Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
« Föregående · 2333671 · Nästa » Till forumet
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
hajraj: Lugn nu, ursäkta om jag råkade pilla på en öm tå ;/
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Lycka till, hoppas någon trycker till Rahimi rejält
+ 4
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Nucky: tycker det är lite orättvist att säga att timråtruppen som gick upp i SHL var ”extremt beige”. Visst stod förstalinan för merparten av poängskörden men det finns ju också spelare som hartmann, Westerlund, Svensson, Lodin osv. som har visat sig klara av klivet till SHL på ett riktigt bra sätt. Om man sen ser till SHL så tror jag det var lika viktigt som att få in rena poängspelare som Hanzl och Rattie för att klara sig kvar. Helt övertygad om att det krävs tre fungerande linor för att ta klivet upp och sedan en hel del mer för att hänga kvar första året. På pappret kanske inte alla trupper ser överjävligt mycket bättre ut men det som gav mig gråa hårstrån denna säsong var hur brutalt straffad man blir av misstag i egen zon. Tom. ”Halvmisstag” som att inte kunna rensa ut pucken ur zon på ett korrekt sätt resulterar i lång press i egen zon oavsett vilken motståndare man möter. Många rankade Timrås backsida (inför säsongen) som helt ok. Verkligheten var något helt annat.
Nu håller jag på er i kvalet men jag tror att HV71 är det enda laget som kan ställa en SHL-duglig trupp på isen nästa säsong. Går ni eller löven upp så måste sportchefen trolla med knäna och han får väldigt kort tid på sig.
Förresten, dom spelarna du dömer ut, Liljewall och Blomqvist, var i allra högsta grad delaktiga i att gå upp i SHL och den senare har varit stabil även i SHL. Det må vara lirarna som gör målen men det är inte dom som stänger ner en motståndare med 20 mkr dyrare trupp i en hel matchserie. Ser att det här inlägget hamnade i matchtråden, ber om ursäkt för detta. Lycka till ikväll, heja Modo!
Nu håller jag på er i kvalet men jag tror att HV71 är det enda laget som kan ställa en SHL-duglig trupp på isen nästa säsong. Går ni eller löven upp så måste sportchefen trolla med knäna och han får väldigt kort tid på sig.
Förresten, dom spelarna du dömer ut, Liljewall och Blomqvist, var i allra högsta grad delaktiga i att gå upp i SHL och den senare har varit stabil även i SHL. Det må vara lirarna som gör målen men det är inte dom som stänger ner en motståndare med 20 mkr dyrare trupp i en hel matchserie. Ser att det här inlägget hamnade i matchtråden, ber om ursäkt för detta. Lycka till ikväll, heja Modo!
+ 2
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{7639}: strålande exempel på hur straffad man blir när en back går bort sig, snygg kasse modo! 😅
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{7639}: Så jävla viktigt och snyggt var det
Ajfan..vilket jävla flyt mål äckel löven
Ajfan..vilket jävla flyt mål äckel löven
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
modomille: Fyfan vilket flyt Liss har...
Confusius, du kan inte klandra dem för detta målet...
Confusius, du kan inte klandra dem för detta målet...
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
modomille: Det där va väl ändå förbannat tjusigt? Hatten av!
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
modomille: Det där är ju bara ren tur. Han vet inte ens att han styr den.
Vi har börjat klart bättre, men får inte slarva.
Sådant där kan man dock inte försvarar sig mot.
Vi har börjat klart bättre, men får inte slarva.
Sådant där kan man dock inte försvarar sig mot.
+ 3
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Confusius: Måste ju tyvärr vara något typ av rekord? Någon som orkar räkna, känns som att det backparet varit inne på typ 80% av lövens mål den här serien.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Heyerdal: är det inte så att ju mer man försöker ju mer flyt har man? 😄
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Soulless: Löven skulle vinna Stanley Cup om det där är deras skill level
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Confusius: Jag tror Bad_Brett har räknat på det, men 80% är nog väldigt nära sanningen.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
henkeiskogen: sänk liss direkt i första nu. Båtbenet är lämpligt, sen vet vi alla vad rahimi förtjänar.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Är nog närmare 90% nu även fast jag inte ska klandra någon annan än Sylwander där men ändå. Helt jävla sjukt vad kasst.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo:
Fy fan vad dåligt at Sylwander, löven skapar inget och då bjuder vi på 1-2. Det där är ju helt sjukt av en kapten, han har ju bägge backarna spelbara samt kan chippa ut.
Fy fan vad dåligt at Sylwander, löven skapar inget och då bjuder vi på 1-2. Det där är ju helt sjukt av en kapten, han har ju bägge backarna spelbara samt kan chippa ut.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
19MoDo21: bjudning igen jaja blir en sjunde match detta
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Rytter: Ah de får maximal utdelning verkligen, sanslöst. Fortsätter Modo gnugga så.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Haha ska man skratta eller gråta vi är så bedrövliga i egen zon så det finns inte. Spela sarg ut enkelt men vi ska dribbla oss ut jämnt.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
dempa: Plocka C:et direkt. Helt jävla oacceptabelt beteende från en kapten.
+ 2
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{7639}: Någonting sanslöst vad vi dräller, men undrar om inte Rahimi har något slags rekord. Tre rensningar rakt upp till MoDos backar redan.
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Rytter: Efter att ha chippat ut typ 5 gånger väljer Sylwander en helt bisarr väg att gå. Varöfr inte bakom mål? Spela säkert liksom...
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{5647}:
Alltså vi spelar bättre än löven och fortsätter vi kan vi verkligen vända detta. Det är ju inte frukten av att löven är bra och trycker ner oss, vi får långa anfall och skapar så bara fortsätta och ta bort slarvet så kan det bli bra.
Jag tror vi vänder detta ifall vi slutar slarva för när lagen presterar enligt nivå är vi ett bättre hockeylag.
Alltså vi spelar bättre än löven och fortsätter vi kan vi verkligen vända detta. Det är ju inte frukten av att löven är bra och trycker ner oss, vi får långa anfall och skapar så bara fortsätta och ta bort slarvet så kan det bli bra.
Jag tror vi vänder detta ifall vi slutar slarva för när lagen presterar enligt nivå är vi ett bättre hockeylag.
+ 1
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
mattias - 74: Modo ger ju bara publiken lite hopp, sen visar löven hur man spelar hockey.
+ 1
« Föregående · 2333671 · Nästa »