Truppen 15/16
Jag hade jättegärna sett Lööv i Modo jag också. Dock inte till vilket pris som helst.
Kan inget var väl kanske lite fel, är hyfsat insatt i de juridiska bitarna, men har inte själv kontakt med någon agent.
SHAUN HESHKA ![]() |
A physical defenseman, Heshka has a good shot and some nice offensive ability. Posesses good hockey sense. Competes hard. On the downside, he isn't great in his own end. Can make some mistakes with the puck. - Erik K. Piri, EP (2009) |
- See more at: http://www.eliteprosp...uic3U.dpuf
Redigerad kommentar
NuMo: Hmm. Fick med lite länkar och skit i den inklistringen, men men..
Redigerad kommentar
NuMo:
Känns intressant. In med Welch också så har vi ett klart backpar av hög SHL kvalitet.
Rytter: Känns helt klart som en intressant spelare. 30 poäng i KHL 2013-14 är ju inte fy skam.
Ganska bastant herre också på 95kg. Dålig i egen zon står det men har i regel + säsonger ändå?
NuMo: Jag tror inte han var billig. ;)
Redigerad kommentar
Får man hoppas på både Picard och Welch eller är det för mycket?
Känns som att vi verkligen skulle behöva två bra backar till för att det ska kännas hyfsat tryggt!
NuMo:
Tror mycket på den här killen. Efter att ha YouTube-scoutat lite snabbt, ser han ut att vara både tuff och pucksäker. Högerskytt också, blir nog perfekt i powerplay.
Vidare känns det lovande att han har spelat i flera riktigt bra klubbar. Blev utsedd till finska ligans bästa back och har därefter gjort riktigt bra ifrån sig i KHL.
Perfekt ålder dessutom. Bra Svarten!
Drömvärvning som bara Foppa och Svarten kunnat tro var möjlig att värva in.
Ha, Heshka har jag tittat på några gånger på eliteprospects men inte riktigt vågat hoppats på. Hans EP beskrivning är jävligt intressant, bortsett från det om den defensiva biten, men den är skriven 2009 så. Hårt spelande back med offensiva kvalitéer. Hoppas bara att Welch verkligen är klar också så har vi nog ett av SHLs absolut tuffaste och bästa backpar.
Tror jag har rätt som är optimistisk inför kommande säsong!
Redigerad kommentar
hanzon:Heshka ser intressant ut. Bra ålder,storlek, högerskytt, bra stats.
Heshken bra värvning på förhand! :)
Byron Ritchhhhie
Noah Welchhhhh
Shhhaun Heshhhhka
modomille: I Admiral förra säsongen så skrapade Heshka ihop 35 matcher. 13 poäng och +1 (Heshka på plats 10 i lagets plus/minus av 34 spelare)
Bäste back i Admiral rent poängmässigt var Jan Kolar 56 matcher. 23 poäng och +23.
www.eliteprospects.com/team.php?year0=2015&status=stats&team=15082
Ak Bars, där Heska började fjolårssäsongen, tog sig till final men förlorade. Heska hade en liten dipp poängmässigt så troligtvis beslöt sig för att göra sig av med honom till Admiral där Heskas poängsnitt gick upp igen. Admiral som för övrigt inte kom till slutspel.
Kommer Welch nu bara så har vi nog fått oss ett fint packpar i dessa två herrar. Kul!
hanzon: jag har ingen aning, men det ska ju vara klart så bara hoppas att han kan presenteras snart.
leo:
Shaun Heshka var väl aktuell för Modo redan då Freddan var sportchef? Bra värvning hur som helst.
Amerikanska talangen Auston Matthews ryktas eventuellt till SHL även om schweiziska ZSC Lions verkar ligga närmast till just nu. Kan Modo vara ett alternativ för honom? Kan han vara ett alternativ för Modo? Visserligen bara 17 år men verkar vara extremt talangfull och om han ändå ryktas till SHL, varför inte?
Redigerad kommentar
Nu vill jag inte ha en så ung junior för det pris han lär kunna kräva.
Vill inte att Modo utsätter sig själva för den risken, vi har egna talanger som slåss varje dag för att få chansen, ska vi då värva in juniorer från Nordamerika som tar dessa platser så sjunker vår attraktionskraft att värva in talanger till hockeygym.
Vi behöver ju en center till. Får man drömma lite kanske Handzus vore något.
Trotts hans tveksamma status lär han ändå vara rätt dyr. Och han känns som en rätt stor chansning om han håller mer än 20-30matcher...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8683
(Lite av fantasivärning, men ändå)
Redigerad kommentar
Monno: Njaa. vi har ett stort glapp mellan åldrarna 21-28 på forwardsidan, vilket blir 21-32år om Smolenak lämnar.
Men som marknaden ser ut så kanske vi får nöja oss med 38+
Blake: Jo, Handzus vore en häftig värvning. Men tror varken den är realistisk eller ens särkilt bra för oss. Att han sen beskrivs som dålig på rören på EP gör ju inte saken bättre.
Men det vore en häftig värvning. =)
Iofs har vi ju redan värvat Brashear, så när det kommer till häftiga värvningar toppar vi SHL genom tiderna. (Räknar inte med med HA och Div 1 då.)
Henrik Tallinder skulle man väl kunna hugga på, kan väl inte vara så farligt dyr. En jätte i defensiven och ett fysisk monster. Ett kontrakt på 2 år kanske.
Skulle vara en kanon värvning!
Henrik Tallinder skulle man väl kunna hugga på, kan väl inte vara så farligt dyr. En jätte i defensiven och ett fysiskt monster. Ett kontrakt på 2 år kanske. Skulle vara en kanon värvning!
Hoppas jag verkligen att man inte gör, en av Sveriges mest överskattade spelare.
Tja.. vargör inte, Han kanske skulle få Smolanek att börja blomstra igen. kan vara en bra lekkamrat för honom.

J F K:
Tror du spelare i ett visst åldersspann hade vägrat komma till Modo? Regler fanns och vi hade kontrakt. Nu vet jag inte vad ni andra anser men själv tror jag Lööv hade kunnat tillföra mkt. Det hade varit en annan sak om det gällt Hägg.