J F K: Öh? Har jag fel? Foliehatten funkar väldigt bra i alla fall för jag antar att rapporten är beställd av Modo Hockey av någon specifik anledning? Min gissning är kommunalpolitisk men det är ju lätt att snöa in på just den grenen som Timråsupporter.... Er hemmakommun är ju i betydligt risigare skick när det gäller att göra nödutryckningar gissar jag?
Minus 5,7 miljoner blir tydligen årets bokslut och Trollsås lämnar sin tjänst. Vart försvinner alla pengar vad är det som gör att Modo blöder ekonomiskt egentligen. Fortsätter det så här så ryker vår elitlicens.
Sedan vet jag inte i vilket syfte rapporten tagits fram, men helt klart är det viktigt när ALLA föreningar i kommunen vill att det tas fram fler isytor.
Återstår och se om det ligger nån sanning i de rycktet!
Jag har avslöjat taktiken:
Först nyheten om en ny back, sen smäller det med mörka siffror och mörka moln.
Dagen efter...blir Hensick klar tillsammans med ny storsponsor!!!! Glaaada nyheter! Ja, så får det nog vara...
Annars blir det ju lite coolt när Fjällräven Center går ner sig totalt, trasiga stolar, kall korv och 5 fungerande toaletter....
KEMPIS 2.0!!!!!
Man börjar nästan undra om han kan svenska så bra att han vet vad skrivits och bara retas. :-)
Lumber Jack & Salle:
Ja, det lät ju som att vi måste vara Beredda. Så man får väl hålla i sig då.
Redigerad kommentar
@ everyone should be in the paper tomorrow! I can't say yet but he will fit right in. #bornintheusa #modose
Salle: Fan! Det blir till att kliva upp i tid i morgon så man får veta så snabbt som möjligt.
Fan! Börjar ju jobbe tidigt i morgon så det verkar inte bli några problem. Ingen sovmorgon hur man än vänder sig.
Känns klart som en transatlant då "han pratat i telefon med spina" alt. Att det är någon som spina känner sen tidigare spel eller liknande!
Hensik?
TJ hensik och spina lirade ihop säsongen 2010/2011 i peoria rivermen
Redigerad kommentar
Men huvudsaken är ju inte vad jag tror, utan vad du tror!?
brynäs08:
Är rätt nöjd nu med forwards sidan. Fått en ersättare till Sundström som bör kunna bidra offensivt och leda förstakedjan, dock är TJ nog inte lika vass i defensiven som sundström.
Vi har även tillräckligt bra spelare för en andrakedja och där efter finns det en mix av stabila spelare och juniorer för att fylla platser i tredje och fjärde.
Är väl defensiven man är lite orolig för, ser lite klent ut efter att Ahnelöv och Kyle har lämnat, men förhoppnisvis kan Torp, Hedman mfl göra en bra säsong och balansera upp detta.
Vad tror ni övriga var detta sista värvnigen för i år, förutsatt att ingen annan försvinner?
Hur tror ni denna trupp står sig mot fjolårets kostnadsmässigt? Borde väl vara en billigare trupp eller vad tror ni?
Jl hade en bra första säsong men en svag andrasäsong, kan bli både bra eller anus där, troligast de senare.
Hedman, fjolårets rundningsmärke i elitserien, fråga Mattias rittola, har några halvdana säsonger bakom sig, är dock meriterad och kanske kan lyfta sitt spel på hemmaplan?!
Lööv och hägg är för unga för att klara bära detta lag en vinter.
Ja vårt hopp står till jänkarna
Dock vill jag hålla med om att torp har en sjujäkla bra inställning vilket man kommer långt på.
| #6 | Tobias Enström (D) | 28 | 1984-11-05 | Höga Kusten HF | 178 | 82 | L | ![]() |
| #35 | Pierre Hedin (D) | 35 | 1978-02-19 | Modo HK | 186 | 93 | L | ![]() |
| #8 | Oscar Hedman (D) | 27 | 1986-04-21 | Modo HK | 184 | 96 | L | ![]() |
| #5 | Hans Jonsson (D) | 39 | 1973-08-02 | Järveds IF | 188 | 96 | L | ![]() |
| #38 | Adam Masuhr (D) | 30 | 1983-05-21 | Gävle GIK | 183 | 87 | R | ![]() |
| #3 | Mattias Timander (D) ![]() | 39 | 1974-04-16 | Sollefteå HK | 188 | 107 | L | ![]() |
| #32 | Tobias Viklund (D) | 27 | 1986-05-08 | Kramfors-Alliansen | 181 | 88 | L | ![]() |
| #34 | Tommy Wargh (D) | 26 | 1986-12-19 | Modo HK | 179 | 80 | L | ![]() |
| #43 | Niklas Öhman (D) | 26 | 1987-01-08 | Sollefteå HK | 185 | 80 | L |
Spelade han verkligen 54+20 matcher den säsongen?
Har, iofs med mycket annat, totalt fallit bort från min databank.
| 59. DÖME, Robert | 23. BLATNY, Zdenek | ||||||||||
Tre lirare från Transsylvanien, märkligt att Nubben inte kopierar det framgångsreceptet....
Redigerad kommentar



Modoante:
Inte samma Haydar längre, han har sett trött ut i vinter även om han skrapat ihop hyfsade 57 poäng.