Silly season
« Föregående · 2538938 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season
Marrdin: jocke lindström kan det va nått för oss tro? Sjukt mycket rutin i shl och kanske en bra pappa/ pådrivare i laget. Skapligt skott dessutom
Sv: Silly season
{5647}: Samtidigt har vi ingen koll på hur han var för dem. Men jag tycker det är lite märkligt att de inte vill ha tillbaka honom, han hade säkert gjort nytta för dem.
+ 2
Sv: Silly season
M Horava: Världsklass på Södergran börjar han även producera bär det nog iväg tillbaka till NHL
+ 4
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Känns som att han behöver något annat utöver det han redan har för att lyckas i NHL.. Dahlen klarade inte av NHL alls och han är enligt mig en extremt skicklig spelare som jag tycker kastar bort sin karriär genom att spela "hemma" istället för att pusha sig själv och verkligen kämpa för att nå de allra högsta nivåerna av vad han är kapabel till.. MEN återgå till min poäng, dahlen klarade inte av det men är en väldigt väldigt skicklig spelare, Mario kempe är en spelare som jag tänker på ofta när man snackar skicklighet offensivt men han har också aldrig klarat av att etablera sig och bli en "bra" spelare i NHL.. Skillnaden mellan Kempe och kanske Nylander eller hans bror Adrian är oklar, han kanske inte har det där lilla extra som får med sig mål efter en vass chans? Jag ba svamlar på och ingen stoppar mig, Södergran är bra och han vet nog aldrig om han skulle klara av det om han inte försöker! 23 år ung och hela livet framför sig, nu ska han ta Modo till ett SM guld och sen får han dra iväg på äventyr
Sv: Silly season
Hört från två olika källor nu att Luleå och Modo ligger på hårdast om Heponiemi.
Ska dock finnas ytterligare SHL intresse men det har inte varit lika intensiva.
Ska dock finnas ytterligare SHL intresse men det har inte varit lika intensiva.
+ 5
Sv: Silly season
LaddaFrånTaket: Om det stämmer så tror jag att han hamnar hos oss. Får en större roll här.
+ 1
Sv: Silly season
modomille:
Jag tror det är en bra värvning men tror också att det säkerligen kommer komma någon mer in i racet. Men det hade varit en bra 1:a center helt klart.
Jag tror det är en bra värvning men tror också att det säkerligen kommer komma någon mer in i racet. Men det hade varit en bra 1:a center helt klart.
Sv: Silly season
LaddaFrånTaket: Heppo vore en grym värvning. Smartare än Niederbach. Riktig trollkarl.
Sv: Silly season
{9682}: modano kommer å hata heppo! 170 cm/78kg! Han har gjort de bra over there så jag säger KÖP!
+ 1
Sv: Silly season
Bössa 68: Modano kommer alltid att vara kung! Blev så jävla glad när jag hörde att MoDo jagar Heppo. Killen kan verkligen lira hockey!
+ 3
Sv: Silly season
modomille: Inte helt säkert.
Luleå har ekonomi och ambitioner att vara ett topplag, dessutom har man en förkärlek till finnar samtidigt som han nog inte var helt imponerad av Modo som förening senast han var här, det var ju en ganska turbulent tid.
Men som vanligt så har en del Shl klubbar öht ingen egen scouting utan verkar mer intresserad av vad andra sportchefer rycker i.
Luleå har ekonomi och ambitioner att vara ett topplag, dessutom har man en förkärlek till finnar samtidigt som han nog inte var helt imponerad av Modo som förening senast han var här, det var ju en ganska turbulent tid.
Men som vanligt så har en del Shl klubbar öht ingen egen scouting utan verkar mer intresserad av vad andra sportchefer rycker i.
Sv: Silly season
Bössa 68: Avstår gärna från Heppo. Tveksam till att vi kommer vara tillräckligt offensivt lagda för att dra nytta av honom med tanke på hans lite bristfälliga defensiv. Visst kan han ha lagt på sig lite kilon och därmed blivit bättre i egen zon, men jag är skeptisk.
Precis som i fallet Vigge är jag rädd att det är som med lumpen. Man kommer bara ihåg de roliga händelserna. Nostalgi är inte bra för beslutsfattande
Precis som i fallet Vigge är jag rädd att det är som med lumpen. Man kommer bara ihåg de roliga händelserna. Nostalgi är inte bra för beslutsfattande
+ 5
Sv: Silly season
Gavelo:
Infon kommer från Luleå håll, men från bra källa. Verkar vara så att fbk tittar också men har svårt att få den infon bekräftad. Känns dock inte osannolikt, dem letar centrar.
Infon kommer från Luleå håll, men från bra källa. Verkar vara så att fbk tittar också men har svårt att få den infon bekräftad. Känns dock inte osannolikt, dem letar centrar.
Sv: Silly season
LaddaFrånTaket: Hudon - Heppo - Kaut låter som en hyffsad förstakedja. Lite tveksamheter för Heppos tunna kroppshydda dock. Ser gärna en tyngre pjäs som 1:e center. Kanske Big Dick skulle kunna ta den rollen efter halva säsongen när han kommit in i SHL spelet?
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Nu lastar vi in alla kompisar och sen får de dra om de är dåliga och tråkiga!
Sv: Silly season
Sigge: Heponiemi har lirat ytter i AHL/NHL om jag inte minns fel. Kan spela center dock.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: jag tror vi får ta det som presenteras på vår hylla,sist på val ,långt senare värvningstid osv. Gäller att hitta kemin mellan spelarna, heppo kan ju bevisligen modo org. Men vi få se,nagelbitare lär de bli
Sv: Silly season
{5647}: Nejdå ingen fara för defensiven ni har ju Bernie och Ove har sagt att han är bästigast då är det så, han kan hockey 😁
+ 2
Sv: Silly season
{9682}: Jag har väldigt gärna fel om Heppo. Jag älskar spelartypen, men är skeptisk till att plocka honom med tanke på vart vi är i näringskedjan. Tror han gör mer nytta i ett topplag baserat på det jag sett och det är ingenting sedan han lämnade oss.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: Du kan verkligen hockey. Det är bevisat. Gillar inte pygmeer generellt. Tror ändå att MoDo är lite sugen på att ta tillbaka killen. Sjukt kreativ och har nu erfarenhet från tuffa AHL.
Sv: Silly season
{9682}: Jag vill minnas att han hade det svårt första tiden att komma in i det men att han på slutet var helt outstanding.
Heppo bör var ett bra nyförvärv för en nykomling som oss.
Heppo bör var ett bra nyförvärv för en nykomling som oss.
+ 4
Sv: Silly season
Gavelo: hört å hört,heppo gjorde 16+ 30 på 56 matcher i ahl tror du han blir kontraktslös då? Kaut är under kontrakt.
+ 1
Sv: Silly season
Bössa 68: Dahlen gjorde också mycket poäng i AHL, men för en liten mindre tuff spelare är det ingen rolig liga att spela. Det är stundtals rätt tufft/fult spel så jag har förståelse för om sådana spelare vänder tillbaka till Europa.
Sv: Silly season
{5647}: Tycker det räcker med Woods. Tänker mig en lite "tråkigare" förstakedja med spelare, tänk Sundström-Skröder. Spelare som inte är de största offensiva trollgubbarna utan kan spela i alla spelformer och hålla en hög nivå kväll efter kväll.
+ 1
Sv: Silly season
{Bössa. Saxat från längre ner i tråden. ” Hört från två olika källor nu att Luleå och Modo ligger på hårdast om Heponiemi.
Ska dock finnas ytterligare SHL intresse men det har inte varit lika intensiva.
Ska dock finnas ytterligare SHL intresse men det har inte varit lika intensiva.
+ 1
« Föregående · 2538938 · Nästa »