Truppen 15/16
Intressant att både ÖA och Expressen skriver om "prästryktet". Det enda rykte jag hört och sett från nätet är just det som presenterades här på HS. (Vem det nu var)
Det ryktet sa att Welch skulle studera teologi, vilket också visade sig stämma
www.expressen.se/sport/hockey/shl/welch-om-ryktena-bakom-overgangen/
hellge:
Kan inte Noah snacka hit Dennis Rasmussen också...?
Winge i 1a kedjan
Dennis Rasmusson - Kyle Wilson - Bill Thomas
Per-Åge Skröder – Byron Ritchie – Juha Pekka Haataja
Gustav Possler– Emil Pettersson – Victor Olofsson
Carl Grundström – Peter Öberg – Ludvig Nilsson
2 spets kedjor och 2 ungdomskedjor varav 4:e är en riktig Power-femma
Muaahhhhaaaaa.......
Redigerad kommentar
Silly: Skulle gärna se Rasmussen. Men han kommer nog blir jätte jätte jätte dyr i förhållande till vad man får.
Tycker fortfarande Butler vore en spännande värvning om han är aktuell.
Fast en sån som Rasmussen skulle man ju knutit upp en 3år elle så. Fast som sagt, jätte jätte dyr antagligen.
Ser det inte ut som att vi har ett väldigt delat lag med två starka kedjor och två svaga?
hellge:
Nu vet man inte hur dom kommer spela, men nog tycker jag vi har spelare för att minst få 3 starka kedjor.
hellge: Förutsatt att Possler och Pettersson utvecklats till nästa säsong så ska/bör dom hålla bra SHL nivå.
Det är väl Öberg som 4de center som inte känns superduper, men någon junior kan nog avlasta där.
Vi kan väl för tusan inte begära att vi ska ha 4st toppkedjor?
Sant, sen låter det också på Svartvadet som om vi ännu inte har värvat färdigt. Kan några av de som sänkte sig ifjol höja sig i år, borde det kunna funka
Redigerad kommentar
modomille: Troligen har han signalerat detta för rätt länge sedan så Modo har nog räknat med det. Dvs, inga extra pengar för nyförvärv för det.
Däremot låter det på Svartvadet som om vi kanske inte värvat riktigt färdigt ännu.
J F K & modomille:
Tycker det låter aningen ekonomiskt äventyrligt att från Modos sida budgetera med nytt jobb för Anders Forsberg. Det är inte direkt ovanligt att tränare som entledigas utnyttjar sin rätt att få ett år betalt utan att gör något.
När det gäller Forsberg gick han väl frivilligt med på att sänka sin ersättning efter han sparkades. Åtminstone antyddes detta i någon intervju förra säsongen.
J F K:
Det är mycket möjligt. Han är en bra person, Anders. Challe däremot hasade omkring i tofflorna hemma utan att göra ett handtag.
Möjligt att man räknat med att AF skulle lämna men håller du fullt sannolikt att den nuvarande VD ändå tagit med hans lönekostnad i budget för detta år till det varit helt klart att han lämna. Men du kanske sitter på mer info i frågan?
Ja om det varit klart tidigare så är det ju givet att AFs lönepost inte varit med i budgeten, från det datum det blev klart. Problemet är att det svårt för oss och veta något iom att vi inte vet när avtal blev klara, framförallt hur avtalen ser ut.
Eftersom han hade massa erbjudanen redan innan säsongen var över så vara dom nog 100% säker när dom skrev budgeten att dom inte skulle behöva betala hans lön.
Vi kör på det:) egentligen är det ju skitsamma. Mina önskningar i samband med Silly är mer än väl uppfyllda :):)
Han känns som allt annat än en snubbe som håller branta i omklädningsrummet. Sen är han nog en bra förebild och både sympatiskt och hjälpsam.
Jag tror ju fortfarande på Ritche, Hedman och Possler jag. :-)
Ok. Beror på hur man tänker tror jag. Om man vill ha en representant för de "yngre" spelarna är Possler ett alternativ
Möjligheter till att tro dig ökar nog om du motiverar dina synpunkter:) vem skulle isf representera de "yngre"
ivandrago: Nej, tyvärr. Om jag skulle veta någonting sådant så vill jag inte bidra till någon form av ryktesspridning. Jag tror att det kan ha varit lite för mycket press på honom med tanke på den tunna truppen och hur osannolikt han bra han var (och så många mål han gjorde) innan knäskadan.
Vad jag kan säga är att Possler hur som helst verkar ha lagt på sig några kilo muskler och jag tror att han kommer att vara väsentligt bättre kommande säsong.
Men nu ser det väldigt spännande ut måste jag säga. :-)
Nä jag är mer positiv än på många år... snyggt jobbat Svarten!
Onekligen skönt att ha några kapabla rightare att nyttja... Men Brynäs har verkligen tagit det hela till en ny nivå med åtta högerskjutande forwards på kontrakt... det måste vara någon form av rekord :)
ivandrago:
Hoppas Jonathan Lèman kan lägga på sig 4-5 kg muskler under försäsongen,Och får spela lite med Noah och Ryan Då kommer det hända saker med den grabben under den här säsongen. Han kan ta ett antal kliv kommande säsong.