Truppen 15/16
Ultimavici hade något förslag på varför han ev. inte presenterats sök på det.
JFK: upprepar frågorna.... Vad hade jag fel om? Kan du nåt om skatterätt?
Men. Jag måste via Facebook och andra medier läst/hört frågan varför han inte presenterats cirka hundra gånger. Jag har aldrig läst/hört om varför.
Det verkar lite osannolikt att vi plötsligt skulle få reda på varför nu när vi spekulerat i en månad.
Gunnar Soderholtz:
I det här fallet är det väl en rejält skapsinnig analys av JFK; att det verkar orimligt att man skulle presentera en spelare som inte är aktuell för klubben.
Om han däremot är aktuell, eller t.o.m. klar; så spelar det ju igen roll av vilken orsak man valt att inte presentera honom som ett nyförvärv. - Alla skäl är ju legitima.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Troligen för att du inte orkade läsa så noga och var inriktad på kritisera
Redigerad kommentar
J F K:
Jag skrev. SKA BLI ROLIGT ATT LÄSA VARFÖR var det så noga att hemlighålla honom som klar! Nu finns inga hinder, att dölja något.
Återigen. OM HAN ÄR KLAR!
Fatta det Mr Besservisser.
Gunnar Soderholtz: Du behöver nog inte vänta allt för länge. http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-hockey-klarar-shl-kravet-1?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content=www.allehanda.se#Ishockey
"När släpper Modo Hockey sina två sista nyförvärv?
– Vi ska ha klart med truppen innan semestern, och jag går på semester i juli. (Charlotte)
Du skickar en passning till Svartvadet alltså?
– Jajjemen, säger Charlotte Gustavsson och skrattar.
Per Svartvadet svarar:
– Jag skulle också vilja ha klart med truppen så fort som möjligt och hoppas att allt sätter sig de närmaste veckorna."
Tror/Hoppas inte Charlotte hintar om nyförvärv innan Juli om det inte faktiskt sker.
Amitiel:
Det blev alltså inte Japan, utan Modo till slut. Undra vad som var tungan på vågen? Surströmmingen? Hehe...
Välkommen, Noah!
Helt fantastisk värvning!
Edit: Smått trist med artistkontrakt dock, missar väl drygt 12 omgångar?
Redigerad kommentar
Hade hellre sett nån av forwardsen på artist istället då.
MorganaLefaey: ja, känns verkligen ruggigt tunt. Heshka har vad jag förstått inte defensiven som sin styrka, och samma trupp som ifjol förutom de 2 bästa backarna(Lehti, Ahnelöv)
förstår dock att Svartvadet vänder på slantarna så gott det går, och Welch är verkligen ingen dussinlirare
Helt klart obra att Welch är på artistkontrakt, men samtidigt är det en ruskigt bra spelare och som ifjol var flera klasser bättre än Ahnelöv.
Sen om Huras kan övertyga Torp om att det inte är J18 kan spelar i så kanske han är aning mer användbar. Han slute ju iaf. Sliter kan bara på lite mer rätt ställe så.
Cyklob:
Det skall bli intressant att höra hans tankar kring sitt val m.m. Och hur han ser på den kommande säsongen.
Men det lär väl dröja ett tag innen någon får en cjans att prata med honom.
Ang Heshka är det någon som sett honom spela? Jag får intrycket av att folk verkar anta att han är dålig defensivt. Hans plus/minus antyder annat. Nu kanske man inte ska hänga upp sig på plus/minus, kan ju vara dålig defensivt ändå.
ivandrago: Jag tror inte att han är usel defensivt. EP är inte facit och den scoutingen var för övrigt gjord för flera år sedan. Innan han fick pris som bäste back i finska ligan.
J F K:
Särskilt texten på EP får ju tolkas som subjektiv, texten är dessutom från 2009 när han spela i AHL så det kan ju hänt en del sen dess. En EP-scouting kan ju desstutom ge intrycket att han är bra defensivt:)
Skall iaf bli spännande
Har sett han spela men var i Manitoba och Peoria så var ett bra tag sen nu, minns inte så mycket av han defensivt men hade han varit totalt värdelös och en fara i egen zone borde man väl lagt det på minnet.
Sen spelar det ju även in stor roll vem han spelar med, har dom bra kemi och förstår bra hur den andra reagerar och tänker kan ju en dålig defensiv spelare bli bra mycket bättre med rätt kedjekompis.
Amitiel:Att Welch kommer på ett artistkontrakt, innebär det att han inte får vistas i Sverige och/ eller får träna med Modo? Vad innebär det konkret? Vet du eller någon annan.
Om han inte får träna med klubben hur ska han hålla sig igång.
KulaShaker: Det är klart att Welch säger att Muprhy var den stora anledningen till att han var så bra. Welch, liksom många andra medietränade spelare, försår värdet av att vara ödmjuk.
Sedan har Bodin en poäng i att Welch inte med puck är den stjärna som en del kanske tror. Han var säkerligen bättre i slutspelet för att det tillåts tuffare spel, vilket gör att han under grundserien inte kanske kommer att vara samma jätte.
Dock är jag rätt säker på att Muprhy tjänade en hel del på att spela med Welch också. Han var beroende av en tuffare back som rensade framför mål och hade säkerligen - om han blivit intervjuad av Bodin - sagt att Welch var en stor anledning till hans framgångar. Därmed inte sagt att inte Murphy kan vara den bättre backen, bara att Bodins antagande känns lite naivt.
Redigerad kommentar
Har får inte vistas i Sverige, Luleå har jag för mig kom runt det genom att låta spelaren sova i finland eller nåt liknande.
KulaShaker:
Tycker även Bodin gör en Wennerholm "det kan gå bra det kan gå dåligt". Han säger att Welch är bra, men inte så bra som "folk tror" och att han blir bättre med en bra backpartner. Det blir ju svårt att säga emot Bodin på den, bortsett från att det är svårt och veta vad "folk tror".
Welch lär ju göra laget bättre, men ingen tror att SM-guldet är hamn pga honom.
Artikeln i Hockeysverige är ganska kul.
Som hur självklart som helst 2 Toppbackar är bättre än 1. >.<.
atomragnar:
Dax att ge upp den långa tuffa NHL karriären med långa säsonger Tobias och komma hem och lira 2-3 säsonger i Modo.
Silly: NHL-meriterade Bill Thomas klar för en svensk klubb & lite David Lidström » VIK FAN CENTRAL
J F K:
Tänkte mer att spelare är inte "klara" förrän de är presenterade, såvida man inte har direkt insyn i klubben. Erik A ansågs ju lika klar en enligt Allehanda om jag inte missminner mig. Kevin Porter var ju en annan spelare som sas vara klar.
Redigerad kommentar
Som jag ser det finns tre alternativ.
1. Welch är inte klar.
2. Welch är klar, men man kan inte presentera det då det skadar klubben. Och det kanske viktigaste, det skulle försätta klubben i en dålig position om det var så.
3. Welch har inte bestämt sig.
Ser du någon annan lösning? Du skriver att han inte kommer att spela för klubben, så varför ska vi då spendera en massa tid på att spekulera varför han inte kunde presenteras? Då är det väl solklart att han inte presenterats för han inte spelar för oss?
Redigerad kommentar