Nog är väl Elomo den ni skall bvara mest missnöjd med eller ?? Kultanen visste jag var bra och likaså Kerman men inte har väl Elomo infriat förväntningarna eller??
MIK 7-1: Ja, jag hoppas det. Det sades ju att det förra veckans skulle skrivas signaturer utav helsike. Men vad jag minns (dåligt närminne :) ) så var det bara #41 som sajnade kontrakt.
MIK 7-1: Jo, jag var inne på den linjen jag med, att dom kanske skulle försöka sno hela kedjan. Men då skulle nog Chrunak få muta Mr. Simons personligen innan det skulle inträffa. Men man ska ju aldrig säga aldrig.
RQT: Håller med, Johansson är mycket värre att missta. Föratt inte tala om Boggen, om det visar sig att de vill åt hela kjedjan. Den sist nämda kommer nog inte att lämna Mora för egen maskin.
RQT: LHF hade haft koll på Kerman i flera år, så jag accepterar att vi snodde honom från er. Eric däremot tror jag knappast Nobbe haft koll på innan han kom till er, och därmed anser jag heller inte att det är ok om han skulle försöka knycka honom. Jag vill ju att det ska gå bra för er.
Kickan: Jag hoppas det bara är skitsnack. Att Kerman drog var väl okej, men Johansson är mkt mkt viktigare för Mora, och det skulle svida rejält om också han drar.
RQT: Det kanske bara är skitsnack. Svenska Fåns LHF-sektion har ju inte direkt gjort sig kända för att alla gånger leverera korrekt information. Däremot kan man lita på att det ligger något i de rykten som publiceras av Jante (och Robert, som grundade HM som sedermera blev uppköpt) på Hockeycentralen. Faktum är att det är den enda svenska ryktessida jag fäster någon som helst tilltro till. Hockeymagasinet i dess nuvarande form suger däremot. Det var bättre på Roberts tid.
MIK 7-1: En 34 årig Pasi Määttänen duger inte för min del. Då kan man hellre satsa på en junior. Skulle säkerligen spara "en och annan" krona också. Nu är säkert inte ens Pasi påtänkt i och för sig...
MIK 7-1: Förlåt oss om ryktet skulle vara sant. Herregud - Mora är det sista motståndarlag jag vill dränera på spelare. Däremot skulle jag älska att se att t ex Warulfven dränerades. Ordentligt dessutom. Ja helst totalt. Kärringarna kunde nog må bra av lite dränering de också - om än de missade slutspel.
mattias - 74: Med tanke på vilken publikfavorit Toukko har blivit i Mora. Så tror jag att han skulle uppskattas även hos er, men i vit-blåtröja förstårs.
RQT: Tjaa, Pasi Määttänen var ju bänkad senaste matchen då HV71 spelade med noll (0) utlänningar i laget så han ligger väl bäst till att vilja byta klubb...!?
Nr19: "inte en chans... Han och Ledin vill jag inte se i Leksand för allt smör i Småland..."
Om man läser lite mellan raderna så förstår man snart att det Mattias egentligen menar är att han inte vill se dem i Leksand, iförda FBK- eller MIK-tröjor. Hade de däremot haft en LIF-dito på sig hade han jublat i högan sky ;-)
Han är antagligen Från sverige eller nån annan liga i europa? kanske från schweiz eller finlad jag vet inte men ajag vet att en finne är klar . å han ska tydligen var i hög klass !!
mattias - 74: Pasi Määttänen, Mikko Peltola, Jussi Tarvainen, Sami Torkki är väl de finländska centrar som spelar ES. Torkki skulle nog passa utmärkt i Mora.
mattias - 74: Nej du har rätt - det går inte att hitta en i alla lag, bara nästan:
HV71 - Johan Davidsson Frölunda - Niklas Andersson Linköping - Magnus Johansson Färjestad - Jörgen Jönsson & Peter Nordström MoDo - Per Svartvadet Luleå - Mikael Renberg Brynäs - Tommy Sjödin Mora - Håkan Bogg Timrå - Robert Carlsson Djurgården - Fredrik Bremberg & Niklas Falk Södertälje - Magnus Lindquist Leksand - ?????
Men vänta - du sa "lag i ES" och då kan vi ju ta bort det sistnämnda...
RQT: Det här med hjärta för klubben tror jag inte alls existerar längre i den nivå vi supportrar hade hoppats. Det är bara killar som spelat en längre tid i föreningen som borde känna så. Givetvis även spelare som vuxit upp i området och spelat all sin hockey där och så vidare.
Dessutom blir det ju svårt att få ett hjärta på klubben när konkurrenterna värvar dem efter ett år.
Jag vet spelare som mer eller mindre varit överens med LIF och i sista stund har nån av de 4 kommit och handlat i sista sekund. Hörde att Tarvainen var i princip klar innan han ritade på för LHC!!
Nog är väl Elomo den ni skall bvara mest missnöjd med eller ?? Kultanen visste jag var bra och likaså Kerman men inte har väl Elomo infriat förväntningarna eller??