Truppen 15/16
Redigerad kommentar
Tror det med Ryno inställning är en myt. Det har definitivt inte varit några problem den senaste säsongen
Kolla frågan han ställde längre ner så har du svaret. Men gissar att du inte är ute efter en diskussion/ analys. Om du nu är ute efter det skulle det vara intressant att höra vilka spelmässiga/lagmässiga brister det finns i den föreslagna truppen.... Men antar att du mest är ute efter att trolla
ivandrago:
Kabanov, Ryno och Porter i samma kedja. Det blir dålig +/-statistik. Varken Kabanov eller Ryno är kända för att vara starka i defensiva zonen. Plussa på Porter som har överlägset sämst +/- i sitt AHL-lag.
Ryno skulle jag inte värva alls. Det är en oerhört spelskicklig center. Men hans positiva egenskaper överväger inte dom dåliga. Men står det mellan Ryno eller Jonas Nordquist eller liknande, så väljer jag Ryno.
NuMo:
1: Kabanov - Ryno - Porter
2: Hattaja - Pettersson - Possler
3: Häggström- Ritchie - Kempe
4: Olofsson/grundström - Öhman - Häggström
1 Djuse - Wlech
2 Ahnelöv - Cuminskey
3 Sevc - Hedman
4 Carlson - Lindgren
Denna kan vi vinna med men lär vara för dyr/svår att värva ihop :) Har försökt sprida kompetensen på det 3 första kedjorna med tredje som mer tyngd/kraft skulle vilja ha olofsson högre upp men känns som om det blir dålig balans då....
Backar har inte någon speciell tanke med men ja nåt sånt....
– Det blev klart några veckor innan det blev officiellt, avslöjar Nilsson.
Sven Tuta: Modoledningen måste hålla låg profil, se bara hur det gick med Kabanov. Ser hellre att vi inte vet ngt än att spelare blir snodda samma dag som kontraktet ska undertecknas Tålamod!
J F K: Jo det var förmodligen inte en tillfällighet att nylander "försvann" i och med perras intåg. Men det är mer hur svarten uttrycker det som låter sisådär. Svartvadet är ju verbal och snabbtänkt därför blir det lite förvånande hur saker och ting kommer fram i media ibland.Eller för den delen inte kommer fram som i maskens fall.
Redigerad kommentar
Nu är ju detta en ekonomisk fråga och jag tror som sagt vi tyvärr kommer få se ett liknande lag som i år pga ekonomin. Men man hoppas ju att man har fel självklart :).
J F K:
Jag är väl medveten om det. Å andra sidan gick man ut och sa att Nylander var klar innan man släppte Ritola. Den sistnämnde var klart bäst lämpad som ytter, men hade tvingats spela center i flera säsonger just på grund av bristen. När MoDo släppte honom, fick man det ändå att låta som att det var helt klart att Nylander skulle stanna hela säsongen, men uppenbarligen fanns det inget sådant avtal. Det är svårt att hävda någonting annat än att detta var en jättefadäs.
Ritola var säkerligen extremt överbetald, men om vi säger att besparingarna man gjorde på honon täckte kostnaderna för Smolenak och Hossa, anser jag ändå att det var en dålig affär.
Å andra sidan hade vi säkerligen kommit för Leksand i tabellen och åkt på Malmö om vi hade behållt Ritola, så med facit i hand var det kanske ett genidrag av Svarten. ;)
modomille:
Skall vi nöja oss med att "bara" hänga kvar? Adressar tanken eftersom många tydligt antytt att det är Modos svaghet. Vi är nöjda med att bara finnas.
Vinnarkulturen. ---- Vart är den?
Haataja-Ritchie-Porter
Possler-Petterson-Olofsson
Kempe-Häggström-Nilsson
Öhman-Runesson-Grundström-Skröder
Alternativt så flyttar man up Kempe till andra och Possler till tredje,sen så kan man flytta ner Nilsson och flytta upp Skröder.
Welch-Cumiskey
Ahnelöv-Djuse
Hedman-Carlson
Om nu Ahnelöv lämnar så hade jag velat att Hedman gick till andra kedjan tillsammans med Djuse sen så kan Leman eller Lindgren spela tillsammans med Carlson det går nog eftersom forwarderna i tredje är mer defensiva.
Hataaja - Ny - Ny
Possler - Ny - Ny
Kempe - Emil - Olofsson
Skröder - Häggström - Nilsson
Öberg
Ny - Ahnelöv (Är väl ej 100 klart han lämnar)
Ny - Djuse
Ny - Hedman
Torp - Carlsson
Bjurö
Reideborn
Sedan om Ryno är 50.000 dyrare i månaden och han levererar så är det bra mycket mer värt en att chansa. Vi har inte råd att chansa. Bättre handla säkert sedan drar en spelare som Ryno mer publik en någon okänd amerikan pga namnet bara. Man kommer att sälja mer tröjor mer sponsorer vill sponsra mm.
Så det beror på hur man ser på saken. Jag föredrar hellre man lägger lite mer pengar på ett namn som folk sett spela och som man vet vart man har.
Visst, man hade kunnat värva väsentligt bättre, men det är oerhört naivt att räkna som dig.
Rytter: ja, absolut. Jag tror och hoppas Masken blivit lite överhypad, dessutom har de ju jobbat nära varann de 3 senaste åren så planen var nog hela tiden att så småningom lyfta upp Helin som tränare.
Vore vansinne att ge sig in i budkrig när man ändå kämpar med en tajt spelarbudget.
Rytter:
Vet inte var jag har läst det. Men han lämnar nog Skellefteå i alla fall. Lindström och Jimmie Ericsson är väl på väg in i laget. Så det finns inte plats för ryssen där.
Nucky:
Och visst är det så att Helin jobbat med både Ullmark och Forsberg i J20 och dom verkar ju fått rätt bra grunder.
Nej jag är nöjd ifall vi spar pengar på denna post och får en ersättare som håller för att fortsätta utveckla våra målvakter.
Facit får vi efter nästa säsong.
Rytter: skulle tro att det är så, ska heller inte glömma att det är hyfsade talanger Masken möjlighet att jobba med i Ullmark, Forsberg och Fasth.
Är nog inte BARA han som varit helt fantastisk, nog lite flyt med råmaterialet också.
NuMo:
Eller har man från ledningshåll helt enkelt gjort analysen att man har en nästan fullgod ersättare som gått sida vid sida med masken i många år, samtidigt som han har betydligt lägre lönekrav?
Om ryktena stämmer så ser Modos trupp ut som följande:
Haataja - Ritchie - K.Porter
Possler - Pettersson - Kabanov
Kempe - Häggström - L.Nilsson
Öberg - ? - Skröder
Welch - Cumiskey
Djuse - E.Andersson
Hedman - Carlsson
Torp
Reiderborn
Bjurö
Tredjekedjan blir nog en favorit. Hög fart och hårt jobb.
Ta Nordgren som exempel. Han harvade i Sundsvall när Nubben sa åt honom att skärpa sig. Sedan dess har Nordgren ändrat attityd och jobbade till sig ett NHL kontrakt. Konstigare är det inte.