Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
« Föregående · 1394497 · Nästa » Till forumet
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Bad_Brett: Här får du något att bita i.
Länkar:
http://forumbilder.se/images/f7420111126413d91.jpghttp://static.hockeyligan.se//upload/image/fbk/2010-2011/440px/31_Dick_Axelsson-15055.jpg
http://forumbilder.se/images/f7420111126413d91.jpghttp://static.hockeyligan.se//upload/image/fbk/2010-2011/440px/31_Dick_Axelsson-15055.jpg
+ 4
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:
Modo har helt klart mycket att jobba med. det saknas tanke och linjer i spelet och jag kan personligen inte förstå varför man satte igång försäsongsmatchandet så sent.
Samuelsson visar intentioner men övriga juniorer väger lätt, Skellefteå måste ju ha vunnit 85/90% av närkamperna där juniorer var inblandade.
Tellan kan bli viktig i vinter, dessutom måste en första line med Schremp, Axelsson samt någon till bli så bra som man bara vågar drömma om.
Förhoppningsvis axlar väl Meyer också en roll som Modos viktigaste spelare i defensiven.
Modo har helt klart mycket att jobba med. det saknas tanke och linjer i spelet och jag kan personligen inte förstå varför man satte igång försäsongsmatchandet så sent.
Samuelsson visar intentioner men övriga juniorer väger lätt, Skellefteå måste ju ha vunnit 85/90% av närkamperna där juniorer var inblandade.
Tellan kan bli viktig i vinter, dessutom måste en första line med Schremp, Axelsson samt någon till bli så bra som man bara vågar drömma om.
Förhoppningsvis axlar väl Meyer också en roll som Modos viktigaste spelare i defensiven.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen:
Få se nu... Innan Schremp värvades, skulle MoDo värva två nya forwards. Om jag har förstått det rätt så räknade man fortfarande in Svartvadet i truppen, så med sjukskriven Svartvadet borde detta innebära tre forwards. Om Ryno fortsätter så här, lär han knappast få något kontrakt och i sådana fall innebär detta att MoDo idag, den 24:e augusti - ungefär en månad före premiären, har inte mindre än TRE forwardsplatser lediga. Dessutom hade det verkligen inte skadat att få in en stabil back också.
Tja... vad säger ni?
Få se nu... Innan Schremp värvades, skulle MoDo värva två nya forwards. Om jag har förstått det rätt så räknade man fortfarande in Svartvadet i truppen, så med sjukskriven Svartvadet borde detta innebära tre forwards. Om Ryno fortsätter så här, lär han knappast få något kontrakt och i sådana fall innebär detta att MoDo idag, den 24:e augusti - ungefär en månad före premiären, har inte mindre än TRE forwardsplatser lediga. Dessutom hade det verkligen inte skadat att få in en stabil back också.
Tja... vad säger ni?
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine: Tråkigt för alla fans när Modo jämt förlorar på träningsmatcherna ute på bygden :/
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine: Ne Ryno verkar som om han aldrig kommer nå upp över AS nivån. Han är för långsam i kropp och knopp för ES.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka: SAIK vann med 4-2.
Ska inte ge upp hoppet helt ännu, men Ryno verkar inte vara särskilt bra på någonting. Tyvärr.
Ska inte ge upp hoppet helt ännu, men Ryno verkar inte vara särskilt bra på någonting. Tyvärr.
Redigerad kommentar
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:
Vilken dålig inställning Skröder verkar ha. Tre utvisningar i sista perioden, alla lika onödiga. Lite taskigt mot de yngre som vill få en chans att visa vad de går för.
Vilken dålig inställning Skröder verkar ha. Tre utvisningar i sista perioden, alla lika onödiga. Lite taskigt mot de yngre som vill få en chans att visa vad de går för.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen: Har ingen dator, kör via Iphone och de krävs flash för att se och de går inte att ha på iphonen
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gustafsson:
Jag instämmer. Framförallt Samuelsson och Byström tror jag kommer få mycket istid i höst.
Jag instämmer. Framförallt Samuelsson och Byström tror jag kommer få mycket istid i höst.
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen: Spontana grejer jag känner efter andra:
+ Westin, Samuelsson och Byström ser på alla vis ut att vara rejäla ES-spelare som kommer kunna göra ett bra jobb även i en lägre formation.
+ Hari jobbar på riktigt bra i offensiven även om han kanske väger lite för lätt i vissa lägen, bör dock absolut kunna gå in i en toppkedjorna vid behov. Detsamma gäller delvis även Olofsson även om han inte har setts till lika mycket.
+ Tellan ser allt stabil ut, inga Morrison-vibbar här inte.
- Ryno imponerar inte direkt på något vis.
+ Westin, Samuelsson och Byström ser på alla vis ut att vara rejäla ES-spelare som kommer kunna göra ett bra jobb även i en lägre formation.
+ Hari jobbar på riktigt bra i offensiven även om han kanske väger lite för lätt i vissa lägen, bör dock absolut kunna gå in i en toppkedjorna vid behov. Detsamma gäller delvis även Olofsson även om han inte har setts till lika mycket.
+ Tellan ser allt stabil ut, inga Morrison-vibbar här inte.
- Ryno imponerar inte direkt på något vis.
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen: Alla är fullt upptagna att vara i vår bok under matchen.
Timrå berör.
Timrå berör.
+ 3
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:
Långsamt, avslaget och bäääääscht, typ.
Snyggt mål från Samuelsson och vaket mål av Hari. Annars gäsp typ.
Varför kollar du inte själv?
Långsamt, avslaget och bäääääscht, typ.
Snyggt mål från Samuelsson och vaket mål av Hari. Annars gäsp typ.
Varför kollar du inte själv?
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mikenomad:
Personligen förstår jag inte hur något lag kan vilja ha en spelare som Torp. Jag skulle skämmas om han spelade för MoDo.
Här är ett av många exempel:
www.youtube.com/watch?v=5mHzlkd4MOg
Personligen förstår jag inte hur något lag kan vilja ha en spelare som Torp. Jag skulle skämmas om han spelade för MoDo.
Här är ett av många exempel:
www.youtube.com/watch?v=5mHzlkd4MOg
+ 2
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mikenomad: Jag tror Timrå blir farliga. Tror verkligen inte ni blir sist.
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
yngwie: Jag tror tvärtemot alla s.k. "experter" att Timrå kan bli riktigt farliga i år. Vi har ett ruskigt tacksamt utgångsläge iaf, nederlagstippade överallt. Ska bli spännande att se Friberg och värvningarna av Thorp och Önerud känns klart stabila. Något topplag blir vi inte men helt klart bättre än senaste säsongen. Skulle tro att en plats 6-8 är realistisk.
+ 2
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gillar att vi hela tiden försöker till snabba spelvändningar. Sen att det saknas timing i det mesta kan man ju förstå.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Medgångssupportrarna sviktar redan? Kommer vara glest på sittplats i vinter med andra ord.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
MorganaLefaey:
Jo, du har rätt. Då får jag kolla efter nr 3 istället...
Jo, du har rätt. Då får jag kolla efter nr 3 istället...
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Icing-Ove: Jag hade problem som sjutton på Öa. Men på Norran är det finemang. Men har alltid problem iofs med Öa. Sidan går alltid i slowmo för mig.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
MorganaLefaey:
Videon flyter på förbannat bra. Nr 48 Lehtivouri har börjat fint, grym på grillorna.
Videon flyter på förbannat bra. Nr 48 Lehtivouri har börjat fint, grym på grillorna.
+ 1
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Som ni säger. Norrans funkar klockrent. Öa kanske inte skulle ha chatt, blogg, twitter och reklam på samma sida som sändningen eller något.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gustafsson: Såg Brynäs matcher som de sände via online-tidningarna och då gick det klockrent. Men nu går det inte att se något alls. Ser 5 sek för att sen missa 5 sekunder och så fortsätter det.
Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gustafsson: Tack. Igentligen är man en fåskalle som inte ser matchen live när man bor 500 meter från hallen!
« Föregående · 1394497 · Nästa »
Åååh, fy fan!
Ser ut som 10-12 kilo!