Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Du kan väl knapapst ha med Magnus Johansson där.. Han är därifrån men han spelade ju i Frölunda förut när LHC var i ES så!
I Leksand har vi Örjan Lindmark :)
Nej du har rätt - det går inte att hitta en i alla lag, bara nästan:
HV71 - Johan Davidsson
Frölunda - Niklas Andersson
Linköping - Magnus Johansson
Färjestad - Jörgen Jönsson & Peter Nordström
MoDo - Per Svartvadet
Luleå - Mikael Renberg
Brynäs - Tommy Sjödin
Mora - Håkan Bogg
Timrå - Robert Carlsson
Djurgården - Fredrik Bremberg & Niklas Falk
Södertälje - Magnus Lindquist
Leksand - ?????
Men vänta - du sa "lag i ES" och då kan vi ju ta bort det sistnämnda...
Det är bara att vänta och se hur det blir.
Det är nog få som glömmer förra säsongens löpsedel:
"Satan kommer till Mora"
Dessutom blir det ju svårt att få ett hjärta på klubben när konkurrenterna värvar dem efter ett år.
Jag vet spelare som mer eller mindre varit överens med LIF och i sista stund har nån av de 4 kommit och handlat i sista sekund. Hörde att Tarvainen var i princip klar innan han ritade på för LHC!!
Jo det är bara pengar. Nämn en spelare i varje lag i ES som har hjärta för klubben idag skall jag applådera dig!
Poängen är att förra säsongen var de "dussinspelare".
Mora IK kan hitta fler, och kontinuiteten ser man med fler Elitserie-säsonger.
Dessutom har Simons varit noga med att spara stommen.
Om man får citera honnom själv:
"Det är ett fem-års projekt"
Vilket får mig osökt att tänka på en annan klubb...
Dragan 2k: Om jag visste vad det beror på.
Det troliga är väl att vi ser baksidan av att försöka hålla ett Elitsereielag på en liten "tråkig" ort. Om vi tappade spelare till större städer skulle jag kanske kunna acceptera det men upp till mörkret i Luleå?!?
Det är inga dussinlirare som kan eventuellt vara på väg bort.
Även om de inte sticker jade jag varit orolig kanske framförallt beroende på att man tappar möjligheten till kontinutitet. Simons är erkänt duktig på att bygga bra lag men förr eller senare kommer väl i så fall bristen på kontinuitet att visa sig eller jag kanske är ute och cyklar.
Kommer snart en komentar från Luleå: Vi har haft koll på Eric ett tag och han skulle passa in ........... , eller han var påtänkt redan ifjol men Mora hann före :-;
Luleå kanske börjar se Mora som ett framtida hot och vill därför brandskatta oss på de bästa spelarna.
Se där, två flugor i en smäll. Luleå blir bättre på bekostnad av Mora som får problem!
Har tyvärr ingen koll på Chrome Wheel Circus - det måste vara efter att jag flyttade från Mora.
hehe ja det är ju vad 3:e spelaren nu eller ?? kan bli fler innan silly seasoon är över..
"Luleå har, enligt redaktionens källor, överlämnat ett kontraktsförslag till Moras svensk-kanadensare Eric Johansson som nyligen blev uttagen till den svenska landslagstrupp som ska möta Norge i en träningsmatch den sjätte april. Eric Johansson, som gjorde 32 poäng (13+19) på 50 matcher under grundserien, kommer troligtvis att besöka Luleå i slutet av veckan för att bekanta sig med tränarna, spelarna och staden."
Men den lösningen är nog, tyvärr, inte aktuell för FM Matsson Arena.
Inte än iallafall...
Idrott oh alkohol är ingen bra kombimnation, men som åskadare går det utmärkt :P
J-VM kanske berättigar till EU-bidrag eller stålar från Länsstyrelsen?
B-hallen då? Rykten säger att det planeras för byggstart i sommar, ligger nån sanning i det? Kostnad? Sponsorer?
http://www.mik.se
Jag undrar om någon har nåt inspelat med Chrome Wheel Circus? Bandet innehöll bland annat Mårten Olsson och Daniel Jansson och hade flera hits på Zorntoppen under 80-talet. Minns bland annat en låt som inte ville släppa förstaplatsen på nämnda lista som hette Marianne. Har för mig att bandet hette nåt annat först men bytte senare till detta namn som någon av medlemmarna hittade på fodralet till en P-rulle.
insu:
I en Hawkwind-klan på nätet har medlemmar skickat runt bandinspelingar på olika space-rock-inspelningar, för att se vilka vi kunde placera av de obskyra lätena. På rent jävelskap pluttade jag in Potens De Luxe bland andra mer -eh- riktiga inspelningarna. INGEN, inte ens gudarna i Australien eller Skottland, kunde placera bandet. Dock var uppmärksamheten och imponeringen stor, och jag har flera gånger uppmanats -ja rent av beordrats- att ordna fram fler inspelningar på detta folkskygga kollektiv.
Tyvärr har jag inte kunnat leva upp till de förväntningar jag skapat.
Jag kommer ihåg att Potens De Luxe försökte skapa en myt om sig själva innan rockgalan, genom att dela ut en miljon runda kartongbitar (?) med namnet skrivet i sirliga cirklar på S:t Mikaelsskolan.
Även Tonys synt finns i minnesbilden. Wow.
Re: Djupdykning
Det var väl nån som nämnde nån Mora-musiker längre ned i tråden, som fick stenarna att rulla.
Potens DeLuxe! Det var väl det närmaste performance art vi kom i Mora? Vilket instrument jag själv spelade minns jag inte, men vi hade i alla fall Tony "Älgen" Söderström på nyinköpt synt och järnhandlare Peter Östlund på galvaniserad stålplåt 200x100 cm + en handfull personer på sång. Inga repetitioner och alla som ville fick vara med. Ett klassist framträdande. Jag tror faktiskt jag har en tejp från den konserten i mina gömmor.
Sitter du och går igenom dina gamla band, håller du på att bygga om hemma eller vadan denna djupdykning i det förflutna?
men du har en poäng.