Truppen 15/16
Sen kan det vara räknat efter just deras plånbok och deras önskan om pris och inte vad han är värd. Men det kan lika gärna vara påhitt då de backat av andra skäl och är ett enkelt sätt att få bort frågor varför de inte högg.
Men man vill inte direkt höra från andra lag att man överbetalt för spelaren. Vi är ju underdog utan pengar.
Sedan tror jag att vi har en stor fördel av att ha en nordamerikansk tränare.
J F K: Vi vet ingenting om anledningen att inte Brynäs bjöd över Modo så det är dumt att vara orolig
Carl Lejonkräk: "– Han var med bilden, men det stack iväg rent ekonomiskt och vi valde att inte gå vidare med honom, säger Bengtzén"
Det är väl rätt tydligt att sportchefen anser att han blev för dyr, eller hur?
Monno: Det är klart att om Brynäs varit tydlig med att han troligen blir andrecenter och han vet att han blir med all sannolikhet förste i Modo. Då kanske han kräver mer pengar av Brynäs med tanke på att han får en roligare roll. Det kan vara sociala saker som en nordamerikansk tränare, bättre boende, bil eller vad som helst.
Det kan också vara ett enklare sätt för BZ att motivera varför man inte lyckades övertyga killen...
Hur som helst så känns det rätt skönt att för en gångs skull vinna en budgivning:)
Men då truppen redan ser intressantare än förra sessen så borde man väl bara njuta o hoppas allt blir bra
MorganaLefaey:
På vilket sätt har du hört att det skall bli färre än X antal förvärv?
hanzon:
Den enda någorlunda tillförlitliga artkeln jag kan hitta är den senaste med Svartvadet där man citerar honom. Men jag förstår inte utifrån den hur många X är med tanke på hur oklart den behandlar den frågan.
Nyförvärv
Emil Pettersson (Timrå) Ludvig Nilsson (Timrå) Jonathan Bjurö (Västerås), Byron Ritchie (Bern), Patrik Karlkvist (Mora), Shaun Heshka (AK Bars Kazan), Kyle Wilson (Dinamo Riga)
Kyle flanagan ersättare=Kyle wilson
Joonas nättinen ersättare=Byron ritchie
Travis roche ersättare=Shaun heshka
Vet inte om man kan kalla dom ersättare snarare "uppgraderingar" rätt bra sådana dessutom .
modomille: Det är ju då att vi behöver få in Welch på backen så vi har någon istället för Ahnelöv.
Sen är väl Butler i princip klar, tror jag blir bra om han kommer i form (dessa chansningar).
Det jag velat ha mer egentligen är ju en ersättare för Smolenak ( Inte ok inställning) samt en stabil back till 2a uppställningen. Typ ersättare för Lethivouri. MEN, här skulle ju Hedman kunna gå in om han kan hålla 13/14 nivån då han var riktigt bra och inte fjolårsnivån då han tyvärr var rätt kass till och med. För en stabil Hedman tsm. med att Djuse får lite friare tyglar tror jag vore bra.
Fast då har vi ju Carlsson, Torp & Persson bakom dom. Krävs uppryckning där för att det ska kännas direkt bra. Carlsson har ju bevisligen bra spelsinne å blick offensivt, men defensivt pendlar han mellan klappkass och "ok då" nivå.
Monno:
DP tror jag kan klara en defensiv roll som innebär att han skall använda sitt spelsinne till att undvika att göra misstag
J F K:
Här är lite info varför han valde Modo, Och han vill tydligen bli kvar där några år låter det som. Det här låter ju lovande för en förlängning,
Silly:
Det är ju vår gode vän Adam som har varit i farten igen. Han är tamejtusan överallt. Tur att jag scrollade ner och läste vem som hade skrivit artikeln direkt så att jag slapp ödsla min tid på dyngan.
Monno:
Backbesättning 15/16
Welch - Heshka
Torp - Hedman
Djuse - Carlsson
Persson - Runesson
Att jämföra med Färjestads:
Jonas Holös - Ole-Kristian Tollefsen
Mikeal Wikström - Magnus Nygren
Tomas Sgogs - Sebastian Erixon
Daniel Gunnarsson - Niklas Arell
J F K:
Eller har han bara varit smart nog att klippa bort sina ledande frågor ur texten...
Nåväl, Kyle verkar ju vara en bra kille. Och om han tar med sig familjen är det förstås positivt.
Det positiva med Adam är att han verkligen lyckas få MoDo att framstå som världens mest fantastiska klubb att spela i. Måste sticka lite i ögonen på Brynäsarna när hans artiklar ploppar upp i GD. :)
Silly:
Ska bli roligt att höra varför man tvingades vänta så länge på att offentligöra Welsh.
Om han nu är klar, vill säga
Gunnar Soderholtz: Självklart kan man inte berätta varför i sådana fall. Om man av av något skäl inte kan berätta varför så kan man givetvis inte berätta det senare heller. Det vore ju att göra självmål.
J F K:
Kan man väl visst. Varför skulle man inte? Sånt hemlighetsmakeri är det aldrig kring en värvning.
Tror inte ens han kommer spela för Modo, kommande säsong.
skulle det exempelvis vara skattetekniskt så kan man givetvis inte i efterhand erkänna att det var fallet. Det vore ju att erkänna att man skattefifflat. Så, jo. Du har nog inte riktigt tänkt igenom det där.
J F K:
Jo, finns inget sådant mygleri. Vad menar du det skulle vara? NHL -deadline är över m.m. Allt är skitsnack, och jag blir mer och mer tveksam till hans medverkan för oss. Vad för skattetekniska möjligheter skulle spela roll nu? Hans ,eventuella, kontrakt gäller väl sådant fall från september?
Kan inte se att presentationen av en värvning spelar roll rent skattetekniskt. Om klubben väljer att presentera en värvning i mars eller juni spelar inte någon roll för beskattningen av densamme. Eller hur tänkte du att det spelar roll, rent skattetekniskt?
Alltså har ni båda fel. Man kan inte dra någon annan slutsats helt enkelt, även om ni vill att det ska vara annorlunda.
Fel om vad? Du sa i förbifarten att det skulle kunna föreligga skattetekniska skäl. Vilket jag är tveksam till. När det gäller om varför man väntar med att presentera den eventuella värvningen har jag inga synpunkter på det, samma gäller eventuella skäl till detta.
Du däremot nämnde skattetekniska skäl, vilket jag inte kan se har någon betydelse i fallet men du får gärna berätta hur det påverkar beskattningen av spelaren respektive klubben om man väntar med att presentera spelaren?
Sedan finns det ingen anledning att pressa mig. Antingen vet jag inte vad det kan vara eller så vet jag och kan ingenting säga då det skulle skada klubben.
Redigerad kommentar
J F K:
Tycker du verkar yr, och inte tar till dig det som skrivs.
Lägg ner ditt besservisserbeteende.
Redigerad kommentar