Silly Season
« Föregående · 3022307 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season
grimiss: Upptäcker mig själv scrolla runt på eliteprospects och kollar stats på kontraktslösa hemvändare som Oscar Nordin. Jag har nog gett upp säsongen..
Sv: Silly Season
Erik Jinesjö Karlsson lämnar tyska Ravensburg pga familjeskäl.
”Jag brinner fortfarande för Modo”
”Jag brinner fortfarande för Modo”
+ 6
Sv: Silly Season
MorganaLefaey:
Hur se basen basen ut inför nästa år.
X - X - X
Jesper - X - Linus A
Emil - X - Carl M
Ohlsson - Bjerselius - OP
Falkenhäll
Här ska då Caderoth in. Vi kan nog utgå ifrån att Sundström tar en plats här. Iaf till att säsongen är slut. Tror Elton kör en säsong till.
X - X
X - Berg
X - Berglund
Hallin.
Samt Wahlberg här, bredvid Berglund kanske. Hallin Berg kan nog passa rätt bra
Hur se basen basen ut inför nästa år.
X - X - X
Jesper - X - Linus A
Emil - X - Carl M
Ohlsson - Bjerselius - OP
Falkenhäll
Här ska då Caderoth in. Vi kan nog utgå ifrån att Sundström tar en plats här. Iaf till att säsongen är slut. Tror Elton kör en säsong till.
X - X
X - Berg
X - Berglund
Hallin.
Samt Wahlberg här, bredvid Berglund kanske. Hallin Berg kan nog passa rätt bra
+ 2
Sv: Silly Season
Gavelo: trodde det bara var Bella o Hallin som hade kontrakt. Iofs har jag bara läst hur läget såg ut på eliteprospects.com och de kanske har missat någon info.
Hade gärna rensat ut både Bella o Norén om nu båda har kontrakt.
Hade gärna rensat ut både Bella o Norén om nu båda har kontrakt.
Sv: Silly Season
HalvHund:
OM!
Vi skulle ta steget upp så kanske han kommer kunna bli en 3-4 back.
Verkar vara en A Berg typ?
OM!
Vi skulle ta steget upp så kanske han kommer kunna bli en 3-4 back.
Verkar vara en A Berg typ?
Sv: Silly Season
HalvHund:
Om det är något Gradin förändrat denna gång så är det onödiga signeringar. Både Wahlberg och Caderoth är intressanta i allsvenskan samtidigt som de inte lär binda upp alltför mycket pengar av budgeten.
Om det är något Gradin förändrat denna gång så är det onödiga signeringar. Både Wahlberg och Caderoth är intressanta i allsvenskan samtidigt som de inte lär binda upp alltför mycket pengar av budgeten.
+ 4
Sv: Silly Season
Willow: Malmö ska ha varit intresserade av Wahlberg.
skanesport.se/2026/02/25/uppgifter-malmo-intresserade-av-wahlberg/
skanesport.se/2026/02/25/uppgifter-malmo-intresserade-av-wahlberg/
+ 2
Sv: Silly Season
Vargen: Jag ska verkligen inte säga att jag studerat Wahlberg, men han kändes rörlig och med hyggligt spelsinne. Använder han bara sin storlek så tror jag han är en uppgradering mot Persson, vilken jag tycker var en besvikelse. För begränsat spelsinne att bli väldigt mycket bättre.
+ 2
Sv: Silly Season
Willow: Wally är välkommen, fattar att MoDo måste planera 2 spår, då det blir kötta in i kaklet och hoppas för att nå SHL. Farsan sitter och ser MoDo oavsett liga bara det ser bra och kul ut på isen. Det är ju bevisat att stor börs eller många fans inte alltid kan förhindra att SHL-lag hamnar i kval.
Sv: Silly Season
Gavelo: Wahlberg tycker jag känns som en riktigt pigg värvning på förhand, faktiskt. Jag har knappt sett honom, men blev ruskigt imponerad av hans tvillingbror i JVM ifjol även om de är olika positioner. Framförallt känns det positivt baserat på det man läst från scouting.
Sen kan allt alltid skita sig, men det känns positivt än så länge.
Sen kan allt alltid skita sig, men det känns positivt än så länge.
+ 3
Sv: Silly Season
Willow: Persson är bara 4 år äldre, jag förstår dock inte riktigt denna typen av värvning, vi har egna talanger som inte är mycket sämre och vi behöver mycket kvalité på backen 2027 och därför blir det för mig lite obegripligt varför vi tittar på en 20 årig doldis utan större bakomliggande talang.
Men Hinken brukar värva bra så vi hoppas det fortsätter så.
Men Hinken brukar värva bra så vi hoppas det fortsätter så.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Han har betydligt bättre spelsinne än Persson och är fortfarande ung. Ofta tar det längre för de större backarna att blomma ut, så jag tror han blir väldigt bra
+ 1
Sv: Silly Season
Willow: Jag ser det som en utfyllnadsback i dagsläget, för mig hamnar han i samma fack som Persson.
Bella , Norén, Wahlberg, Hallin , Berg har vi då.
Bella , Norén, Wahlberg, Hallin , Berg har vi då.
+ 1
Sv: Silly Season
Willow: Det känns åtminstone som en spännande värvning till skillnad från Brynäs-backarna. Sedan kan ju unga spelare ha problem att hantera en så stor kroppshydda, så det finns väl alltid en risk att det blir en Ryno-situation. Men har ju gjort det helt okej i Östersund och ändå fått en del istid i Frölunda många ansåg var laget att slå.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Jag tycker Wahlberg är en bra värvning. Rörlig trots sin storlek.
Hinken har väl skrivit på papperet, men aldrig att han värvat efter eget huvud. Förmodligen har Grundberg med flera varit med i processen.
Hinken har väl skrivit på papperet, men aldrig att han värvat efter eget huvud. Förmodligen har Grundberg med flera varit med i processen.
+ 3
Sv: Silly Season
Sigge: Caderoth och Wahlberg då ryktas in, känns som 2 mellanmjölk värvningar alá Hinken.
Känns otroligt viktigt att vi får in en tränare nu som kan utveckla dessa spelare.
Känns otroligt viktigt att vi får in en tränare nu som kan utveckla dessa spelare.
+ 2
Sv: Silly Season
Willow: Låter som att man ska göra honom till en ny Bernhardt. Med tanke på storleken och att han ändå ska vara rätt skicklig.
+ 1
Sv: Silly Season
Willow: Är inte den som följer J20 så där superaktivt, men tas han hit för att bli ledande back (vilket brukar innefatta blålinje-plats i PP) så utgår jag ifrån att han stuckit ut i den bemärkelsen som junior.
Vi behöver backar som förstår sig på PP, bra värvning om det visar sig bli så!
Vi behöver backar som förstår sig på PP, bra värvning om det visar sig bli så!
Sv: Silly Season
Zource: Oskar Wahlberg gick in i säsongen med sikte på ett genombrott i Frölunda – men speltiden i SHL har blivit begränsad.
Den 20-årige backen har i stället tillbringat större delen av säsongen på lån i Östersund, där han fått en stor roll och tagit tydliga kliv i sin utveckling.
Nu står det klart att han lämnar Göteborg efter säsongen.
Enligt uppgifter till Expressen är Wahlberg överens med Modo inför nästa säsong. Ö-viksklubben ser honom i en stor roll – och som en potentiellt ledande back i laget.
Den 20-årige backen har i stället tillbringat större delen av säsongen på lån i Östersund, där han fått en stor roll och tagit tydliga kliv i sin utveckling.
Nu står det klart att han lämnar Göteborg efter säsongen.
Enligt uppgifter till Expressen är Wahlberg överens med Modo inför nästa säsong. Ö-viksklubben ser honom i en stor roll – och som en potentiellt ledande back i laget.
+ 6
Sv: Silly Season
Domsjö: Måste bort med Kelleher där in med en vänsterskytt på hans plats och låt Fitz styra PP
+ 1
Sv: Silly Season
Monno: Kan dom överraska och köra nån annan variant i pp. TK till Berglund och skott Fitz...
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: överlägset sämsta backen sett över säsong , med märkligt nog mest speltid.
Sv: Silly Season
Costanza:
Underskatta inte Saidas kompetens. (Kan hon verkligen fortfarande sia?)
En gång var Saida som gäst i radio Västernorrland. Folk fick ringa in och få veta vart de hade förlagt sina saker.
plötsligt kände jag igen en välbekant röst. En kompis som ljög oftare än han talar sanning. Han hade tappat sina nya tennisskor (som man sa förr) Jag hörde direkt att han drog en story. Saida lät sig inte luras.
" Jag tror inte du har tappat dina skor. Jag tror du hittar på."
Underskatta inte Saidas kompetens. (Kan hon verkligen fortfarande sia?)
En gång var Saida som gäst i radio Västernorrland. Folk fick ringa in och få veta vart de hade förlagt sina saker.
plötsligt kände jag igen en välbekant röst. En kompis som ljög oftare än han talar sanning. Han hade tappat sina nya tennisskor (som man sa förr) Jag hörde direkt att han drog en story. Saida lät sig inte luras.
" Jag tror inte du har tappat dina skor. Jag tror du hittar på."
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Varför är han ens med?
Borde stannat hemma o tränat.
Som Berglund spelat hittills denna säsong borde han läktarplaceras, inte bra nog helt enkelt
Borde stannat hemma o tränat.
Som Berglund spelat hittills denna säsong borde han läktarplaceras, inte bra nog helt enkelt
+ 1
Sv: Silly Season
dempa: Karlskoga ser starka ut, blir tufft. Deras pp är skrämmande bra hoppas vi håller oss lugna men utvisningar blir det sen måste domarna palla för trycket i deras hall.
+ 2
Sv: Silly Season
Costanza: Dom har det dyraste och finaste man äger i prisskåpet, en dunk diesel samt nycklarna till Lasse Kongos buss.
Skåpet ekar som bekant tomt i övrigt
Skåpet ekar som bekant tomt i övrigt
+ 1
Sv: Silly Season
Nucky: är så glad över Sveriges seger att jag fortfarande känner mig euforisk, kan överleva en torsk ikväll
Sv: Silly Season
Nucky: Haha! Ser att TIK stängt av aggregaten, slutat spela hockey och hänger på BiteLine. Får de ens igång bussen i höst med dessa bensinpriser som kommer.
+ 4
Sv: Silly Season
Då börjar det dra ihop sig till nedsläpp. Som den urvärmlänning jag är håller jag stenhårt på BIK, men jag inser samtidigt att det kommer att krävas något av ett mirakel för att slå er i en bäst av sjuserie. Men någon match ska vi nog kunna lugga er på.
Får ha två skärmar igång ikväll för FBK spelar ju också...
Hur som helst: Vi hoppas på en spännande matchserie och må bästa laget vinna!
Får ha två skärmar igång ikväll för FBK spelar ju också...
Hur som helst: Vi hoppas på en spännande matchserie och må bästa laget vinna!
+ 1
Sv: Silly Season
janersa: Svårt att hitta nåt med substans om Karlberg. Hur är han som tränare och person? Är han driven/hetlevrad/lugn/analytisk?
Är han ej omtyckt i Värmland och isåfall varför?
Är han ej omtyckt i Värmland och isåfall varför?
« Föregående · 3022307 · Nästa »

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/silly-season-modo-2627--varvar-duo--ny-tranare--stjarnornas-framtid-/