Södertälje - Modo
« Föregående · 1934357 · Nästa » Till forumet
Södertälje - Modo
Dags för match igen då😊 vad tror ni om dagens match? Kan vi öka gapet till plats 9 så vi äntligen får spela playoff i år eller skall vi närma oss neråt igen? Vad tror ni om Linus Petterssons debut idag? Mot 3 poäng för Modo idag! Tredje raka nollan idag?
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{8384}:
3p av Linus P
3:e raka nollan för Linus L
3p till Modo
Mkt viktig match för att etablera sig på topp 8, nu är man iofs etablerade där, men ni fattar.
3p av Linus P
3:e raka nollan för Linus L
3p till Modo
Mkt viktig match för att etablera sig på topp 8, nu är man iofs etablerade där, men ni fattar.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Ja en seger gör att vi faktiskt, på allvar, närmar oss topp tre tack vare Panterns seger igår mot BIK.
Torskar vi dras serien ihop och vi får svettas en stund till och dras in i möjligheten att missa Play off, för sen stundar Oskarshamn , där lär det bli noll pinnar.
Hoppas dom kan visa lite bäst när det gäller mentalitet, det behövs nu när serien går in i sin slutfas
Torskar vi dras serien ihop och vi får svettas en stund till och dras in i möjligheten att missa Play off, för sen stundar Oskarshamn , där lär det bli noll pinnar.
Hoppas dom kan visa lite bäst när det gäller mentalitet, det behövs nu när serien går in i sin slutfas
+ 3
Sv: Södertälje - Modo
{8384}: Lutar åt målsnålt och hemmavinst men som vanligt ovisst i denna serie.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
1) IKO 15 p
2) SSK 11 p
8) MoDo 7 p
Baserat på senaste fem matcherna.
Vinst ikväll det är en bra bit ner till strecket, nu rycker vi!!!!!! Eller så blir det som vanligt.
2) SSK 11 p
8) MoDo 7 p
Baserat på senaste fem matcherna.
Vinst ikväll det är en bra bit ner till strecket, nu rycker vi!!!!!! Eller så blir det som vanligt.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Trilske: Wahlgren o Walfridsson i j20 mot Dif, Pettersson o Karlström hemma, Linus P in i övrigt som förra matchen, Linus med Öhman o KJ, bara 6 backar med
Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal: Har väl inget problem med att Wahlgren får ta lite större ansvar och mer istid för att komma igång igen, men jag tycker att han egentligen förtjänar tid i A-laget.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: Synd på 1-1 som föregicks av en bra chans som gick om intet pga en väldigt tydlig bentackling på Pettersson. vi får dock inte tappa så mycket folk för det:(
+ 2
Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Man blir som extra arg när det är så uselt av domaren bara. Hade inte Pettersson blivit betacklad skulle vi haft en fantastisk målchans.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: ja det målet va riktigt surt. Var det verkligen okej tackling på petterson? Å så nära å ta returen. Verkligen inte rättvist för modo spela bra!! En del fina dragningar av pettersson!!
Sv: Södertälje - Modo
{8384}: Ja, vi spelar äntligen med mycket färg igen. Det var Länge sedan.
SSK är dessutom bra, men vi har varit bättre.
SSK är dessutom bra, men vi har varit bättre.
+ 2
Sv: Södertälje - Modo
henkeiskogen:
Den räddningen får faktiskt en hyllning.... bra PP faktiskt men ett PP gör ingen serie.
Den räddningen får faktiskt en hyllning.... bra PP faktiskt men ett PP gör ingen serie.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: Den är ju bara tur då han kastar ut klubban och har turen att Berglund skjuter på den, men snygg var den. Modos period helt klart och jag hoppas att vi kan hålla tempot för då får de jobbigt med tanke på att de går rätt hårt på sitt folk.
+ 2
Sv: Södertälje - Modo
Tarasov:
Bra debut av Linus P, 2 puckvinster/2 dribblingar en lobbads och ett skott räkna jag till
Bra debut av Linus P, 2 puckvinster/2 dribblingar en lobbads och ett skott räkna jag till
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: Vi är klasser bättre än på länge!
Vid 1-1 målet var det fummel från vår sida, någon brände returen som kom ut.
Hade inte behövt bli mål där vid ett mer resolut ingripande, från vem det nu var.
Annars kul att se Modo på humör igen
Vid 1-1 målet var det fummel från vår sida, någon brände returen som kom ut.
Hade inte behövt bli mål där vid ett mer resolut ingripande, från vem det nu var.
Annars kul att se Modo på humör igen
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L: Gör vi mer än två mål idag eller måste vi typ hålla rent nu för att få poäng?
Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L: Var Linus P som missade pucken vid 1-1 målet. Nåja, sånt händer ,han gjorde en fin fint och ett lurigt backhandskott bytet efter så han kommer tillbaka.
Jag tycker iofs övriga modo-spelare också lirar märkligt på 1-1 målet.
Jag tycker iofs övriga modo-spelare också lirar märkligt på 1-1 målet.
Sv: Södertälje - Modo
Kunglouie: LP missar ju tyvärr returen, synd efter den fina dragningen innan spelvändningen :-(
Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L: surt mål och billig utvisng nu. Vafan det bli utvisning men inte den på petterson bah....
Sv: Södertälje - Modo
{8384}: Dömer han för bentackling nu? Förvisso precis lika tydlig som innan 1-1, men det vore ju bra om domaren var konsekvent.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: tripping. Aja vi klara bp. Hoppad det finns ork kvar. Lite divingtendens på södertälje
Sv: Södertälje - Modo
modomille: Linus Lundin returnerar som ett flipperspel, men han är bra i övrigt. Den bästa vi har i nuläget. Och där åker Björklund ut.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Kunglouie: Man har viss förståelse för att att han inte förstår hur domaren dömer. verkligen märkliga domslut ett par av dem.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{8399}: Så farligt är det inte. Tre utvisningar på raken har givit dem momentum, men nu tar vi över snart igen.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
hockey_21: Hur kan Meyer få assist på em målvaktsretur då en Modospelare varit på den. Nästan löjligt det där, men hemma kan man tydligen så få sådana poäng.
Sv: Södertälje - Modo
hockey_21: surt när modo känns bra idag. Verkligen inte flyt med sig men det vänder känns det som. Inga fler konstiga utvisningar dock tack
Sv: Södertälje - Modo
{8384}: nu är ju domaren pinsam...måste ju ha stört sig rejält på modo idag...
+ 2
Sv: Södertälje - Modo
{7639}: ja han va skapligt långt före vid friläget. Men kul å se fart. Bara def kan hänga med
Sv: Södertälje - Modo
{7639}: Jag tycker försvarsspelet i egen zon är rätt ok. Inte överdrivet många målchanser för SSK trots väldigt mycket puck. Meyers mål går inte att försvara mot då pucken studsar precis exakt rätt för honom.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: håller med. Visst bjuder de på lite men då har de så mycket mer fart istället. Å då har ändå Södertälje fan nästan haft halva perioden i pp men ändå bara ett mål. Modo gör det bra idag. Bara de kan få något med sig! Såg potencial i pp tom. Fortsätter de såhär växer de. Speciellt sista utvisningen är ju pinsam. Det blir ju aldrig något om inte domaren har pms på det laget.
Sv: Södertälje - Modo
{5647}: Tänker, ska inte vi avfärda ett SSK, med typ 10 spelare på skadelistan ganska enkelt?
Andra perren är inget annat än en bedrövelse...
Vi har väl ändå toppambitioner och då ska dessa matcher bara vinnas!
Andra perren är inget annat än en bedrövelse...
Vi har väl ändå toppambitioner och då ska dessa matcher bara vinnas!
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L:
Enkelt tycker jag inte men den här typen av matcher vore trevligt om vi kunde plocka med oss en seger. Linus L har gett oss chansen att plocka poäng idag, hoppas man tar den chansen.
Enkelt tycker jag inte men den här typen av matcher vore trevligt om vi kunde plocka med oss en seger. Linus L har gett oss chansen att plocka poäng idag, hoppas man tar den chansen.
+ 1
Sv: Södertälje - Modo
Tarasov: synd att pp inte funka. De tappa farten. Yessss rättvist! Fan berglund är het idag!😀
+ 1
« Föregående · 1934357 · Nästa »