värvningar
735521 · Nästa » Till forumet
Sv: värvningar
Bad_Brett:
Skulle det vara Dusan Milo skulle vi få en världsback under Haralds ledning.
Sv: värvningar
Poffa:
Absolut. Dock vet jag inte om jag tycker att det är lika komiskt med din subjektivitet ifall bomben består av Dusan Milo. Jag hoppas därför att det är objektive Poffa som sprider rykten som får mig att ligga sömnlös om nätterna.
Absolut. Dock vet jag inte om jag tycker att det är lika komiskt med din subjektivitet ifall bomben består av Dusan Milo. Jag hoppas därför att det är objektive Poffa som sprider rykten som får mig att ligga sömnlös om nätterna.
Sv: värvningar
Bad_Brett:
Fast det beror nog på att Conny är svensk. Annars hade han såklart toppat.
Fast det beror nog på att Conny är svensk. Annars hade han såklart toppat.
Sv: värvningar
Wayne Gresky:
Snarare så räddade jag oss från att få falska förhoppningar. Någon som rankar Dusan Milo som MoDos näst bästa värvning genom tiderna och samtidigt menar att Miloslav Horava d.ä, Adrian Aucoin, Robert Petrovicky och David Vyborny inte platsar på topp 10, ska man nog inte lyssna på allt för mycket i dessa sammanhang. Det förvånar mig att inte Conny Strömberg toppar Poffas lista.
Snarare så räddade jag oss från att få falska förhoppningar. Någon som rankar Dusan Milo som MoDos näst bästa värvning genom tiderna och samtidigt menar att Miloslav Horava d.ä, Adrian Aucoin, Robert Petrovicky och David Vyborny inte platsar på topp 10, ska man nog inte lyssna på allt för mycket i dessa sammanhang. Det förvånar mig att inte Conny Strömberg toppar Poffas lista.
Sv: värvningar
Poffa: På din 10 i topp över utländska spelare: Rent teoretiskt, var tror du bomben skulle hamna?
Sv: värvningar
Poffa: På din 10 i topp över utländska spelare: Rent teoretiskt, var tror du bomben skulle hamna?
Sv: värvningar
Salle: Fast med tanke på att jag aldrig såg Mikko Leinonen live, men alla andra på listan har jag sett live, så kanske det fanns någon form av undermedveten förklaring till utelämnandet av Leinonen.
Sv: värvningar
Poffa:
Hehe, jag förstod att du skulle svara något liknande... Såna där omröstningar är ofast meningslösa. Folk är i allmänhet för korkade för att minnas längre än den senaste veckan, möjligen månaden.
Jag är rätt övertygad om att om man exempelvis idag gjorde en omröstning över det bästa musikstycket som någonsin gjorts så skulle Boten Anna komma rätt högt.
Hehe, jag förstod att du skulle svara något liknande... Såna där omröstningar är ofast meningslösa. Folk är i allmänhet för korkade för att minnas längre än den senaste veckan, möjligen månaden.
Jag är rätt övertygad om att om man exempelvis idag gjorde en omröstning över det bästa musikstycket som någonsin gjorts så skulle Boten Anna komma rätt högt.
Sv: värvningar
mattias - 74:
Det var i alla fall i slutspelet som dom slogs. Foppa lirade inte mycket slutspel alls, faktiskt.
Det var i alla fall i slutspelet som dom slogs. Foppa lirade inte mycket slutspel alls, faktiskt.
Sv: värvningar
Albert Hall:
är du helt säker ?? Jag har för mig att det var foppa men hur som helst fick han rejält med däng =)
är du helt säker ?? Jag har för mig att det var foppa men hur som helst fick han rejält med däng =)
Sv: värvningar
mattias - 74:
Om jag minns rätt så var Foppa skadad när Hinote åkte på däng av Chara. Det måste ha varit nån annan han skyddade.
Om jag minns rätt så var Foppa skadad när Hinote åkte på däng av Chara. Det måste ha varit nån annan han skyddade.
Sv: värvningar
Albert Hall: Ett stort ögonblick, ja. Är Hinote själv en av våra största värvningar? Nej :)
Sv: värvningar
Poffa:
Det man minns av hinote är väl att han agerade slagpåse åt chara när han skyddade nr 21 =)
Det man minns av hinote är väl att han agerade slagpåse åt chara när han skyddade nr 21 =)
Sv: värvningar
Poffa:
Blev inte Hinotes målgest (han gjorde väl honnör?) framröstat som ett av dom allra största ögonblicken i Kempehallens historia?
Blev inte Hinotes målgest (han gjorde väl honnör?) framröstat som ett av dom allra största ögonblicken i Kempehallens historia?
Sv: värvningar
Han var ju kung,
kommer ni inte ihåg matchen när han stod upp mot chara.
men han hade inte sina bästa matcher hela tiden.
Men i mina ögon var han en riktig grovjobbare på hög nivå.
kommer ni inte ihåg matchen när han stod upp mot chara.
men han hade inte sina bästa matcher hela tiden.
Men i mina ögon var han en riktig grovjobbare på hög nivå.
Sv: värvningar
modo_foppa:
Hinote var en rolig typ, men någon spelare var det inte. I mina ögon är han inte en nära topp 20.
Sv: värvningar
modo_foppa: Nu är jag inte så hemma på alla era utlänningar, men jag tvivlar starkt på attt han platsar på era top 10 lista.
Sv: värvningar
Frisco:
Mycket roliga och läsvärda berättelser den där Bosse Wallin skriver, historien om Benoit Perreault är lysande. Fast tunglästa är dom ju, varför styckar han inte av dom lite?
Mycket roliga och läsvärda berättelser den där Bosse Wallin skriver, historien om Benoit Perreault är lysande. Fast tunglästa är dom ju, varför styckar han inte av dom lite?
Sv: värvningar
Poffa: Ben Perreault ?
Var det inte han som var färgblind och släppte in puckar från halva plan, för att han inte hade en susning om vilket lag som hade pucken?
Jojo Touhimaa bara 7:a och Leinonen bara 3:a ?
Var det inte han som var färgblind och släppte in puckar från halva plan, för att han inte hade en susning om vilket lag som hade pucken?
Jojo Touhimaa bara 7:a och Leinonen bara 3:a ?
Sv: värvningar
Salle:
Jag har inte druckit, kanske därför som jag har den här listan. Dusan Milo var en av de bästa värvningarna MODO någonsin gjort, tyvärr valde man att följa upp det med att sätta honom i frysboxen.
Vad det gäller Horava Sr så var det en mycket bra spelare, men tyvärr så platsar han inte på min 10 i topp.
Sv: värvningar
Poffa: Dusan Milo 2:a och ingen Miroslav Horava (Sr)? Går OBH Nordican på högtryck?
Har du glömt Aucoin... :-)
Har du glömt Aucoin... :-)
Sv: värvningar
Paddan:
1. Karol Krizan
2. Dusan Milo
3. Mikko Leinonen
4. Frantisek Kaberle
5. Timo Blomqvist
6. Martin Hostak
7. Juha Tuohimaa
8. Pekka Arbelius
9. Ben Perrault
10. Mika Lehtinen
Sv: värvningar
Martin S: Vykoukal hamnade väl i Boorkens "frysfack" och fick inte alltför mycket chanser att visa vad han kunde, om jag minns rätt. Stack hem till Tjeckien igen, skyllde på militärtjänsten och fick nästan omgående ny klubbadress. Har väl varit landslagsman under en stor del av de säsonger han spelat i Finland.
Sv: värvningar
1 Karol Krizan
2 Frantisek Kaberle
3 Miroslav Horava
4 Mikko Leinonen
5 Martin Hostak
6 David Vyborny
7 Timo Blomqvist
8 Juha Tuohimaa
Sedan börjar det svåra. Vilka spelare ska ha de två sista platserna? Staal tycker jag inte platsar, det gör heller ingen annan dansk.
Hur var Vykoukal? Efter årets säsong så är det nog dags att skriva in Milo på denna lista också.
Jag får nog fundera vidare på plats nio och tio. Raitanen och Kapusta lutar det åt just nu, självklart med Kivaho som outsider.
2 Frantisek Kaberle
3 Miroslav Horava
4 Mikko Leinonen
5 Martin Hostak
6 David Vyborny
7 Timo Blomqvist
8 Juha Tuohimaa
Sedan börjar det svåra. Vilka spelare ska ha de två sista platserna? Staal tycker jag inte platsar, det gör heller ingen annan dansk.
Hur var Vykoukal? Efter årets säsong så är det nog dags att skriva in Milo på denna lista också.
Jag får nog fundera vidare på plats nio och tio. Raitanen och Kapusta lutar det åt just nu, självklart med Kivaho som outsider.
Sv: värvningar
shinzawai: Det här är Pekka Arbelius. Kom från Kärpät till MoDo inför säsongen 85-86.
Sv: värvningar
Paddan: Kan detta också varit enda gången som MODO-fansen applåderar då en motståndare gör mål? Jag kan själv inte komma på något annat tillfälle. Jo, jag var en av de som stod på ståplats(detta var långt före webbradio och det känns nästan som om inte internet fanns heller :) och applåderade.
Undra förresten hur Werner kommer att mottagas när han kommer "hem". Visste ni förresten att fem av åtta backar i Sheleftyou har spelat för MODO?
Undra förresten hur Werner kommer att mottagas när han kommer "hem". Visste ni förresten att fem av åtta backar i Sheleftyou har spelat för MODO?
Sv: värvningar
Portello: Jag tror du måste ha förväxlat det med första gången Hostak dök upp i Kempis i SSK-tröjan, när han fick stående ovationer och MoDo-supportrar till och med jublade när han gjorde mål för SSK.
Sv: värvningar
Paddan: Hostak fick väl rätt fin mottagning av övikspubliken första gången han kom till Kempis i Luleådressen?
Sv: värvningar
Icing-Ove: Tycker det låter mera som om han sjunger Sundins istället för Sedins. Något säger mig att låten inte säljer guld.
Sv: värvningar
Alfred Awful: Det ska bli spännande att se hur pass många på din lista som är blåturkosa.
Sv: värvningar
1. Karol Krizan
2. Miroslav Horava
3. Frantisek Kaberle
4. David Vyborny
5. Martin Hostak
6. Mikko Leinonen
7. Kim Staal
8. Miroslav hlinka
9. Timo Blomqvist
10. Juha Tuohimaa
2. Miroslav Horava
3. Frantisek Kaberle
4. David Vyborny
5. Martin Hostak
6. Mikko Leinonen
7. Kim Staal
8. Miroslav hlinka
9. Timo Blomqvist
10. Juha Tuohimaa
Sv: värvningar
Salle: Hehe, aj fan, man kanske skulle läst igenom listan innan man lade ut den. Var så övertygad om att jag placerat Leinonen på en av de översta platserna att jag tydligen glömde honom i hastigheten.
Sv: värvningar
Paddan: Det gör lite ont att inte se Mikko Leinonen på den listan. Han borde gå in nånstans efter Hostak utan problem.
Sv: värvningar
MODOJohan:
Svenskt uppslagsord
import importen subst.
införande av varor till ett land
motsats export
Svenskt uppslagsord
import importen subst.
införande av varor till ett land
motsats export
1) Hirsch
2) Krizan
3) Lintner