Truppen 15/16
Redigerad kommentar
strountes: med tanke på att det är Huras som vill ha med honom och tränat honom tidigare är han såklart garanterat välscoutad och kommer säkert passa väl in i Svarten/Huras tilltänkta lagbygge.
Tror det är som JFK var inne på tidigare en spelare som ska bidra med karaktär och attityd och vara vägledande för det sätt man vill Modo ska spela. I intervjun lät det iaf som att det var något som behöver lyftas in i truppen.
Tror han därför skulle vara en klockren värvning.
ivandrago: Nej, jag var allvarlig. Jag tycker att det saknats rätt attityd. Alla pratar om att när man kommer till Skellefteå så är man inställd (och tränas) in i att underkasta sig träningen. Sawchuk vittnar om att det är ett mycket högre tempo på deras träningar. I Modo finns en liten bekvämlighet inbygd. Det sitter inte i väggarna att jobba arslet av sig riktigt.
Visst, vi hade Macke och Foppa som när de skulle göra comeback körde extrapass med juniorerna, men vi har haft Susse och Wernblom som ikoner som tvärtom gärna genade runt cirklarna istället för att åka runt. På senaste tiden har vi sett juniorer (Kempe och Nylander tydligast) som inte ger max. Man åker inte lika fort hemåt som när man fått kontringsläget.
Jag vill ha - minst ett par - spelare som ställer sig först i ledet när man ska åka. Några som stannar lite längre vid skivstängerna. De som aldrig klagar, utan snarare kräver av de andra att de också håller käft och kör. Jag tror att det saknats några sådana tuffingar och jag hoppas att Huras vet om någon eller några perfekta för den rollen. Även om de inte har de absolut bästa statsen i EP.
J F K:
Håller med, även om "skräp" på de spelare du nämnde kanske är ett hårt ord. Jag får faktiskt intrycket av att Possler är en spelare som kämpar/försöker/tränar på bra.
ivandrago:
Fast till Posslers försvar så körde han ju rehabträning rätt länge och var mer träning för att bygga upp tappad styrka och inte riskera förstöra något igen än att köra rätta sommar träningen.
ivandrago:han är en bra spelare men vill helst tänka offensivt, en riktigt bra spelare tänker både offensivt och defensivt, vad som behövs, blir lite orolig när jag läser intervjun.
www.allehanda.se/ishockey/shl/possler-om-sasongen-och-de-svarta-ogonen#Ishockey
Han sa att han föredrar en offensiv roll, det betyder ju inte att han inte tänker defensivt. Utan att han vill ha en roll i en producerande kedja. Så du behöver nog inte vara orolig
ULTIMAVICI:
Med risk för att låta negativ igen, måste jag säga att det är lite oroväckande att vi är inne i maj ett enda "riktigt" nyförvärv har presenterats.
ULTIMAVICI:
Jag vet inte. Som vanligt får jag dåliga vibbar av Svartens uttalanden. Mikael Nordstrand påpekade ju att det var två månader sedan han pratade om hur de hade spelare klara. Svartens svar var som vanligt ganska svävande; "Det är situationer med gamla klubbarna som skall lösas först" etc.
Känslan jag får är att han har lite muntliga avtal med spelare kors och tvärs, som ändå vill avvakta lite för att se om det dyker upp något intressantare. Jag hoppas såklart att jag har fel.
Iom att vi verkar ska satsa på transatlanter så spelar det ju mindre roll om de blir klara i mars eller juli, de kommer ändå inte över och kör barmarkssäsongen här.
Slutligen så är det mer regel än undantag att Transatlanter förhandlar nya kontrakt efter säsong och inte under säsong, de har nämligen en lite annan kultur där vad gäller att värdesätta ett kontrakt, mig veterligen håller fortfarande såväl AHL som NHL slutspelet fortfarande igång.
Det är väl inte en tävling i att bygga och presentera ett färdigt lag så fort som möjligt? Isf kan vi ju kora vinnaren av SHL i Juli?
Lite tålamod kan vi väl ändå ha? Gnälla redan i April/Maj innan isen i hallarna ens tinat är väl rätt korkat?
jämtland: Det kan faktiskt vara ganska tröttsamt med folk som bara kommer in hit för att gnälla så mycket dom bara kan. Du är ett exempel. Ett annat är Sawchuck som jag bara ser här inne när han ska klaga uta bara helvette på något, vilket är tråkigt då han verkar jätte jätte kunnig. Vore kul å läsa annat än gnäll från hans sida ibland faktiskt. (Jo då det sker ju det ibland a men sällan)
Faktum är ju att det är viktigare VAD vi får in för spelare än NÄR. Än om det såklart alltid är kul när det släpps någon spelare. =) Men jag tror inte Svarten planerar sina släpp så hockeynördar ska ha lättare att planera sina fanatsylag. ;)
Ur säsongskortperspektiv hade det ju dock suttit fint...
Om man haft spelare 100% klar hade man givetvis gått ut med det. Finns ingen liga mer en nhl / ahl som fortfarande spelar. Och har svårt att se att alla nyförvärv skall komma därifrån. Klausuler för KHL tex har deadlinen väl löpt ut för? Och kontrakt i dom flesta klubbar är skrivna till sista april. Så jag tror som sagt man ej fått klart med någon på papperet och råkat säga lite för mycket i media. Men det är min tolkning av det hela för annars hade man presenterat nya spelare för sälja mer årskort tex.
Fast sen så länge spelaren inte gjort klart med nytt lag får den vara ifred från media, så kan ju även vara på önskan från spelare som Modo inte säger något så den spelaren kan få spendera lite tid ostört med familjen.
ULTIMAVICI:
Här har vi iaf en fördel av att Huras coachat i tyskland, man får en tränare som har koll på en marknad av spelare.
"Svartvadet kan heller inte rapportera något nytt då det gäller några av spelarna som tillhörde laget den gångna säsongen, spelare som Per-Åge Skröder och Niklas Nordgren.
– Vi pratar med varandra, men de har inte fått några bud än. Men jag ser gärna att båda fortsätter i Modo."
Nordgren måste verkligen vara billig nu för tiden... Med det sagt var han faktiskt bra på slutet av säsongen, frågan är ju då om Huras hockey passar honom?
Angående Kevin Clark, så ganska anmärkningsvärt att han alltså vann interna poängligan med 30p marginal och med 15måls marginal i interna skytteligan! Verkar inte vara en kille som är helt beroende av sin omgivning direkt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar