Silly season
« Föregående · 2537463 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season
{9682}: kan Wallmark kanske blivit erbjuden ett envägskontrakt i NHL? Vet inte varför han skulle bryta annars
Sv: Silly season
SPOODI: Ja antingen envägs i NHL eller så har han fått ett erbjudande av "the bucket".
Finns inget annat rimligt alternativ.
Finns inget annat rimligt alternativ.
Sv: Silly season
{9682}:
Hans agent säger att han ska fortsätta utomlands och inte återvända till Sverige.
Hans agent säger att han ska fortsätta utomlands och inte återvända till Sverige.
+ 1
Sv: Silly season
{9682}: Jo, Teg är rätt trevligt och jag bor själv numera på rätt sida. Vi budade på ett hus mittemot Winpos. Fy fan vad illa det varit att ha det i bakgrunden varje dag!
+ 3
Sv: Silly season
digitalbath:
Walle kan väl inte vara så dyr gissar jag?
Södergran - A.P- Walle ( Bättre spelare än (ryktet) Bagenda)
2 yttrar med en stor uppsida. Tunga och snabba!
Med en rutinerad A.P eller kommer Vigneault in där som Center?
Hur som helst, där blir det åka av!
Walle kan väl inte vara så dyr gissar jag?
Södergran - A.P- Walle ( Bättre spelare än (ryktet) Bagenda)
2 yttrar med en stor uppsida. Tunga och snabba!
Med en rutinerad A.P eller kommer Vigneault in där som Center?
Hur som helst, där blir det åka av!
Sv: Silly season
Silly: Nu har ju Walli inte blivit avstängd sedan han började spela i SHL så det är svårt att veta hur mycket han har gått upp i lön de senaste två säsongerna, men i Allsvenskan med oss hade han 103.500kr/mån före skatt.
2 års erfarenhet, löneökning enbart för att det är ett SHL-kontrakt + lite kryddat för att vinna budgivningen så har han nog runt 150.000kr/månaden på det kontrakt som han signade med er.
2 års erfarenhet, löneökning enbart för att det är ett SHL-kontrakt + lite kryddat för att vinna budgivningen så har han nog runt 150.000kr/månaden på det kontrakt som han signade med er.
+ 3
Sv: Silly season
{9682}:
Djurgårdens förra sportchef nu i Leksand är orolig för Djurgårdens framtid
Många saker som han nämner känner ju vi till som legat i AS i många år
Djurgårdens förra sportchef nu i Leksand är orolig för Djurgårdens framtid
Många saker som han nämner känner ju vi till som legat i AS i många år
+ 1
Sv: Silly season
vonDöbeln: Helt osannolikt att en 20-åring som gjorde 2 poäng i SHL innan han kom till er skulle ha över 100.000 i HA. Om det stämmer är det väl bara ytterligare ett kvitto på Nubbens usla förhandlingsskills.
+ 6
Sv: Silly season
mattias - 74: DIF får det väldigt tufft nu. BIF blir tunga. DIF är bakom Björklöven om de får behålla toppspelare och att Jeppe L är kry som exempel. Tror på BIF och Löven i final. Tror Löven går upp.
Sv: Silly season
Sigge: Utgår bara från att han fick 12937kr i böter när han blev avstängd i HA.
Bötesbeloppet är som bekant 12,5% av lönen.
Framgår dock inte om det är något ytterligare bötespåslag inblandat, så kan ju så klart vara felaktigt.
Bötesbeloppet är som bekant 12,5% av lönen.
Framgår dock inte om det är något ytterligare bötespåslag inblandat, så kan ju så klart vara felaktigt.
+ 2
Sv: Silly season
Sigge: Men lek med tanken att han fick dubbla böter så hade han ~52.000kr i lön för 3 säsonger sedan.
SHL tillägg, erfarenhet och en liten extra slant för att övertala.
Säg att han har runt 100.000kr/månaden på det kontraktet han skrivit i MoDo så kanske siffrorna är mer rimliga
SHL tillägg, erfarenhet och en liten extra slant för att övertala.
Säg att han har runt 100.000kr/månaden på det kontraktet han skrivit i MoDo så kanske siffrorna är mer rimliga
+ 2
Sv: Silly season
{9682}: Ja om ni värvar nån till spetsspelare så kan ni nog rå på Timrås damlag. 👍
+ 5
Sv: Silly season
{9682}:
Tippar att Brynäs ”samlar sig” och gör en HV. Löven är inte kända för att vinna finaler. DIF blir alltjämt en outsider.
Tippar att Brynäs ”samlar sig” och gör en HV. Löven är inte kända för att vinna finaler. DIF blir alltjämt en outsider.
+ 3
Sv: Silly season
{9682}: De har ju haft abstinens. Hängde på låset till vår gästbok i väntan på att vi skulle gå upp.
Vore extremt kul ifall Bernie och Walli gör dundersuccé.
Vore extremt kul ifall Bernie och Walli gör dundersuccé.
+ 6
Sv: Silly season
{9682}:
Jag har i alla fall saknat MoDo. Men ligger lågt med hockeyn i nuläget. Slutet av säsongen tog rätt hårt på krafterna.
Jag har i alla fall saknat MoDo. Men ligger lågt med hockeyn i nuläget. Slutet av säsongen tog rätt hårt på krafterna.
+ 5
Sv: Silly season
DJ Hemp: Bra att ta en paus. Ni har ju inte så mycket Silly kvar heller va. Vi har desto mer att grotta i framöver.
+ 2
Sv: Silly season
vonDöbeln: Han tjänade ca 45000kr hos er i HA om man utgår från den högre lönen. Kan ha varit betydligt mindre också. När det är 6 matcher avstängning så motsvarar boten antingen 2 eller 3 matcher. Dessutom 15% påslag.
+ 3
Sv: Silly season
{9682}:
Det är sant. Finns inte så många platser kvar att fylla. Sedan har ju fotbollssäsongen startat också. Jobbigt nog att följa Giffarna som vanligt. Även om 4-3 i Trelleborg smakade fågel 👍
Det är sant. Finns inte så många platser kvar att fylla. Sedan har ju fotbollssäsongen startat också. Jobbigt nog att följa Giffarna som vanligt. Även om 4-3 i Trelleborg smakade fågel 👍
+ 3
Sv: Silly season
KB: Ok, har aldrig hört talas om att det skulle finnas ett påslag på 15%, men då är det väl inte helt osannolikt att han har mellan 80.000-100.000 nu då i MoDo.
En bra bit under snittlönen i ligan i så fall
En bra bit under snittlönen i ligan i så fall
+ 1
Sv: Silly season
DJ Hemp: Kanske. Men alla är inte beredda på spel i HA. Det är lätt att glömma bort hur oerhört stjärnspäckat årets DIF egentligen var. Krüger, Brodin, Vejdemo, Klasen, Norman är ju alla spelare som ska kunna spela i toppkedjor i SHL. En spelare som Rensfeldt gjorde 31 poäng i SHL förra säsongen. Elliott och Schilling har ju inte gjort bort sig på högre nivå. Lägg därtill några av de största talangerna vi har i Sverige, som SHL-klubbarna uppenbarligen slåss om.
Kan bli succé, men kan också bli flopp. Skulle inte förvåna mig om ett lag som Södertälje smyger lite under radarn och utmanar rejält i toppen.
Kan bli succé, men kan också bli flopp. Skulle inte förvåna mig om ett lag som Södertälje smyger lite under radarn och utmanar rejält i toppen.
+ 4
Sv: Silly season
Bad_Brett:
Kanske överskattar jag traditionen i Brynäs. Att aldrig kunna åka ur - fast de nu gjorde just det. Att alltid komma tillbaka till toppen i SHL med hyfsat jämna mellanrum. Blir en oerhört intressant serie denna kommande HA, trots att MoDo nu äntligen har lämnat den 😎
Kanske överskattar jag traditionen i Brynäs. Att aldrig kunna åka ur - fast de nu gjorde just det. Att alltid komma tillbaka till toppen i SHL med hyfsat jämna mellanrum. Blir en oerhört intressant serie denna kommande HA, trots att MoDo nu äntligen har lämnat den 😎
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Hur mycket ska MoDo betala för topp-tvåorna? Möller & Jocke-priser? Woods bredvid som vitlöksbrödet innan lyxmiddagen...
Sv: Silly season
Tarasov: Jag hoppas Hinken tittar lite på spelare som man scoutat fram själva, gärna med viss utvecklingspotential (läs Fredrik Olofsson).
Jag vill inte ha Modo fullt av transatlanter som alltför ofta är här 1 säsong innan dom drar vidare.
Jag vill inte ha Modo fullt av transatlanter som alltför ofta är här 1 säsong innan dom drar vidare.
+ 2
Sv: Silly season
Bad_Brett: Idrottare i allmänhet, fotboll i synnerhet, tar inget ansvar för inflationen. Leeds ska tydligen betala 10 mille per match för ny tränare, hoppas dom åker ur med buller o bång.
+ 4
Sv: Silly season
{9682}:
Finns det säkert. Fast nu har de några månader på sig med saneringsarbetet. Tänker att detta var vad de behövde även om de i nuläget inte upplever samma känslor.
Finns det säkert. Fast nu har de några månader på sig med saneringsarbetet. Tänker att detta var vad de behövde även om de i nuläget inte upplever samma känslor.
+ 2
Sv: Silly season
Tarasov: quenneville var väll både otränad och divig i leksand? Känns som raka motsatsen till en Gradin-värvning.
Jag gissar att de största topparna kommer ligga närmre 250, speciellt eftersom Modo är sent in och att man är nykomlingar.
Jag gissar att de största topparna kommer ligga närmre 250, speciellt eftersom Modo är sent in och att man är nykomlingar.
Sv: Silly season
Tarasov: Nu kastar jag ur mig ett rejält silly-namn... Alexander Edler. Låter som han är sugen på att fortsätta spela men osäkert om det blir en fortsättning i NHL. Stor och stark, har massvis av erfarenhet och har utvecklats till en stor ledare. Tror inte det vore någon dum idé att erbjuda honom ett jättekontrakt på 1+1 år.
Tveksamt om han är intresserad av spel i Sverige dock.
Tveksamt om han är intresserad av spel i Sverige dock.
+ 7
Sv: Silly season
Tarasov: Har inte sett honom så mycket de senaste åren. Men tror vi behöver en "lagpappa". Jag älskar Wahlberg, men inte optimalt med en kapten som riskerar att hamna på bänken.
+ 3
« Föregående · 2537463 · Nästa »