Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 560637 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför 05/06
Detta är kanske inte nått som hör Mora hockey till, men värt att se ändå. Kolla länken. Farwell Foppa!

rapidshare.de/files/3632627/Farewellfoppa_0001.wmv.html

Dino:

Kolla dessa 3 länkar varje dag får du kanske ditt svar
www.tsn.ca/nhl/feature.asp?fid=7006
www.edmontonoilers.com/
www.morahockey.se

Wengi: Det låter väldigt osannolikt att Horcoff skulle komma tillbaks men....man ska nog aldrig säga aldrig.....konstigare saker har hänt t.ex att Krutov spelade i Östersund

Dino: du kan sluta drömma.. för han kommer inte spela för mora.. blir nog en annan transatlant!

Dino: Nej dessutom är han restricted free agent vilket innebär att de blir lite krångligt att skriva på för nå annat lag än Edmonton

PixelZorba:Jag vägrar sluta drömma..... Har inte sett att han skrivit på för nåt lag i NHL än heller...

Db_04: Nä jag har inte hört nåt..än!

Sv: Äntligen går laget på is!
Stigsson: Låter bra, började bli orolig att något hänt moderatorn..

Anders i Budum: nån presskonferans inplanerad?

PixelZorba: ...det gör jag! Han kommer, var så säker!

Dino: Jag vågar inte hoppas..

AH: Det är klart att det är Horcoff......*L*

87bth01: ...no comments...

zeb:

Här på HockeySnack uppskattas det om man försöker hålla en trevlig ton gentemot andra.

Eller som det står längst upp här i Moras gästbok:
Var trevlig, behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

zeb: Jag tycker att Db 04 är en vettig skribent. Spännade att rykten florerar..hoppas de är sanna..

Db_04: det vet du inget om

Har hört att det inom en snar framtid offentliggörs en nyhet gällande en spelares vara eller icke vara.

MrAce: kommer Horcoff?

Anders i Budum: Jag har bara semester och försöker för min hälsas skull att koppla bort hockeyn i alla fall 4 veckor ;-), men som du ser kan jag inte riktigt hålla mig härifrån.

Från och med måndag är jag dock tillbaka och lägger mig i debatterna som jag brukar göra.

skrutt: men de kan ju ändras :) Harri vill väll gärna ha mycke av sina landsmän

Db_04: tack! då slipper jag fundera vidare på det!

skrutt: i ett tidigare utalande så sa man väll att Kalle Kerman var den sissta finnen i år

Träffade en snubbe i hallen innan första träningen i måndags som var förälder åt ett barn på hockeyskolan. Han sa att han hört Harri välkomna en finsk spelare under dagen och att dom skulle gå in och kolla på lägenhet i Mora. Inte läst någonstans om någon ny finne. Var detta ännu ett i mängden av alla falska rykten som sprids eller var det en av de "gamla" finnarna som kom först i måndags?

MrAce: *L*

MrAce: Alltid denna Micke Simons ? så nu säger Janne åt Harri ´´ f*n inte behövs Horcoff , kör me Micke i ställe´´

Dino:

Japp Horcoff är nu mer återfunnen, ryktas om att han satt på läktaren igår morse kl 06.45 med en mosbricka i handen medans Horc´s nya Cresent cykel (sponsrad av Ola Ernlund) stod fint parkerad utanför kansliet.

Det hela slutade dock i tragedi då #78 skulle slå en flipp-passning, ist. för att Martin Jansson skulle få passningen så hamnade den istället på okey-läktaren. Resultatet av detta var att Shawns byxor vart fulla med pulver-mos och han tog första bästa flyg hem. Så nu kan alla MIK Fans sluta hoppas på en comeback för Horc...

Men ni ska få se att det slutar med att vi har Horcoff, vid nedsläppet mot FBK den 26/9.......

Nej nu börjar det bli dags för "Bomben". Det är väl dags att det bränner till lite på spelarmarknaden igen. Jag tror att det kommer att hända saker nästa vecka.... Resten av denna blir nog lugn, men sen ni.....

Sv: Lockouten är slut
Anders i Budum: Kul för Philadelphia att de äntligen får Foppa i laget, som de bytte gort redan 1991. Snacka om dåligt byte förresten, Lindros mot Foppa....

..Simons han inte...Philadephia var före...:)

Sv: Bloggen
Bloggen:

Bara för att det är en ny MIK sajt så låter jag ditt inlägg kvar (denna gång).
Men till framtiden så får du gärna skriva något mer än att sidan är uppdaterad, samt att du kan fortsätta på din redan befintliga tråd. Så starta inte en ny tråd varje gång sidan är uppdaterad, Tack!

// Moderator

Bloggen
är uppdaterad

smidjefans.blogspot.com

mr big: han har då inte skrivit på för Penguins än så antagligen blir han er

Någon som vet något om "Ross Lupachuk" ??????
Blir han kvar i mora eller??

wille: Spännande :P

wille: Jag har inte hört nåt...men fan va kul med ett fränt rykte! Mer sånt. Hossa är välkommen!!

83 Liljegren: Det är klart den är dålig och jag tror hockeyligan införde den bara för att försöka efterlikna NHL... j-a småborgare...

wille: han är då kontraktslös enligt TSN (dock restricted free agent)

Min syrra har under helgen varit i idre, där hon träffade på en stor del av Moras A-lag tydligen. Enligt henne fanns åxå Marcel Hossa med i gänget. Något som vet om Marcel ska lira med Mora? Eller är det nåt som varit klart ett tag som jag har missat under mina semesterveckor?..

MoraJake: Ja du har nog rätt.

Stigsson: Nä..inte nått speciellt..bara ett tag sen man såg några inlägg från dig..

MoraJake:

I morgonbitti (onsdag) klockan 06.45 börjar dom träna på allvar.

Anders i Budum: Här är jag! Vad vill du?

Anders i Budum: Kanske är det Tony Stigsson?

Anders i Budum: Den här veckan va väll bara en ´´känna på grejjerna vecka´´...de står att träningen blir intensiv för mora först nästa vecka och då lär väll nån tränare va på isen :)

Var fan e stigsson?

83 Liljegren: För det första, nationalsången är inte dålig. För det andra, jag tror inte ett smack på att spelarna går ner i varv p.g.a nationalsången. Hockey är show nu, den ingår och höjer värdet på tillställningen.

mattias - 74: För att i en adrenalinstinn sport som ishockey passar den inte in. Man bygger upp stämningen innan matchen och när lagen åker in på isen osv för att sedan ska alla stå upp helt stilla och lyssna på den skiten... spelarna går ju ner i varv också.

En annan anledning kan vara att den är dålig.

no probs, Portello:
Det var inte mitt heller - bara en frejdigt försök att få in en VERKLIG högtid i tråden! Och Fåsås-marsch måste du vara siljansbo - eller näst intill - för att förstå.

mattias - 74: Ok!

« · 560637 · »