RE-building the future 2013/2014
johan_MODO: Vill INTE ha någon från nordamerika. Det är en stor chansning inför säsongen, men att ta någon från liten rink med så lite kvar känns minst sagt korkat. Det tar de flesta lång tid att anpassa sig till liten rink och svårast är det för centrar och backar. Lättare för ytterforwards då, men någon ytterforward är fan inte ok att värva.
Vi MÅSTE ha en center.
J F K:
Direkt när jag läste Forsbergs kommenter i Allehanda misstänkte jag att han skulle lämna:
– Varför han inte följer med? Han platsar inte just nu och vi har märkt att det blir bättre fart på honom när han vilat någon match, vi hoppas på den reaktionen, säger tränaren Anders Forsberg.
MoDo har ju inte spelat match på över en vecka, så den förklaringen höll ju inte riktigt...
Utgår från att han får punga ut en del själv för detta.
Nej, ingen nordamerikan som inte spelat i europa är någonsin en given succé. Inte ens en stjärna som Duchene var dominant de första femton matcherna, men en kille på gränsen till AHL är en given succé??? Knappast, det har väl hela hösten med sparkade nordamerikaner om inte visat alla tvivlare...
Ja menar, ungefär alla klubbar i SHL har väl nästan nån gång hört för hos honom. Tror nästan inget sportchef nekat honom innan säsongen. Han beskrivs ju t.o.m. Som bra på skridskorna. Han har öööööst in poäng i AHL. Foppa har ju t.o.m spelat med killen så han borde ju iaf Ha en liten hum om hur han är som person.
Näslund som har mer scouter m.m. än någon i MoDo någonsin haft. Hur fan kan vi missat att killen helt saknat träningsmoral och inställning?
Det måste ligga något bakom allt tycker jag. Jag skulle inte bli förvånad om han sticker till AHL och aldrig lämnar USA igen...
Eller nån enstaka finns ju alltid.
T.o.m rutinerade och pålästa journalister trodde ju att han skulle göra succé...
Redigerad kommentar
Jag skulle gärna se att man kanske plockar upp någon center från allsvenskan eller liknande korttidslösning som inte kostar så farligt
Dock vill man ja alltid ha ett så bra lag som möjligt och man önskar sig ju en Crosby men i detta fallet ser jag hellre att man styr upp en stabilare ekonomi eller iaf tar ett ordentligt steg i rätt riktning.
"EV Zug’s Swiss goaltender Gianluca Hauser will have a try-out with SHL club Modo during he Olympic break according to reports from hockeyfans.ch. The try-out is to get a possible contract with Modo for next season.
19-year-old Hauser has played 4 games in the NLA for Zug this season, with a GAA of 3.37 and SVS% of .882."
Carl Lejonkräk: Oj då, ja man misstänker att kanske både sockan och ullmark eller iaf en av dom är påväg att förloras till nästa säsong.
När jag ser namnet gianluca så tänker jag på Gianluigi Buffon som är en av världens bästa fotbollsmålvakter så det måste vara ett tecken ;)å varför texten ser ut såhär har jag ingen aning om varför..Berka: Nu officiellt att Hensick lämnar, och just detta uttalande från Näslund pekar på att man fått mer än bara lönekostnaden tillbaka, kanskeockså en del av sign-ob bonusen?
"– T. J. kom till oss med ett önskemål om att återvända till Nordamerika. Vi tror inte på att tvinga spelare att vara kvar hos oss och har nu hittat en överenskommelse med honom, säger GM Näslund"
Tar vi i beräkning ett artistkontrakt med en spelare som inte tjänat några stora pengar under 2014 så blir även en "dyr" spelare billig i skattesynpunkt!
Dock hoppas jag att Näslund kan hitta en bra spelare med utvecklingsmöjligheter och få till ett kontrakt som sträcker sig längre än resterande säsong. Dags att hitta kontinuitet!
ULTIMAVICI: Det är ett motsatsförhållande. Vill du ha en artistspelare kan vi inte skriva denne även för nästa säsong.
Personligen vill jag gärna ha en riktigt bra center för denna säsong och hoppas att sådana som Viktor Öman, Adrian Kempe, Timashov med flera kliver fram till nästa säsong.
Carl Lejonkräk:För att jag ser en skillnad i att uttala sig genom "valt att bryta kontraktet" och "nu hittat en överenskommelse".
Jag tror att det som Näslund säger att Hensick vill tillbaka till Nordamerika är sant, även om man inte har haft något emot saken, och att initiativet ockspå kommit från Hensicks sida. Därigenom så har man förhandlat fram en överenskommelse.
Om nu rykterna stämmer om att Hensick fått största delarna av sin lön utbetald som sign on bonus i somras så kan inte jag heller se att Näslund känt sig tvungen att bryta kontraktet för kostnadsskäl, det mesta är ju redan betalt.
Sedan gör man nog ytterligare besparingar iom att man kan ha Hensick på sk. artistkontrakt, vilket inte var meningen från början.
Redigerad kommentar
Säger kanske inte jättemycket men nog är det lite spännande, sen är det roligt att unga talanger vill komma till Ö-vik och hockeygymnasiet.
http://www.eliteprosp...yer=142241
Redigerad kommentar
Dock vill jag verkligen inte byta målvakt mot sållet på andra sidan.
supertr?tt:-
Nu svarade jag ju iofs. i rätt tråd, något som ni andra nogräknade missat.
Men Susse lämnar tur och returer.
NuMo: Debutanten och jättetalangen Erik ullman 16 stod för ett mål och en ass i gårdagens bortaseger mot luleå med modoJ18.
Välkommen till modo
något för Modo?
Han är i bra ålder och är kapabel till leverera poäng dessutom är han center och kan spela ytter.
Redigerad kommentar
Berka: Ja om man tittar på statistiken så har han ju 55 utvisningsminuter mot Hensicks 2. Hensick har gjort 15 poäng medans Dibenedetto har gjort 12 och detta på 3 fler spelade matcher.
Ja fast nej, håll hellre i pengarna Näslund tills något bättre dyker upp, vi har till den 22 Februari på oss tack vare OS.
Btw. Nu är nivån i brynäsboken rekordlåg och då har ändå inte hitta eller erat skrivit ett enda inlägg.
Men framförallt måste jag undra vad det är för nästan pervers dragning Leksand har till gamla MoDo spelare? :-P
Redigerad kommentar
Berka:
Man borde alltså vara rejält orolig? Det jag såg av honom i MoDo imponerade oerhört på mig.
mattias - 74: Beror på om du vill ha sällskap på Olearys eller se en bra hockeyspelare.
Kolla in hans statistik, alltså en dalande kurva. Lägg därtill ett vida känt alkoholbruk. Dra egen slutsats om dalande kurva och alkohol är 2 positiva saker för din klubb att värva in.
"New York Islanders vågade ta risken att offra ett tredjeval på Kirill Kabanov. Fast egentligen känns det överdrivet att snacka om risk. För vad har de att förlora? Antingen lyckas han få kontroll över sitt svulstiga ego och sin gaphalsiga farsa eller så gör han det inte. Om vi landar på alternativ två är det bara för Islanders att klippa alla band med familjen Kabanov och så är det end of story. Skulle han bli så bra som han faktiskt kan bli har Islanders gjort en av tidernas största stölder i draftsammanhang"
Du är inte feg, Markus Näslund :-) Man måste chansa ibland...
Icing-Ove:Jag har ganska dåliga vibbar på denne Krill Kabanoss, men hoppas såklart jag har fel! Har man inte glänst i AHL, hur ska det då funka här? Dick A var väl åxå en som skulle "ges chansen" o "tas om hand" av Mackan & Foppa, men det blev ju just intet. Har spelaren nåt som saknas inne i skallen , så är det svårt!
Mest orolig är jag för att han ska sprida dålig stämning, o rent av sabba för laget?
Men A F o de har väl koll o kan hantera. Ingen blir dock gladare än jag över att göra en "Krill-pudel" framme i mars!
Gick snabbt som tusan detta oxå JFK
Eller vad säger du?
allehanda.se/sport/modo/1.6739505-da-spelar-kabanov-i-modo
Jaså är Modo desperata?! Konstigt jag har hela tiden hört att man inte ens tänkte ersätta hensick (som för övrigt var riktigt bra enligt dig fast hela Hockeysverige + modos ledning tyckte tvärtom) om man inte hittade något som verkligen kunde passa så desperat har man aldrig varit denna säsong.
Däremot verkar du vara de då du drar upp kvalserien TROTS att jag då det var aktuellt hade helt rätt?!
Ge gärna konkreta exempel dör modo slarvat med papper som försenat spelare? Det har såklart skett, men att det skulle vara något MoDo var speciellt dåliga på känner jag inte igen.
Sen kan jag inte komma ihåg att JFK eller någon kallat Hensick för riktigt bra. Men att han besitter mkt hockey sågs tydligt. Men han fick ut väldigt lite av det här. Mest imponerad är jag av tjommen som beskrivit honom som bra skridskoåkare på EP..
AIK var i princip redan avsågade så de enda kvalseriehot som fanns var Örebro på 11:e plats, eftersom Modo innan Örebro mötet hade förlorat 9/12 matcher och Örebro 7/12 så formen var något bättre för Örebro sett till de 12 senaste matcherna (tog 12 för att det är 12 lag i serien) så skulle mötet kunna innebära 7 eller 13 poängs skillnad. Att Modo redan hade en av seriens sämsta hemmafacit så skulle en förlust mot en bottengäng innebära mer än bara 7 poängs skillnad, man skulle börja halka farligt nära kvalstrecket och man skulle kliva djupare i svackan och vara ännu osäkrare i fjällräven som skall vara den Borg man skall kunna vinna i när det blåser utav hellvete, dessutom skulle Örebro få vittring och vi vet vad desperata lag som får ett finger kan göra,så ja jag var lätt orolig INNAN match men eftersom vi utökade till 13 poäng så kunde man avfärda hotet och nu ytterligare en 3 poängare mot seriens gigant på bortais så skulle jag säga att kvalserien är 5% eller mindre.
Nu förstår du hur jag tänkte när jag skrev det inlägget som du hakar upp dig på!
Sen skrev jag tidigare att jag upplever det som att många importer släntrar in sent, att det strular med papper etc MEN jag skrev oxå att jag kan ha fel å att detta endast var en känsla.
Ahh, dags att damma av den här tråden igen nu då....ÄNTLIGEN!