Slutspelsserien
« Föregående · 1955944 Till forumet
Sv: Slutspelsserien
Kollar man förra årets tabell i slutspelsserien så skulle alltså Modo kunna ha råd med en förlust, men därefter måste de vinna resten av matcherna (under ordinarie tid) och dessutom få en bra +/- -statistik. Känns väldigt tufft, men hoppas gör man ju
Sv: Slutspelsserien
Tarasov: Ja, om A-laget inleder slutspelsserien svagt, så bör J20 kunna vara med o slåss om guldet. J18 o U16 har väl alltid chans.
Men A-lager vinner bara vart 28 år, så de lyckliga som lever 2035 får nog en fantastisk vår.
Men denna vår blir ju spännande med så länge vi vinner, 11 segrar bort hägrar SHL
Men A-lager vinner bara vart 28 år, så de lyckliga som lever 2035 får nog en fantastisk vår.
Men denna vår blir ju spännande med så länge vi vinner, 11 segrar bort hägrar SHL
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{7814}: Allt är förstås möjligt i denna serie. Det lag som kan vinna 4 av 5 ligger bra till och en sådan formtopp har ju alla någon gång per säsong. VIK storfavorit annars jämt skägg tror jag...
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{7814}: Men då ska man få många andra resultat med sig. Det får inte blir någon förlust första 3 matcherna då är de helt kört. Även om jag inte tror laget går vidare inför, men en bra erfarenhet nästa år. Varje seriematch räknas lika mkt så med lite mer hjärta under serielunken hade positionen varit avsevärt annorlunda.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Nej det behöver inte vara kört för att det blir en torsk första tre, mycket kan hända.
Sv: Slutspelsserien
{8399}: känner jag modo rätt blir det antingen fem raka vinster eller förluster.
Sedan en mindre hemmamatch. Inte helt fel, mindre press på oss ;)
Sedan en mindre hemmamatch. Inte helt fel, mindre press på oss ;)
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{8399}: Så är det men då blir det nog för brant uppfördbacke.
Modo brukar dock kunna vara starka i motgång så att slå lite ur underläge passar nog denna grupp bättre än att vara favoriter.
Modo brukar dock kunna vara starka i motgång så att slå lite ur underläge passar nog denna grupp bättre än att vara favoriter.
+ 2
Sv: Slutspelsserien
Tarasov: dags föe match 1 då! Vad tror vi om den då? Vad blir det för typ av match och vilket spel bör vi spela? Bör vinna första
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{8384}: Jag tror det blir tufft för Modo att vinna. 60 -40 till Biks fördel.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{8384}: Typ? Förväntar mig lilla stygga vargen (Lucas Wernblom) vs dom små grisarna.
Mycket utvisningar och vinst med modomål i pp!
Mycket utvisningar och vinst med modomål i pp!
+ 2
Sv: Slutspelsserien
{8384}: fan verka inte gå å fulstreama idag:( får bli radio då eller swehockey
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{7639}: Rätt så bra powerplay spel utav junior kedjan. Berglund har nästan en Ovechkin position i det powerplayet, gillar vad jag såg där.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
{7639}:
Ok första period. Enström ser taggad ut, mer offensiva initiativ idag än tidigare från honom. Ser ut som motståndarna har grym respekt för honom när han kontrollerar pucken offensivt.
Står och väger i första, trodde bik skulle komma ut hårdare på oss men var ganska lungt. Håll upp tålamodet nu, börja inte slarva.
Ok första period. Enström ser taggad ut, mer offensiva initiativ idag än tidigare från honom. Ser ut som motståndarna har grym respekt för honom när han kontrollerar pucken offensivt.
Står och väger i första, trodde bik skulle komma ut hårdare på oss men var ganska lungt. Håll upp tålamodet nu, börja inte slarva.
+ 3
Sv: Slutspelsserien
{7639}: Jämn period. Jag skulle säga att vi var strået bättre, då vi fick lite längre anfall. Enström har varit bästa modoit hittills, 300 kilo har inte startat bra. Speciellt Björklund har fumlat med pucken en del.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
modomille: känns farligast då Vjörklund o Karlkvist är i vår zon omfamnar med puck o passningar....
Sv: Slutspelsserien
Heyerdal: Bra andraperiod av oss! Dock boxplay nu, gäller att vi håller tätt nu så vi fortsätter ha momentum.
Sv: Slutspelsserien
Domsjö: Leksand som varit rent bedrövligt dåliga långa stunder i vinter har nu alltså 0-2 borta mot Västerås, snacka om att de laget kan det här med att hitta formen lagom till slutspel i allsvenskan.
Iofs mycket kvar men att börja med en bortaseger mot ”bästa” laget kan nog bli helt avgörande!
Iofs mycket kvar men att börja med en bortaseger mot ”bästa” laget kan nog bli helt avgörande!
Sv: Slutspelsserien
Lär ju inte bli så mkt extra intäkter om d redan är avhängda till hemma matcherna.
Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Problemet är ju inte att Modo inte haft chanser men man har ju ingen utpräglad "slutspelsmålskytt" som har killerinstinkt framför målet.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
Domsjö: Tycker att du dömer ut dom lite väl snabbt, har gått två perioder. Antar att BIK inte heller har en sådan spelare isåfall då målet kom från en back???
Sv: Slutspelsserien
Domsjö: Torsk idag så är det över, med andra ord är det 20 kvar att rädda säsongen så nu är det bara satsa allt framåt!
+ 5
Sv: Slutspelsserien
modomille:ett riktigt trist mål, Hanses skulle väl haft det skottet, tycker Modo hade det mesta av spelet i andra men svårt komma till de riktigt vassa chanserna , Karlskoga har ett tight försvarsspel, lite för mycket slarviga pass i egen zon från Modo, jaja alla matcher mot dem har väl sett ut så här
Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Avhängda redan efter ikväll.
Får hoppas folk kommer ändå.
Vi spelar bra men räcker ändå inte till, tragiskt men så är det tyvärr.
Vi orkar inte vinna tillräckligt med hockeymatcher helt enkelt men det är kul att se Norlinder övriga tillhör den grå massan
Får hoppas folk kommer ändå.
Vi spelar bra men räcker ändå inte till, tragiskt men så är det tyvärr.
Vi orkar inte vinna tillräckligt med hockeymatcher helt enkelt men det är kul att se Norlinder övriga tillhör den grå massan
+ 1
Sv: Slutspelsserien
hanzon: Men vad sysslade backen med som drällde med pucken innan då det var gott om tid att spela enkelt?
Sv: Slutspelsserien
{7639}: Hoppas man går ner på tre femmor o låter Öhmanlinan vila nu i hela tredje
Sv: Slutspelsserien
modomille: Ja du får tycka precis som du vill, så även jag. I såna här matcher brukar det vara fladderpuckar och grismål som avgör. Modo har en del chanser framför målet men är för svaga för att trycka dit den. Och där precis uppstod en sådan situation.
Sv: Slutspelsserien
dempa: skönt, då kan man sluta hoppas.
Yes. Då så, ses till hösten i allsvenskan igen. Fantastiskt att de mäktar med 0 mål i en måstematch
Yes. Då så, ses till hösten i allsvenskan igen. Fantastiskt att de mäktar med 0 mål i en måstematch
+ 1
Sv: Slutspelsserien
Det håller inte riktigt att köra blindpass och flipp mackor i såna här täta matcher..Karla är otroligt nonchalant emellanåt, det kan man störa sig på.
Känns inte som vi har den där riktiga tändningen heller..
Känns inte som vi har den där riktiga tändningen heller..
+ 1
Sv: Slutspelsserien
henkeiskogen: Då har vi även fått svaret på att Modo aldrig var speciellt nedtränade under sin långa dipp mitt i säsongen, det sades att Hellkvist tränat ner laget för att sedan komma som en raket inför slutspurten och i slutspelet vilket vi nu fått svart på vitt att man inte är ett dugg bättre nu än tidigare under säsongen och att ”trampolin effekten” som MR madhawk höjde ett finger för aldrig blev av.
En bättre säsong än dom tidigare men ändå ett stort misslyckande rent generellt.
En bättre säsong än dom tidigare men ändå ett stort misslyckande rent generellt.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
gokar: Ändå ett rätt bra för försök, men tyvärr inte tillräckligt. Vinner vi resten har vi fortfarande stor chans, men tyvärr är det i sig inte särskilt stor chans att det händer.
+ 1
Sv: Slutspelsserien
Gavelo: Vadå stort misslyckande generellt? Vi skulle inte upp iår, kan du inte fatta det? Så vad har vi misslyckats med? att komma någon placering längre upp?
« Föregående · 1955944
Då var det dags.... tror ni vi tar SM-guldet i år? Froza!!!!!