Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 702145 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ny spelare presenteras i morgon
Metal Guru:
...eller så smyger vi ut på kvällen och byter plats på väg- och kommunskyltarna mellan Mora och Leksand, så att simmarbasen och hans polare uppe i norr kan värva bröderna Stendum och andra moringar.

RQT:
Kan vi inte återvärva Fabus och Kreosotowitch, och se'n i lönndom tipsa simmarbasen i norr, så att han noterar i sin uppsiktsbok..? 

RQT: Selander säger dessutom att transferfönstren är borttagna. Ännu bättre. Det betyder att vi kan plocka honom när som helst innan deadline bara vi lyckas smuggla in LHF-klausuler i era kontrakt ; )

Kickan: Tss, låter ju jättebra hörredu! Det är nog bäst att signa 4-5 år på en gång för att få en chans att ha dom kvar i klubben.

Albert Hall: Han kan väl få skriva på för hur många år som helst. Fast bara under förutsättning att kontraktet innehåller en LHF-klausul. Dvs han får i vilket transferfönster som helst bryta kontraktet för spel i LHF : ) Sketabra idé va?

Bara de inte är Jesper Ollas !

Albert Hall: Jag tänker inte bli elak, inte än;)

RQT: Jag tycker ett år räcker.

m o r a: Hehe, nu vill man ju verkligen veta vem killen är :) Hoppas på ett lite längre kontrakt med en ung spelare.

Stigsson: ... och om man dessutom lägger till det faktum att vissa spelare i laget ska ta emot och äta en matbit med en ny finsk spelare så kan man ju verkligen börja tro på ryktet. =)

Poffa: Jag är benägen att tro på detta nick trots dennes korta karriär på HS. Denna bedömning gör jag på att jag kan se vederbörandes IP adress och om jag vänder på nicket så får jag genast fram namnet på en kille med goda insikter i MIK och som bör ha kunskaper om eventuella presskonferenser.

henrikj: Visst är det en härlig tid nu i "Värvningstider".
Man hör nästan dagligen de mest fantastiska rykten.
Man vet inte vad man ska tro, eller vem man ska tro på.

När man var liten längtade man efter Julafton.
Sen upptäckte man att den hade bytt datum och blivit längre.:)

Sv: Snacka om att vända kappan efter vinden!
Knogen: Visst är Leksingarna många ute i landet, och alla dessa härstammar inte från Dalarna.
Men många av dem gör just det, och även de har fått en till möjlighet.

Du blir någ förvånad när du upptäcker hur många supportrar MIK har ute i landet.
Jag menar inte att vi har fler än LIF, iallafall inte än.
Kanske om 30 år;)

Sen finns det flera större städer utan Elitserie-lag, med folk som söker substitut-lag.

Mora IK är populärare i Sverige än vad media vill ge sken av.

MIK 7-1:
Som urmoring förväntas man ju säga att man alltid avskytt ärerivalen som pesten. Men jag måste faktiskt erkänna att jag en gång i tiden kunde räknas in bland de där dubbelsympatisörerna du nämner. Jag har alltid hållit MIK främst, men jag har allt hållit en liten tumme för Leksand i elitserien också. Det gick ju bra så länge de spelade i olika serier.

Vändpunkten kom när Leksand åkte ner i allsvenskan efter jul, säsongen 90/91 (?). Plötsligt avskydde jag Leksand. Och där har jag befunnit mig sedan dess. Jag tror det berodde mycket på de leksingbekanta jag hade på St. Mikaelsskolan under den tiden. Deras överlägsna attityd, och evinnerliga "Vi har största klacken"- och "Vi är hela Sveriges lag"-snack gjorde bara att jag höll ännu mer på Mora. Samtidigt förvandlades Leksand till pestlaget nr.1.

Nog har vi en lång väg kvar innan vi kommer upp till Leksands popularitetsnivå, men faktum är att Leksand mer och mer gått från epitetet "Hela Sveriges lag", till att bara vara "Alla leksingars lag".

Tyvärr är ju leksingarna fortfarande rätt många runt om i landet.

Poffa: mm trippel- hmm, däremot kan det nog stämma att en ny spelare ska presenteras. Har hört det från flera håll.

srednA:

Hmm, startar en tråd angående detta och sedan avslutar han sitt medlemsskap här på HS. Dubbel-Hmmmm...

srednA: Källa? Man har ju hört talas om "en och annan" presskonferens på det här forumet som aldrig blivit av.

srednA: okej ! ska bli intresant å se vem de kan vara.

Ny spelare presenteras i morgon
Presskonferens klockan 15.00 i morgon.

Ny spelare presenteras.

Knogen: Sant, mycket sant.
Men så har vi faktiskt, tro det eller ej, en stor grupp MIK-supportrar som har haft LIF som substitut-klubb i Elitserien.
De tycker att man "måste hålla på ett DALA-lag i högsta serien".

När vi nu fick två, blev det problem.
Även de har börjat inse, en efter en, att man kan inte hålla på båda.

Så när det nu gick dåligt för "det rätta dala-laget" eller medias dala-lag,
började de byta till det andra.

Med andra ord: det finns två "hela sveriges-lag".

Om trenden vänder får vi se...

mattias - 74:

Vet inte om jag ska tolka det där som positivt eller negativt, men tack i alla fall :-)

Sv: Eric Johansson till Luleå?
henrikj: Nu vet vi iallafall att det finns nån sanning i det rycktet,
och än har de inte skrivit på.

Men jag tror, hur det än blir, att Luleå kommer att få det svårt i Smidjegrav.

Vi fick precis en ny klubb att tycka illa om...

Knogen:

Ingen kan uttrycka sig som dig Knogen :D

mattias - 74:

Stereotypen för en kaffemuggssupporter är väl en som säger sig hålla på ett lag. För att understryka detta har han kanske en kaffemugg med favoritlagets emblem på, eller något annat attribut, som han glatt visar upp på jobbet.

Att han sedan knappt kan nämna en spelare i truppen på sitt favoritlag, inte har en susning om när de spelar sina matcher eller faktisk bara sett laget vid något enstaka tillfälle ("När farsan tog med mig till hallen, när jag var 5 år" typ), är inget som gör att han undhåller sig från att kalla sig supporter.

Urtypiskt för en kaffemuggare är också den totala bristen på intresse för laget vid motgång. Då kan man plötsligt höra utspel som: "Hockey? Nej, för fan! Sånt har jag slutat bry mig om för länge sedan. Tacka vet ja fotboll".

Finns nog fler definitioner....

zeb: Det är just därför Mora kommer få svårt att hålla i sina stjärnor. Det finns inte tillräckligt med flis i klubben.

zeb: Än är det väl för tidigt att mål fan på vägen. Det är ju faktiskt bara #22 man tappat. Hittils kanske man bör tillägga dock. Att #14 och #6 antagligen erbjudits kontrakt från Luleå behöver ju inte betyda något egentligen i slutändan.

RQT: Ja du vad tror du lönerna ligger på idag ska man vara med och leka på den här nivån får man nog betala om man ska några spelare kvar

RQT:
Helt klart! Vi har inte samma ekonomiska muskler att stångas med tyvärr.

Icke desto mindre börjar jag tycka rejält illa om Luleå nu.

Ola:

Förklara vad du menar med kaffemugssupportrar ?

zeb: Tror Mora skulle få riktigt tufft om de skulle betala 90tusen i månaden åt sina "stjärnor" :/

Puven: Man kan ju undra vad Mora håller på med ,ska man släppa dom bästa spelarna,måste väl finnas nån ekonomi i Mora med eller har dom haft så dåligt betalt ,ta och vakna

mattias - 74:
Bland de riktiga supportrarna så finns det nog inte några som skulle byta lag till lokalkonkurrenten. Men däremot finns det säkert sådana bland Leksands kaffemuggssupportrar.

Albert Hall: Glöm inte Joakim Backlund och Johan Rosén. ;-)

MIK 7-1: Ja, självklart har Simons haft Torkki under luppen i bra många år. Nu är väl kanske tiden rätt att plocka hem honom! :D

Metal Guru: Alla utom Jan Simons tydligen. Vi anställde nämligen en sportchef igår och han var underligt nog inte från Mora.

Stigsson:

As Usual :)

mattias - 74: Och så blir jag inblandad IGEN!

Albert Hall:

Har ni verkligen plats för hela Mora IK's verksamhet i Luleå?

sold: Åtminstone Leinonen, Skrbek och Kerman. Hittills.

sold:

Ja jag tycker det är att sälja sig jävligt billigt hur som helst. Skulle vilja se Stigsson i blåvit tröja om Mora åkte ur och kom tillbaks till es hela tiden! Tror knappast det :)

mattias - 74: Menar bara att det måste vara en dålig supporter som byter lag bara för att det lag man håller på blir degraderat till en lägre division.Ni kan gärna få behålla honom!

m o r a: Luleå skall förstöra så mycket som möjligt för MIK verkar det som!
FY FAN!!!!!!!
Vem vill upp i mörkret???????

sold:

Enlig honom och er moringar gör den kanske det men inte enligt mig. Jag skulle aldrig gå över till mora om så Leksand åkte ner i div III...

sold: Det har jag vetat länge! ;)

Snacka om att vända kappan efter vinden!
En leksandssupporter i DalaDemokraten sa detta:
-Heders till Leksands IF som spelade sig ur elitserien igen, så att jag som mångårig supporter till detta lag kan gå över till Mora hockey och upptäcka hur smart och seriöst de sköter den föreningen.
Nu vet nog alla, med facit i hand, att hockey-Dalarnas stolthet finns i Mora.
B.G.

he heh he

Puven: Jo Torkki var jagad av Mora inför denna säsongen.

RQT:

Sami Torkki var väl på väg till oss förra säsongen som man "som lulebo skulle ha sagt."

mattias - 74: Kanske vara bra att han gjorde det...
Annars hade väll Lule "haft honom på gång i flera år" ;)

mattias - 74: Räknar man på mitt sätt, så är han ikapp Kerman i interna poängligan.
Med en het Bogg eller en het Elomo, blir det mål i Powerplay.

Du har helt rätt.
Han har oförkänt hamnat i skymundan.

mattias - 74: Nej, sett på 50 matcher. Ja, sett på 32 matcher.

Fram till Karjala-cup hamnade han i samma kedja,
som de som fick lämna klubben. Tror han fick ihop två assist eller nått.

Efter Karjala gick det bättre. Men efter jul började han producera på allvar,
med kombinationen Bastiansen och Beaudoin. De har också förlängt.
Säg åtminstonne 16 poäng på 32 matcher, helt godkänt.

Han är väll i grunden spel fördelare, med en mycket viktig roll i power-play.

« · 702145 · »