Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Det var inte ni, det var inte vi, utan det var vi alla tillsammans som förgyllde denna kväll.
Nog borde vissa inom MODO Hockets anställda förstå vad en bortaklack kan "ställa till med" snart?
Tack igen!
Strålande solsken och god stämning i min lilla buss på vägen ner.
Strålande spel (nåja) och grym stämning i deras lilla koja (och det är det ju).
Gott käk (sportbaren Allstar) och trevligt sällskap efter matchen och sen en Kraftwerkspecial på P3 på vägen hem
Åkte efter matchen alltså in tilll Sundsvall Stad (som Docenterna sjöng) och det var helt j-a dött. Varken där eller på Allstar så såg vi inte EN enda TIK-tröja trots att stället var så gott som fullt.
På väg ut från läktaren så sammanstrålade jag med några ur "sponsorgänget" och vi utbytte leenden och hejarop. "Det är kul med hockey sa jag" och en äldre herre som satt dyster kvar på sin plats sa ett kort "fast det är sällan för oss". Bilden av TIK-ångest har aldrig varit solklarare än den synen där och då.
Redigerad kommentar
Jag såg en bild på FB som tyder på att Hellge är boven... ;)
Det var en fröjd att vinna borta mot våra trevliga länskollegor i deras fantastiskt vackra hemmahall.
Men han använde sig inte riktigt av dessa ord. Det var många kraftuttryck blandat med lite...nedvärderande hundsynonymer. :)
F.ö. så undrar jag om det var Hellge som var ansvarig för 2-pinnarn' som innehöll ett budskap om en Pikk? :)
Lumber Jack: Imorgon, efter att dosen med uschadricka har ebbat ut, kanske jag minns var jag lagt min mobil. Eller så har någon av polarna varit trevlig nog att ta reda på den när jag somnat av för mycket blaskig uschadricka i Eon Arena.
Trevligt att se att de kunde vinna matchen i varje fall, även om sista perioden tillbringades i baren med diverse trevligt sällskap.
Hemma igen, efter en HÄRLIG resa.
Modo dominerade på planen. På läktaren ägde Modoklacken tillsammans med övriga tillresta Modoiter. Jag har aldrig varit med om en sån makalös stämning på en bortamatch. Att kunna dra igång ÖKA/KÄMPA med ett par hundra på sittplats, på andra kortsidan, säger det mesta. Nåt så förbannat underbart.
Och räcker inte det, vad säger man då om att bortapubliken drar igång vågen och får den att rulla runt på de Modosupportrar som fanns utspridda på sittplats. MAGISKT!
Spelarna möttes för övrigt upp vid arenan av ca 60 supporters. De såg chockade och förlägna ut. Deras sammanfattning var dock "Ni är helt galna och vi älskar det".
Tror faktiskt att den spelades in någonstans efter Indalsälven.
blogg.expressen.se/hockey/entry.jsp?messid=643589
Icing-Ove: Njaa, jag är tveksam till att någon skulle bry sig om en sån där grej i NHL. Folk verkar tro att i NHL, där jävlar slåss alla så fort någon kommer i närheten av målvakten. Riktigt så är det inte. Det är inte så jävla ofta man ser ett slagsmål i NHL längre ens. Alla fighter är ju nästan uteslutande mellan två slagskämpar som kommer överens om att de ska göra upp.
Sedan står de upp för varandra om en lagkamrat råkar ut för något fult såklart, men det här? Jag menar, han dundrar ju in i sargen alldeles brevid Tarrki. Han försöker bara stänga sargen så inte Tarrki kan lägga pucken i rundeln. Inget fel, inget fult, ingenting.
Redigerad kommentar
Kul att vi vann, men jag är orolig. Vi spelar inte särskillt bra. Vi håller inte ihop laget, vi bjuder på för mycket. Så om jag är orolig, vad ska då inte en jycke vara..
Vi vinner för att TIK är så otroligt dåliga, ska vi få framgång denna säsong så måste vi upp på allt. Tycker vår trend inte är särskillt bra även om vi vunnit.
Det där sitter nog i ryggmärgen från tiden i NHL. Avstängning nästa?
Redigerad kommentar
Gustafsson: Jag funderar lite på varför Ritchie startade den där fighten överhuvudtaget. Det är ju knappast så att Timråspelaren tacklar målvakten eller något sånt. Antar att inte Hallin fick någon utvisning för att han snuddade till Tarrki som rusar ut heller. Lite löjligt, anser jag.
Gillar Byron Ritchie annars, riktigt bra spelare.
Redigerad kommentar

Redigerad kommentar
Nu är det inte kul att vara en Tik, alltså ännu värre än vanligt...
Det är kvalserieångest och CAPS AVGÅ ALLA !!11ONE
Vi har varit där och vi har, förhoppningsvis, genomgått vårt stålbad för ett par säsonger sen - och det är en fortgående process.
Så låt oss alla vara snälla denna kväll och inte trolla i deras trådar. :)
Vi måste behålla våra ledord från bannern:
Fokus!
Ödmjukhet!
Konstigt matchstraff på Oscar Lindberg. Klockren axeltackling.


