Retrotröjan...
Äh, du är bara avundsjuk över att du inte har en sådan utan får dras med Wild thing.
Jag och Wildetröjan trivs utmärkt tillsammans.
Nu är du avundsjuk igen. Alla var avundsjuka, de kunde ju helt enkelt inte låta bli att vara där och dra i dem.
Wildetröjan är jag INTE avundsjuk på, men om du skulle ha en MIKA-tröja skulle jag vara grön av avund. Om/När det blir en budgivning på tröjorna kan du räkna med en hård kamp om #44. Även #7 skall det bjudas på.
Ja, just den retrotröjan menar jag. Är väl ett trevligt initiativ de tagit när de nu skall spela med den. Bravo MODO.
Jag anser att en Retrotröja inte är något man hittar på år 2004 utan att titta tillbaka på de tröjor Modo haft under hela klubbens hockeyhistoria.
Jag kan hålla med dig om att man valde fel tröja (jag hade ju själv bidragit till den däringa samlingen med förslag), men det är inte det jag applåderar utan att man nu bestämt sig för att använda sig av de tröjor man nu tagit fram istället för att bara låta dem hänga i shopen.
Själv tycker jag att #19 är ett sliskigt, populistiskt försök till inställsamhet av den som nu må ha skapat den. Nä - skareva äkta så ska det vara grön, stickad bandytröja, som växer en halvmeter med svetten. Det kan de f.ö. ha, de där nedrans lyxstrejkarna!
Hmm, tog jag inte upp det här igår? Fast jag tror det var ien tråd som hette "matchtröjor..." eller nåt sånt. Snygg är den i alla fall. Även trots att de snott exakt den design som MODO har på sin retrotröja.
Tyvärr var det ingen riktigt bra bild på hur MODO:s äkta retrotröja ser ut i ÖA idag. Jag hade hoppats att de skulle valt någon av bilderna de tog rakt framifrån. Då hade man kunnat se om det såg bättre ut på en hockeyspelare med utrustning än det gör på en liten finnig supporter.
Till högra? Jag tyckte någon sa att det var på den vänstra sidan. Finns bilden ute på nätet?
Tidningen Ångermanland brukar väl sällan visa bilder på hemsidan, eller för den delen sällan uppdatera sportsidorna på hemsidan.
Nä, jag var in och kollade. Artikeln fanns där men ingen bild.
Vänster sida alltså. Undra var de skall få plats med C och A som våra kaptener och assisterande kaptener skall ha på tröjorna?
Frisco:
Då är det dags att börja rita retrotröjor igen.
Skulle vara kul att se de gamla förslagen ifall du har dem kvar. Vilket du har.
zigge:
Jag tycker personligen att den här retrodräkten är både fräck och snygg.
Men en retrodräkt som jag skulle gilla lite mer, Är om den här gröna hade en vinrödfärg färg eller uppbyggd som någon av orginalen. se länk
Som den var på Anders Hedbergs tid och även en årgång med Lars Molin. Alltså mycket mörkare röd (Blodröd)än det senaste tröjorna.
Mikael Uhlin:
Intressant. Fast det verkar dock så att den nya retrotröjan inte liknar någon som har existerat i verkligheten.
För övrigt gillar jag det ny "museet" med gamla Modogrejer. Det finns bl a en gammlar klubbjacka (tror det är 50-tal) som jag skulle vilja se en nyproduktion av
Moahahahahahaha!!!!