Truppen 15/16
Enligt min åsikt är inte spelare klara förrän de är presenterade, allt annat blir spekulationer.
Mer el mindre välgrundade.
Redigerad kommentar
Iofs;) men såvitt jag minns är det ett sånt fall i Sverige på 20 år, så det får nog betraktas som en ovanlighet;)
Just det. Men det fallet skilde sig väl något från Modos fall, det låg familjeskäl bakom om jag inte minns fel. I Modos fall vart det väl så att man presenterade spelaren innan alla detaljer i kontraktet var klara.
Har 12 forwards om man räknar in Axelsson, Bengtsson och Grundström. Och vet inte om enbart Butler får en att bli lugnare över truppen.
MorganaLefaey:
...och ingen Bill Thomas i Brynäs som det verkar
www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-det-ar-helt-taget-ur-luften#Ishockey
modomille: Jag tror knappast att Modo får några pengar, men man slipper nog betala en massa. Nu tror jag inte att det är relevant just för Butler, men vi får se.
Lustigt att man på sagobladet annonserar att "utan journalister så kan vad som helst bli sant". För mig känns det som om vad som helst kan bli sant på allehanda, så jag begriper inte reklamen...
modomille:
Eller så bröt man med honom för att i stället behålla Hossa som bevisligen trivs och funkar bra med Wilson ...! :-)
Wilsons passning till Svartvadet: Vill spela med HossaPåhlsson om Wilsons superdragEliteprospects.com - Marcel Hossa
Om ni på HS fick välja vilken av spelarna ni hade viljat värva/behållit i Modo vilken skulle det bli då?
Butler
Thomas
Eller Hossa.
Redigerad kommentar
BZ hade rätt i fallet Thomas, dvs han skulle inte till brynäs:)
modomille: hade nog valt Butler men eftersom han dras med en skada som det kan vara lite frågetecken över som gör att han missar stora delar av försäsongen som jag försttåt det så väljer jag nog Thomas även fast jag inte sett han lika mycket. Hossa är ju en oerhört spelare för SHL om han är motiverad och i form men blev ändå inte alltför imponerad när han var här i vinter. Hade nog valt Thomas i nuläget men hoppas på Butler också!
Redigerad kommentar
hanzon: det hoppas jag. Längesen man hade så många anledningar att vara optimisk inför en säsong som denna.
Butler Wilson Thomas
Olofsson/Possler Ritchie Haataja
Två kedjor av hög klass om alla värvningar slår ut väl!
Redigerad kommentar
Samtidigt kan han och Possler mycket väl fungera grymt i en tredjekedja...
Håller med Skröder -Ritchie- Possler kan blir riktigt bra, även Emil P som center mellan Possler och Skröder blir bra
Känns som om truppen är någorlunda på plats nu, någon back till och det är riktigt bra tycker jag. Det verkar som om vi får 3 bra kedjor
Thomas - Wilson
Hataaja - Emil
Skröder - Ritchie
En ganska bra bas tkr iaf jag, till det några intressanta spelare som Possler, Olofsson, Ottosson och Grundström....
Grundström tror jag kommer göra succé. Men likt typ ALLA andra juniorer kommer ha gå ned sig eftersom säsongen lider.
Vet inte vad jag ville säga med det här inlägget riktigt... att vi har väldigt bra komplement näst våra toppar?
Redigerad kommentar
Lite som när Lejonkräket är här och hänger iofs...
Kör på med inlägg:) håller med ang Possler Olofsson. Men tror att vi denna säsong har råd att låta Olofsson utvecklas eftersom övriga Fw är såpass bra. Om Olofsson får spela i andra PP, så kam han nog göra nåt vettigt med en 10-15 min per match
Ja, en back till (helst två) och en FW så känns det riktigt bra! Vi kan ställa upp med tre riktigt bra kedjor och har bredd samt extra center i Thomas. Det som kanske saknas är tyngd..
Picard från Ingolstadt kanske vore en fin backförstärkning.
J F K: Nej, det gör jag inte riktigt heller. Vi har tre spelskickliga centrar, Ritchie och Wilson, sen Pettersson som såg lovande ut de få matcherna han spelade för oss förra säsongen. Var väldigt nöjd när vi förlängde med Skröder och med en duktig playmaker vet vi alla vad Skröder kan åstadkomma.
modomille: Nu börjar det likna något. Kanske man åka till Växjö med kunder och se hockey i vinter, utan att skämmas öronen av sig på hemvägen. Vart Nordgren får plats har jag svårt att se. Måste vara bättre att satsa på ungdom i 3/4 linan.
Nordgren har inte kontrakt för nästa säsong enligt hemsidan. Kanske på väg bort, annars borde det skrivits någon form av kontrakt med honom.
NuMo:
Nu såg jag var jag kunde göra det :-) Tack för hjälpen!
Redigerad kommentar
Har ni som vill sparka svarten något att säga? Har ni ändrat er?