Truppen 15/16
Intressant utläggning av Whitney om nycklarna till ett lyckat powerplay. Ska vi gissa att Modos ändlösa och sekellånga ökenvandring i powerplay är över? Man kan hoppas i varje fall
Då vi spelade kvalserie. :-P
Var det så? Det hade jag förträngt. Nåja, det bådar i så fall gott. Kanske t o m två pp-uppställningar värd namnet
J F K:
Även fast man inte hade bästa materialet ifjol så ska man kunna prestera bättre med ett uppstyrt pp.
Cyklob: Håller med.. Man ser så tydligt att alla vet exakt vad de ska göra i alla sekvenser
Av det jag hört så verkar vi ha samma presspel som förra säsongen... Med allt vad det innebär.
Jaja... Jänkarna mot plantskolan, plantskolan har styrt allt denna period. Nu blir det nog lite reaktioner igen
😀
Cyklob: Nu syftade jag på skellefteå. Jag har full förståelse för att det kommer ta en bit in på säsongen innan man börjar se att Modos spel börjar klaffa, och ännu längre innan det sitter helt. Det är inget konstigt enlight mig
Nu är det åtgärdat
Pratade förra veckan med en spelare som sade att de rutinerade tog det lugnt på försäsongen och han tyckte inte att man skulle ta så hårt på resultaten.
J F K:
Ser iaf betydligt bättre ut i andra perioden. Förutom målet har man skapat en hel del samt lyckats pressa skellefteå bättre.
Sven Tuta:
Skål på dig, stor skillnad nu i andra
mer fart och nu hittar man varann lite bättre
Ben Perrault:
Trots att man varit nära 2-2 flera gånger så sticker SAIK upp och gör 1-3. Kejdan Grundström - Lapierre - Butler ser intressant ut.
snowden:
2-4 nu efter slarv av Heska i 4 mot 4. Inte ett rättvist resultat med 2-2 i andra perioden som modo faktiskt varit bättre.
snowden: 2-4 i spel 4 mot 4
svagt pass i egen zon som gör skellefteåspelaren fri
Butler är otroligt bra och lapierre inte mycket sämre i andra
Den dag vi skaffar en riktigt andrecoach istället för de två nickedockorna kommer jag jubla.
J F K:
Håller med, konstigt att inte vår huvudtränare får välja sina assisterande själv. Men man tar nog chansen att inte förnya kontrakten nästa år när de går ut. Hur ser det ut i J20 lagen har vi någon tränare där som är mogen att vara assisterande i A-laget?
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Om Reiderborn floppar, så slänger man in nr60.
Trodde det bara var fans som kallade Hannu för Pikkarambo. Inte han själv också.
Redigerad kommentar