Stigsson: Ang: Souvenirer så har även mora ett väldigt litet utbud jämfört med andra klubbar vilket iofs är förståeligt med tanke på att förra säsongen var den första i es. Men jag vet att det är mer souvenirer på gång och vi vet ju alla att souvenirer är en färskvara, man vill ju ha det senare, så ju större utbud ju mer försäljning.
Är det inte dags att göra nåt åt den Svenska domarkåren? Det har varit en liten eller ingen diskusion om denna fråga i detta forum än.. eller tycker ni att samtliga domare håller hög klass?? Mins ni Odoya mot Horcoff..man blir ju irriterad direkt man ränkter tanken. Fram för proffsdomare!
Sponsorintäkterna har i år uppgått till 20 milj. Souvenirförsäljningen ca 1,3 milj (vi sålde lika mycket souvenirer i år per match som totalt under hela förra säsongen och ändå ligger vi långt efter de flesta andra lagen på den punkten).
Efter att ha deltagit vid Mora IK´s årsmöte så kan man släppa bilderna om dålig ekonomi som vissa tidningar har målat upp.
Koncernens (Mora IK och Mora IK Fastighets AB) omsättning har varit 44360 tkr, varav den idrottsföreningen har stått för 38090 tkr. Koncernens resultat visar mycket goda 3905 tkr varav idrottsföreningen står för 3628 tkr. Det egna kapitalet i koncernen uppgår numera till 5593 tkr varav idrottsföreningen står för 5348 tkr.
Du har m a o inte svarat på mina frågor, utan svarat på några helt andra frågor. Jag skrev: "En stängd serie är en död serie." Du svarade: "nej nej det beror på hur man lägger upp de..." Jag frågade då: "Finns det mer än ett sätt?" Du svarade: "finns säkert 100"
Ola: men herregud ...... ja sa att de finns hundra olika sätt att göra det bättre inte 100 olika sätt att stänga serien... håller igen med resterande dumma komentarer så inte stigsson behöver radera nått
Dino: det här förslaget att låta dom spela i div 1 tycker ja inte är bra.... juniorlag ska spela i junior serie.... för går dom in i 1an då förstör dom för andra klubbar....+ att de kommer att sluta med att juniorlagen inte är några juniorlag längre
Dino: och hur ska man göra det hade du tänkt? skulle du begränsa antalet utlänningar så höjer du samtidigt statusen på dom utlänska spelare som kommer ´hit
Anders i Budum: njae kanske inte men nån utlännings regel måste till.... ja förstår Leksand , Mora , Brynäs och dom andra klubbarna som tar in utlänska spelare .... men de missgynnar svenska juniorer....3-4 utlänningar per lag vore bättre
Db_04: Tycker du verkligen att serien bör stängas? Vad har du för positiva argument till det i så fall. Var finns moroten för de lag i de undre serierna att kunna ta sig till eliten i så fall? Jag bara undrar..
87bth01: Den moderna topp idrotten ser ut så här idag, det är bara att acceptera. Titta på Real Madrid för att ta ett exempel, hur många spanjorer har dom i sitt lag? Titta på Ottawa, hur många kanadesare har de? De gläds åt sina framgångar och med de spelare de har, sen spelar det inte någon roll varifrån de kommer. Jag säger som Dino, bättre med bra spelare oavsett nationalitet än medelmåttor från Sverige som knappt håller allsvensk klass. Min åsikt!
Jag tycker att det är mycket roligare att ha många "egna produkter" i laget, men man vill ju såklart vinna och då är det bra att kunna köpa in spelare utifrån..
Nej, jag vet och jag tycker det är trist att man ska behöva plocka in majoriteten av spelarmaterialet utifrån. Jag vet att det inte finns så mycket att göra åt det och konstaterar bara att det är lite tråkigt.
87bth01: i det fallet är mora en av dom klubbar som är bäst.... tittar du på deras J18 & J20 så är i stort sett alla från dalarna. + att när dom gick upp var halva laget egna produkter...så ser det väl inte ut i dag av förståliga själ
Anders i Budum: de negativa är väll just att dom yngre killarna inte får chansen.... de bästa vore ju å stänga ligan och sätta en gräns för utlänska spelare
87bth01: Varför är det alltid en sån negativ attityd när en klubb värvar en spelare från ett annat land? De är väl precis lika mycket spelare och människa som en spelare från vårt land. Se det positivt istället. De kan förmedla goda kunskaper till våra egna yngre spelare. Det är ju toppen!