Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 785743 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tjecken Ivan Huml till Mora
MonkeyBoyF: Andra källor hävdar att många ES-klubbar varit ute efter Huml så man vet ju inte vad man ska tro. Med tanke på hur mycket skit Ros skrivit förrut så är väl risken rätt stor att han har fel igen.

Att plocka upp juniorer utan större seniorrutin mitt under brinnande säsong lär knappast vara lösningen på Moras problem.
När MIK värvar den där svenska, allsvenska spelaren så måste det ju gnällas över något annat.
Värvar man sedan en utländsk landslagslirare, ja klart det letas fel där också.

Huml har väl spelat småskadat ett tag nu, kanske är där skon klämmer? Eller också är det bara det att TPS inte kände sig ha råd att behålla honom.

Db_04:

eller också så är han inte tillräckligt bra ändå.

Man kamn ju göra massa poäng utan att vara bra annars se på brendl =)

MonkeyBoyF: nått skumt är det väll kanske...18 poäng på 21 matcher är riktigt bra facit.... antingen var han för dyr för TPS , eller så passade han inte in i spelet.... eller så var han knepig som person

Vad snackar Ros om? (se länk) Varför ville TPS bli av med en spelare som gjort 18 poäng på 21 matcher? För mig verkar det vara vansinne. Inte för att jag har så särsklit stort förtroende för Ros, men har han fog för detta?

har inte gillat tjecker såhär mycket sen the blue line (ja, jag är smyg aik-are sen många år)

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
horcoff: Okej,det var ju logiskt,missade den.

Bissett19: Den där trion är det Moras svar på Snap, Crackle & Pop?

horcoff: Svar; Ja. Den ligger allra längst ner för den som skulle vara intresserad..man får bästa svaren av sig själv.

Bissett19:
...men den hade varit ännu sämre om du använt den kreativa stavningen 'Tjecking-line'.

horcoff: Kvällens match sänds inte på webben.

LÄnk:

Någon som vet om det går att se matchen Timrå-FBK på Webb-TV. Sänds på Canal+ på vanliga TV`n och alla de matcherna brukar ju gå Webb-Tv.

Gusten: hehe......Ja nu har ju Mora skaffat sej en riktig Checkingline,Brendl,Huml o Blatak,buuuu den var dålig;)

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Kanon med Huml och två-årskontrakt och då är det bara att sätta munkavle på Wessner så blir det bra.

mattias - 74: Dunkl?

Knogen:

Sluta sniffa på dunken nu !!

Db_04:
Jag ska bjussa dig på en välHumlad pilsner i Smidjegravskällaren om du kan översätta Blektjärnsknoppen till Savolaxfinska ;-)

Både Huml och Wessner ska för övrigt ha skrivit på för denna OCH nästa säsong också. Dessa uppgifter är dock inte helt bekräftade ännu.

Db_04: Den här länken är ännu tydligare.

Db_04:

Desvärre säger du! Finska är inget språk det är ett läte !!

Såg precis att vi har den yngsta truppen i hela ES :)

mattias - 74: ja kan dessvärre inte flytande finska men som ja fattar av artikeln så lämnar Huml TPS ÅBo efter kvällens match mot Lukko.

Sen står det att han var med i Tjeckiska laget i Karjala cup

Db_04:

Du som är halvfinne kan väl översätta =)

nyz: denna länk är väll lite mer tydlig

Och i artikeln på hockeymagasinet.se finns en del faktafel. Matchen mot Lukko Rauma spelas ikväll tisdag.

Db_04: Nu är väl inte övergången bekräftad, eller? Enligt din länk hävdar TPS ledning att nån övergång inte finns svart på vitt.

LA Kings: Kanske kan bli en bra lekkamrat med Brendl

Db_04:

Han har ju gjort rätt mycket mål i karriären så han är ju en spelare av den typen som eftersöks.

Tjecken Ivan Huml till Mora
18 poäng på 21 matcher i SM - Liiga har Tjecken gjort...

#36 Huml Ivan

Född 6.9.1981, Kladno
Postion: Forward
Kätisyys Left
Längd/Vikt 189 cm, 93 kg
Land Tjeckien

hc.tps.fi/index.html?n=1782&cid=558&cat_show=36

Stigsson: bra att en spelare som inte tillför något får gå, då kanske nån av era junisarna får chansen lite mer

håller dock med huge lite angånde värvningen av wessner, det käns onödigt att värva en brunkare till när ni behöver en målskytt, men som en värvning för framtiden är wessner bra.

mattias - 74: Kolla under nyheter till höger.

Stigsson:

Skall han sluta ?? har du nån länk !

Tack och adjö Tomas Slovak.

Slinger:
Det finns inga transferfönster längre.

Kan det vara dags att försöka få hit Lupaschuck igen, hans marknadsvärde har väl sjunkit så det blir väl inga större problem, jag vet att han är och far i Finland men det kommer fler transferfönster!

Är det dags att öppna EO bageriet igen, ni verkar ju ha alla ingredienser för det!
Visst ett och annat ägg finns ju också men de flesta har rent mjöl i påsen...

mok: De vet nog vilka eganskaper han besitter och som de önksar.

Kåberg och Wessner är inte Davidsson och Jönsson, men båda är betydelsefulla för sina lag.

Se på Indianerna som numera saknar en energispelare, de har inte öppnat serien så bra

Bonäs norra: Reglerna har väl inte ändrats?

Anders i Budum: Det är sant, men egentligen är det
hockeyreglerna som blivit löjliga.

eltifoso: Får la för Moras skull hoppas att Wessner sitter inne med ett bätre hockeyspel än vad Kåberg gör :)

Tubest: Det är inte säkert,Finns nog fler"!!!!

Vem får kliva åt sidan nu då?
Har Jardine spelat sin sista match eller?

Sv: Junisarna vill ha speltid
Alisandali:

De kanske behöver någon som är duktig på att hantera klubba och puckon :-P

Peja: HA ??
Har inte Hells Angels tillräckligt med torpeder redan , eller behöver dom en till ??

Db_04: Inte konstigt. Hult är helt chanslös att komma med i JVM om han inte får lira regelbundet i ES eller lånas ut till HA. Förmodligen för sent nu, tyvärr.

LA Kings: Wessner är en skön spelare, har sett honom flera gånger och hade vi inte redan plockat till oss Kåberg hade jag gärna sett honom i FBK.

Knogen: Det kanske snarare är så att Simons portmonnä bara räcker till en surdeg.

Wessner är trots allt en av Bofors allra bästa spelare även denna säsong och var på väg mot en säsong i paritet med förra årets säsong fast laget går klart sämre i år.

2005/06:
38 12+19=31p, +18, 194min (grundserien)

2006/07:
16 5+8=13p, +2, 94min (nu)
38 12+19=31p, +5, 223min (räknat på 38 matcher)

Så jag tror ju inte att det är en dålig spelare som dyker upp. Jag tycker snarare att det känns lovande.

Knogen: Hehe...
Kan nog stämma. Som sagt: ingredienserna i degen kanske inte har dom rätta proportionerna?
Sen är det väl också som så att en chefsbagare som Harri inte kan baka trolldeg alla gånger... :-)

« · 785743 · »