Silly Season
« Föregående · 1926251 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season
Heyerdal: Dessutom tycker jag att Tobbe Ericsson bör få mer speltid om han kan prestera som mot Oskarshamn.
Gjorde en bra insats där, så mer istid till honom ett tag framöver!
Gjorde en bra insats där, så mer istid till honom ett tag framöver!
+ 2
Sv: Silly Season
Nucky: Ja det känns bara skönt att Hanses är av lönebudget för kommande år.
Går nog hitta bättre målvakt i div 1 för 1/4 av priset
Går nog hitta bättre målvakt i div 1 för 1/4 av priset
+ 1
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Visar ju faktiskt på bra karaktär att han kör på än fast han mer eller mindre bara fått träna hela säsongen.
Eller så tycker han det är smidigt att få (säkert rätt bra) betalt utan att behöva resa. ;)
Eller så tycker han det är smidigt att få (säkert rätt bra) betalt utan att behöva resa. ;)
+ 1
Sv: Silly Season
Monno: kan vara, de fick ju barn nyligen tror de har två tidigare så han har säkert tagit pappaledigt ;)
Sv: Silly Season
Adam listar SHL-spelare som Allsvenska lag borde hugga på:
Målvakter:
Tomi Karhunen Brynäs
Isak Wallin Mora
Backar:
Oskar Drugge Timrå
Karl Johansson Växjö
Lukas Pilö Örebro
Forwards:
Manuel Ågren Djurgården
Ponthus Westerholm Frölunda
*Lucas Raymond Frölunda (möjligt lån)
Noel Gunler Luleå
Edwin Hedberg Skellefteå
Centrar (/Forwards)
Axel Ottosson Färjestad
Johan Johnsson HV71
Martin Janohls Malmö
Filip Karlsson Linköping
Erik Andersson Rögle
Målvakter:
Tomi Karhunen Brynäs
Isak Wallin Mora
Backar:
Oskar Drugge Timrå
Karl Johansson Växjö
Lukas Pilö Örebro
Forwards:
Manuel Ågren Djurgården
Ponthus Westerholm Frölunda
*Lucas Raymond Frölunda (möjligt lån)
Noel Gunler Luleå
Edwin Hedberg Skellefteå
Centrar (/Forwards)
Axel Ottosson Färjestad
Johan Johnsson HV71
Martin Janohls Malmö
Filip Karlsson Linköping
Erik Andersson Rögle
Sv: Silly Season
Assar_L:
Har Adam gjort en kontroll av om de är tillgängliga för de allsvenska lagen. Westerholm har jag exv lite svårt att se att han skulle ta klivet ner.
Men i övrigt så är det några intressanta lirare där.
Har Adam gjort en kontroll av om de är tillgängliga för de allsvenska lagen. Westerholm har jag exv lite svårt att se att han skulle ta klivet ner.
Men i övrigt så är det några intressanta lirare där.
Sv: Silly Season
hanzon: Har svårt att se att han inte skulle bita ihop och kämpa sig till en plats i FBK. Det är hans första år i SHL och då tycker jag inte man bara ska gå ned till allsvenskan vid första motgång...
Sv: Silly Season
{5647}: Det borde ju rimligtvis vara efter dialog med tränarna som man tar ett beslut, om tränarna har en bra dialog där man tror på honom men att han måste jobba upp vissa delar först så tror jag absolut att man stannar och kämpar, det hade jag iaf gjort.
Sv: Silly Season
Gavelo: Självklart är det svårt för oss som inte vet alla parametrar att uttala oss, men det är väl ändå en spelare som får speltid hyggligt regelbundet. Det är inte så att han är fullständigt utanför laget.
Sv: Silly Season
{5647}:
Sådana listor är roliga men det vore roligare om journalisten kollat upp lite extra. Tror exv inte att spelare som faktiskt vill bort skulle ha nåt emot att komma med.
Sådana listor är roliga men det vore roligare om journalisten kollat upp lite extra. Tror exv inte att spelare som faktiskt vill bort skulle ha nåt emot att komma med.
Sv: Silly Season
Nucky:
Om man lyssnar på Sundlöv på Modo kanal låter det som att det kan komma in nyförvärv. Tror att det är backsidan som kan komma att breddas, särskilt om Tim W fortsätter på den inslagna vägen. Då finns det två backar som har relativt lite speltid i SHL dels Karl Johansson i Växjö och dels David Bernhardt i DIF.
Om man lyssnar på Sundlöv på Modo kanal låter det som att det kan komma in nyförvärv. Tror att det är backsidan som kan komma att breddas, särskilt om Tim W fortsätter på den inslagna vägen. Då finns det två backar som har relativt lite speltid i SHL dels Karl Johansson i Växjö och dels David Bernhardt i DIF.
Sv: Silly Season
Tarasov: Vill ändå se en topp center in om nu inte Walhgren går och gör poäng per match. Men gärna en back med.
Sv: Silly Season
Tarasov: En topp center för mig är en spelare som skulle göra det helt okej i SHL med. Om man eventuellt spelar en serie mot ett SHL lag så är det viktigt att ens topp spelare faktiskt kan hota deras lag.
+ 3
Sv: Silly Season
modomille:
Därför är det bättre att värva spelare på uppgång snarare än nedgång. De spelare som redan gör det okej mot SHL motstånd fortsätter i regel spela i SHL. I vårt eget lag så är många av de ledande eller rentav bästa spelarna som gått via div 1, Lundin/Karlqvist/JJ/Johan E så om man orkar lyfta på arslet för att ta sig till någon kall hall i div 1 för att kolla in en spelare är jag övertygad om att man kan hitta nåt som kan förstärka laget till en försumbar kostnad.
Därför är det bättre att värva spelare på uppgång snarare än nedgång. De spelare som redan gör det okej mot SHL motstånd fortsätter i regel spela i SHL. I vårt eget lag så är många av de ledande eller rentav bästa spelarna som gått via div 1, Lundin/Karlqvist/JJ/Johan E så om man orkar lyfta på arslet för att ta sig till någon kall hall i div 1 för att kolla in en spelare är jag övertygad om att man kan hitta nåt som kan förstärka laget till en försumbar kostnad.
Sv: Silly Season
Tarasov: Fast jag hade inte klagat om Mårtensson kommit...
Jag tycker att det är svårt att generalisera för mycket. Det finns med all säkerhet spelare från SHL som skulle vara riktigt bra hos oss, exempelvis spelskickliga killar som fastnar i någon roll i fjärdekedjan i SHL som Axel Ottosson.
Det finns säkert också spelare längre ned, men personligen tycker jag att det är väldigt svårt att förutse hur en spelare kommer att prestera i en högre liga. Bara för att man är bra i division ett så är det inte automatiskt att man presterar i allsvenskan. Att då relativt sent värva in en sådan spelare blir lite vanskligt, utan det är lättare om spelaren fått hela försäsongen på sig att komma in i högre tempo och i regel tuffare träningar som det blir högre upp i seriesystemet.
Jag tycker att det är svårt att generalisera för mycket. Det finns med all säkerhet spelare från SHL som skulle vara riktigt bra hos oss, exempelvis spelskickliga killar som fastnar i någon roll i fjärdekedjan i SHL som Axel Ottosson.
Det finns säkert också spelare längre ned, men personligen tycker jag att det är väldigt svårt att förutse hur en spelare kommer att prestera i en högre liga. Bara för att man är bra i division ett så är det inte automatiskt att man presterar i allsvenskan. Att då relativt sent värva in en sådan spelare blir lite vanskligt, utan det är lättare om spelaren fått hela försäsongen på sig att komma in i högre tempo och i regel tuffare träningar som det blir högre upp i seriesystemet.
Sv: Silly Season
{5647}:
Självklart skall man inte fastna i ett spår ditt resonemang gäller även omvänt, själv hade jag inte tackat nej till Hertzberg i Almtuna förra säsongen. Känslan är att Modo negligerat div 1 spåret och fastnat i SHL spåret.
Självklart skall man inte fastna i ett spår ditt resonemang gäller även omvänt, själv hade jag inte tackat nej till Hertzberg i Almtuna förra säsongen. Känslan är att Modo negligerat div 1 spåret och fastnat i SHL spåret.
Sv: Silly Season
Tarasov: Men, vad anser du om att värva en kille från division ett såhär långt in på säsongen? Inför säsong ser jag väldigt gärna division ett-talanger, men jag tror som sagt att det är mycket svårare att ta in någon som inte fått försäsong och en halv säsong med matcher i högre tempo.
Sv: Silly Season
{5647}:
Jag tycker inte det behöver vara fel, under förutsättning att man tar sig tid att kolla upp spelaren. Men visst vill Axel Ottosson svänga förbi så går det bra.
Jag tycker inte det behöver vara fel, under förutsättning att man tar sig tid att kolla upp spelaren. Men visst vill Axel Ottosson svänga förbi så går det bra.
+ 1
Sv: Silly Season
Tarasov: vi är det näst mest "klickade" laget.. fortfarande stora i sverige, eller väcker iallafall intresse. kanske många som vill gotta sig i vår misär i allsvenskan ;)
+ 9
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
Rytter: Känns som att han var en på tusen, var ledande i laget som vann sm-guld och spelade till sig ett nhl kontrakt. Tror det är svårt att hitta fler såna guldkorn i div ett.
Sv: Silly Season
hockey_21:
Poängen är att om en spelare kan förstärka en sm vinnare så borde det finnas fler som kan gå in i ett ha lag och bidra.
Poängen är att om en spelare kan förstärka en sm vinnare så borde det finnas fler som kan gå in i ett ha lag och bidra.
+ 1
Sv: Silly Season
{5647}:
Nej det har jag inte påstått heller. Konstaterade bara att fynd finns och för en ha klubb borde man kunna chansa med 2-3 per säsong. Faller det inte väl ut går det nog att släppa dessa, varför inte till Örnsköldsvik? Kanske man kan ha nått samarbete kring detta, locka spelare med tryout i modo och faller det inte ut har man plats i Örnsköldsvik.
Låg risk och kostnad men hög vinst om det slår väl ut.
Just nu i ha har vi t.ex
Marcus Bergman med 20p på 25 matcher
Josef Ingman med 14p på 25 matcher och +9
Jonathan HArju och Jesper Kokkonen är ju spelare som inte heller har gjort bort sig.
Men håller med värvningar för att stärka ska se inför säsong så spelarna får en ärlig chans att komma in i det, nu under säsong känns det som fel läge att ta chansningar ifall man inte behöver. Å andra sidan är det ju ett par HA värvningar som gått till SHL under säsong och direkt bidragit, tänker på t.ex Liss.
Nej det har jag inte påstått heller. Konstaterade bara att fynd finns och för en ha klubb borde man kunna chansa med 2-3 per säsong. Faller det inte väl ut går det nog att släppa dessa, varför inte till Örnsköldsvik? Kanske man kan ha nått samarbete kring detta, locka spelare med tryout i modo och faller det inte ut har man plats i Örnsköldsvik.
Låg risk och kostnad men hög vinst om det slår väl ut.
Just nu i ha har vi t.ex
Marcus Bergman med 20p på 25 matcher
Josef Ingman med 14p på 25 matcher och +9
Jonathan HArju och Jesper Kokkonen är ju spelare som inte heller har gjort bort sig.
Men håller med värvningar för att stärka ska se inför säsong så spelarna får en ärlig chans att komma in i det, nu under säsong känns det som fel läge att ta chansningar ifall man inte behöver. Å andra sidan är det ju ett par HA värvningar som gått till SHL under säsong och direkt bidragit, tänker på t.ex Liss.
+ 1
Sv: Silly Season
Tappar vi Sundlöv?
Länkar:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BJL35e/uppgifter-brynas-huvudspar-som-sportchef
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BJL35e/uppgifter-brynas-huvudspar-som-sportchef
Sv: Silly Season
{7814}: Han nämner som sagt att han har 1,5 år kvar på kontraktet med oss, vi tappar han iallafall inte den här säsongen.
Sv: Silly Season
modomille: Men det är nog ganska troligt han gärna vill till Gävle om han har sin familj där. Vill Brynäs ha honom så kommer det ju ta emot för honom att tacka nej. Ordna de med liten ekonomisk kompensation.. vill inte ha nån SC som bara ska sitta av sina 1,5 år eller göra det och grämas att han inte hade möjlighet att flytta hem.
+ 1
Sv: Silly Season
atomragnar:
Sundlöv har gjort bra grejor men skulle inte ha nåt emot att byta. Sen är det iofs inte säkert att man får nåt bättre men Hellkvist borgar ändå för en viss prestation på isen.
Sundlöv har gjort bra grejor men skulle inte ha nåt emot att byta. Sen är det iofs inte säkert att man får nåt bättre men Hellkvist borgar ändå för en viss prestation på isen.
+ 3
Sv: Silly Season
{7814}: Kan nog isåfall räkna med att många av våra talanger så småningom hamnar i Brynäs..
(Om vi inte tar oss upp såklart)
(Om vi inte tar oss upp såklart)
Sv: Silly Season
{7814}: Jag hoppas och tror att han fullfljer sitt kontrakt, dessutom ryktades ju Fredrik Glader Luleå som sportchef.
+ 1
Sv: Silly Season
{7814}: läste nyss det jag med. Tyckte han verkade lite annorlunda senaste intervjun jag såg på modochannel. (nu förstår man varför) Undra om han är på g och lämna? Ja lämna han nu har han ju då gjort ett halvdant jobb. Förstår hur han känner men han har då inte gjort ett riktigt försök. Hoppas vi kan lyckas locka någon bra om han sticker! Om han blir kvar hoppas man att han ger 100%
Sv: Silly Season
Confusius: haha låter bra det! Vill ha kvar honom jag. Ge honom en riktig chans över tid och så vi skapa kontinutet. Men då måste han vilja det själv. Fan han har en trygg roll i modo nu och det lär ju inte vara lätt att komma in i "kris" brynäs nu så hoppas han väljer rätt :)
+ 1
Sv: Silly Season
{8384}: såg videon på huvudtacklingarna nu på aftonbladet. De är inte snygga! och det är u16!
« Föregående · 1926251 · Nästa »
Tvärtom en möjlighet en för dig att luska lite, återkom med info😉😁....